tenniselleboog bij mesten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

tenniselleboog bij mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:54

Wat ik me afvraag is ofdat je een tenniselleboog kunt krijgen door te mesten...

Ik heb vandaag 6 uur aan een stuk gemest en bekoop dit met een enorme pijn in mijn linkerarm (zo vanaf mijn elleboog) Ik dacht direct aan een tenniselleboog en ben ook info gaan opzoeken. De symptomen die ze op de site beschrijven heb ik ook... Vandaar dat ik morgen waarschijnlijk naar een dokter ga als de pijn niet overgaat.

Groetjes

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: tenniselleboog bij mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 10:48

De naam tenniselleboog is een beetje veradelijk. Het heeft die naam, omdat het veel voorkomt bij tenissers, maar je kan het bij allerlei soorten activiteiten krijgen. Vooral activiteiten waarbij er kracht aan te pas komt en het vaak herhalen van een beweging (klinkt het bekend? Knipoog ). Dus ja, van 6 uur uitmesten zou je op zich een tennisarm kunnen krijgen. Waarschijnlijk spelen er wel meer omstandigheden een rol, bijvoorbeeld dat je arm al wat overbelast was, maar in wezen maakt dat niet uit.
Het kan echter ook een simpele overbelasting zijn, doordat je dat werk niet gewend bent.
Even rustig aandoen met die arm en als het niet overgaat inderdaad even naar de huisarts.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:11

hou maar op,elke winter komt het terug,en heb er al eens een spuit van de dokter ingehad,hielp wel maar toch kwam het weer terug.Je moet die arm een beetje met rust laten,maar ja als de paarden op stal staan gaat dat zo moeilijk.Het is puur overbelasting en steeds dezelfde handelingen doen.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:09

RUI -> MW

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:11

het is inderdaad een golverselleboog of tennisarm. ligt er aan waar het precies zit, maar het is beide gewoon overbelasting. goed rust houden is het enige dat kan helpen...