mensen met ischias?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

mensen met ischias?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 13:02

vorige week zaterdag dacht ik hmmm au mijn rug Clown
heb ik wel eens vaker, een hete douche en een zonnenbankje doen dan wonderen....helaas, zaterdagavond kon ik helemaal niets meer, niet zitten, niet staan, niet lopen, niet liggen....om gek van te worden.
medicijnen opgehaald , die leken niet te werken..... zondags maar weer een arts gebeld, maar helaas, die doen weekends niets voor je maandagmorgen dus maar naar de eigen huisarts.
Die constateerde Ischias Clown ik had er nog nooit van gehoord

Na wat google zoeken weet ik inmiddels een beetje wat het is, alleen wordt er nergens vermeld hoe lang dit grapje duurt....

Ik ben inmiddels de hele week al thuis van mijn werk, mijn paarden worden door anderen gelukkig goed verzorgd, vrienden zorgen voor leesvoer en dvd's.

Allemaal dikke prima dus.... maaaaar... ik word stapelgek van mezelf.....
slik inmiddels 3 verschillende soorten medicijnen en ik heb niet het idee dat het ook maar iets beter word

wie heeft dit ook gehad en kan me vertellen hoelang ik hier mee ga zitten?

En wat kan ik zelf doen om minder last te hebben?

Ik loop nu af en toe door huis te ijsberen, hang in een stoel of lig in bed, waar ik me trouwens momenteel het beste voel.....

Naar buiten is geen optie aangezien ik controle verwacht Clown en ik na 5 meter echt niet meer kan

Zelfs internet is geen onverdeeld genoegen

holy, wat een verhaal..... haha en dan te bedenken dat ik een hekel heb aan zeurmensen Bloos maar jah, wie weet heeft iemand de gouden tip om me van een 80 jarige weer in een jonge dame ( Nagelbijten / Gniffelen ) te veranderen Clown

orri

Re: mensen met ischias?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:09

Isschias is bij mij iets blijvends dat steeds terug komt bij het overbelasten. Ik heb het in mijn onderrug. Sjouwen van zware tassen of andere spullen zorgt er al snel voor dat ik merk dat het overbelast raakt. Als het over belast raakt dan verkrampen bepaalde spieren die dan mijn bovenbeen zenuw beknellen. Ik heb er fysiotherapie voor.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 13:11

hmm dat is het rare,ik heb niets gedaan waardoor ik last zou kunnen krijgen het zit bij mij rechtsonderin de rug, met uitval naar het rechterbeen....

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:33

Het komt bij mij voort uit een te ruime heupband, daar zit te veel beweging in en daardoor "schiet" het er weleens in ene in. Per keer heb ik er ongeveer 2 weken last van, waarvan 3 - 4 dagen dat ik moeite met lopen heb en uitstralende pijn. De uitval is bij mij ook het rechterbeen. Fysiotherapie helpt met het sterker maken van de rugspieren en buikspieren speciaal gericht op het minder bewegelijk maken van de heupen. Zolang ik ervoor zorg dat ik niet te veel til, sjouw en dergelijke dan heb ik vrij weinig last. Dweilen en vegen zorgt ook voor last. Mijn fyiotherapeut zei dat het vergelijkbaar is met spit. Ik krijg er trouwens geen medicatie voor, nu is mijn huisarts niet zo voorschrijverig Knipoog maar je bent beter af met een goede massage Tong uitsteken

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:47

hmm een massage lijkt me zalig Clown mijn huisarts zegt eerst dit proberen, het zou vanzelf over moeten gaan Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:55

Ik niet, maar mijn vader heeft er 2 jaar geleden opeens enorme last van gehad.
Van de een op andere dag schoot het er bij hem in. Waarschijnlijk vanuit zijn knie naar zijn rug. Hij heeft 4 weken plat op bed moeten liggen (midden in de zomer Nagelbijten / Gniffelen ) en kon ook amper lopen.
Daarna is het met fysiotherapie weer goed gekomen, maar het was toch een eng gezicht. Omdat hij ook geen kracht meer had kukelde hij van de trap af het hele eind naar beneden.
(en als je nagaat dat mijn ouders thuis plavuizen onderaan de trap hebben, dan wordt je daar niet blij van).

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:59

4 weken Wow! ik vlieg nu al tegen het plafond Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:01

Hij was er in ieder geval net als jij echt beroerd van. Zitten ging niet, liggen eigenlijk ook niet. Lopen wou hij wel maar dat mocht niet. En mijn ouders hebben een waterbed, dus echt stil liggen lukte ook niet Clown

Ik geloof inderdaad 4 weken, en daarna mocht hij een half jaar niet motorrijden, en volleyballen was helemaal uit den boze. Traplopen mocht ook niet.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 19:02

pffffffff traplopen is het enige dat gek genoeg gewoon normaal lukt Clown

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:03

dokter heeft het bij mij ook vermoed. ik ben vorig jaar goed hard van het paard gevallen, en daar veel pijn bij gehad, pijn heb ik nog steeds, maar dit ligt nú aan mijn lichaamshouding en hoeveel ik werk. Soms kan ik er ook helemaal niks mee

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:30

Ik heb ook heel vaak last van me onderrug, heel vaak van paarden afgevallen in de loop der jaren (paarden inrijden maak je ook wel ééns een val)en ben keer tijdens wedstrijd met me onderrug op een balk gevallen..

Was wel bij HA geweest 2 jaar geleden toen ik opzij boog zat ineens me rug vast me hele spieren verkrampte en moest toen zooitje valium en nog wat slikken zodat spieren gingen ontspannen. Heb echt super vaak last van me rug dus ga binnenkort ook even na de HA want word er best wel flauw van.. zeker als schoudertas heb ofzo die vrij zwaar is dan krijg ik ook last van me schouders heel snel..

Denk niet dat ik dit heb hoor, nooit last van me benen of uitval ofzo echt alleen me nderrug en schouders (als ik die belast)..

Maarja dit is nog veel vervelender natuurlijk als gewoon je been uitvalt ofzo ..

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:34

Ik heb meestal maar een aantal dagen echte stekende pijnen en dat ik door mijn been heen zak met lopen. Daarna heb ik gewoon 2 weken nog pijn, mijn fysiotherapeut raad me juist aan gewoon te blijven lopen en in beweging te blijven. Die eerste paar dagen gaat dat helaas echt niet en het is soms ook echt schrikken omdat je gewoon uit bed stapt (denk je) en dan met pijn door je been heen zakt. Het been zelf doet geen zeer, je voelt het helemaal even niet. Het is bij mij ontstaan uit een combinatie zwangerschappen en een paar keer flink op mijn rug gevallen te zijn, ik heb er daarvoor eigenlijk nooit last van gehad. Ik heb ook een chronisch geirriteerde pees in mijn schouder, dus ik voel me vaak nogal een kneus Tong uitsteken

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:35

Ik ga maandag als het goed is naar het ziekenhuis, daar gaan ze als het goed is bekijken hoe mijn houding is, en of ze het vermoeden van de HA kunnen bevestigen Nagelbijten / Gniffelen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 11:54

brrr klinkt wel heel naar allemaal zeg....
inderdaad, uit bed stappen is elke dag weer een belevenis op zich Clown
ik had denk ik gewoon de ijdele hoop dat het met een dag of 3 weer over zou zijn, ach, het is door niets gekomen...... helaas werkt dat dus niet Zij zijn groot en ik is klein!