plotseling misselijk wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellanii

plotseling misselijk wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 20:55

heey heey
ooh word er gek van.
laatste tijd word ik elke keer maar weer misselijk. Telkens op het punt van flauw vallen.
Iemand tips of iets wat je dan kan doen of er tegen kan doen?
Hoor het heel graag!
Lachen

Zqw39

Re: plotseling misselijk wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:59

Daar heb ik ook vaak last van. Meestal op drukke plekken zoals winkels,school, en zelfs in de kerk.Ik moet dan altijd even een raam openzetten, naar buiten gaan of wat water drinken.

Ik ben niet alleen misselijk ik ben ook draaierig. Ik ga zweten. Bloos

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:00

Ja precies !! zodra ik de buitenlucht inloop is het ook zo over maar echt zo vervelend!!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:01

Mirjam_ is dat niet angst? Knipoog
Dat heb ik namelijk ook en bij mij is dat het Ja
Ik eet meestal een pepermuntje of kauwgom.. En als het echt erg wordt begin ik aan mijn nagels.. Bloos Echt rot, daarom moet ik altijd kauwgom bij hebben, kan ik daarop kauwen ipv aan mijn nagels Schijnheilig

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:03

ooh ik herken alles hier terug! zodra ik aan men nagels ga liggen prutsen is gaat het wat meer over Tong uitsteken maar aangezien ik morgen een springwedstrijd heb ben ik ook erg zenuwachtig! maar als dat gebeurd is word ik daarna weer misselijk en die dingen..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:16

Misschien is het ook angst/stress? Bij mij slaan altijd angst/stress/zenuwen op mijn maag en daardoor wordt ik misselijk, en ga ook zweten en soms ook draaierig.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:17

Ja, ik denk wel dat het daar te maken mee heeft.
Want zelf ga ik dan denken van: ooh als ik nou maar niet zo misselijk word, en ja hoor dan word je misselijk Tong uitsteken
Maar ik zeg dan ook tegen mezelf van kom stel je niet aan je word niet misselijk maar dan is het al te laat Tong uitsteken
Pff erg vervelend

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:19

Heb ik ook Ja

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:34

misselijkheid gaat meestal wel over door wat te eten. Ik ben gisteren zelf ook nog heel misselijk geweest en ben zelfs flauw gevallen. De dokter gaf mij als advies even te gaan liggen, en anders even op je hurken met je hoofd tussen je knieën als het echt te erg word.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:37

Ja het probleem is dat ik dan niks door men keel krijg, maar als het erg word zal ik dat even proberen! op de hurken.
Iedereen zal me dan wel aankijken van oke... Verward haha Tong uitsteken

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:38

Ik ga dan altijd ff rustig zitten, en even wat drinken tot dat het weer gaat. Loop densoods even naar buiten toe, even frisse lucht.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:45

Eten gaat bij mij dan ook niet Rustig in en uit ademen werkt soms wel Ja 5 in 5 uit Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:52

Eten is bij wedstrijdspanning erg lastig, maar kauwgom kauwen lukt meestal wel. Dat helpt tegen spanning en tegen misselijkheid, als je een mintsmaak neemt.
Wat verder goed helpt is kleine slokjes water drinken.
Soms krijg je en droog beschuitje of toast ook nog wel naar binnen.
Er zijn ook nog homeopatische dingen tegen spanning die soms goed helpen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:59

Plots misselijk heb ik ook wel eens last van.Heel vervelend.Ik eet dan wat of ik ga even zitten.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 22:17

Ja ik heb al rescue remedy en dat neem ik elke keer in als ik wedstrijd heb, maar het is geen paardenmiddel haha Tong uitsteken
Lusitanaen tanya89: Super bedankt ga het proberen! hier kan ik denk ik wel wat mee Lachen we gaan het morgen weer zien Lachen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:30

Pas hier ajb mee op.
Vorig schooljaar werd ik ziek, ze dachten aan blindendarm ontsteking. Dit was het dus niet. Ik kon amper wat eten op het laatst en had af en toe kou aanvallen dat ik gewoon begon te trillen.

Na een maandje ging ik weer terug naar de huisarts. Dacht soms dat ik moest overgeven en soms opeens draaiierig. Ben minder naar school gegaan en heb minder gewinkeld want ik dacht dat ik ziek was.
Op het laatst was het zo erg dat ik al misselijk werd als ik richting winkelstraat liep. In de winkels vloog ik er doorheen en wilde zo snel mogelijk naar huis.

Angst werd geconstateerd. Ik was steeds misselijk en begon te vermijden. Op het laatst kon ik niet meer met de tram en dacht af en toe echt ik moet er nu uit want ik moet spugen.

Heb een jaar bij de psycholoog gelopen en heb medicijnen gehad en heb nu nergens meer last van.
Zo zie je maar het begon met niks en plots had ik het.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 16:48

sow! dat is inderdaad wat erger ja! ik zal er mee opletten heb er vandaag gelukkig nog geen last van gehad Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:17

Haagsemeid; Dat heb ik ook gehad, nu nog. Wil ik alleen maar naar huis, ik ken het dus, heb ook hyperventilatie, daardoor wordt ik misselijk en draaierig.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:11

Haagsemeid schreef:
Pas hier ajb mee op.
Vorig schooljaar werd ik ziek, ze dachten aan blindendarm ontsteking. Dit was het dus niet. Ik kon amper wat eten op het laatst en had af en toe kou aanvallen dat ik gewoon begon te trillen.

Na een maandje ging ik weer terug naar de huisarts. Dacht soms dat ik moest overgeven en soms opeens draaiierig. Ben minder naar school gegaan en heb minder gewinkeld want ik dacht dat ik ziek was.
Op het laatst was het zo erg dat ik al misselijk werd als ik richting winkelstraat liep. In de winkels vloog ik er doorheen en wilde zo snel mogelijk naar huis.

Angst werd geconstateerd. Ik was steeds misselijk en begon te vermijden. Op het laatst kon ik niet meer met de tram en dacht af en toe echt ik moet er nu uit want ik moet spugen.

Heb een jaar bij de psycholoog gelopen en heb medicijnen gehad en heb nu nergens meer last van.
Zo zie je maar het begon met niks en plots had ik het.

In dit verhaal herken ik mezelf ook wel. Alleen heb ik het wat minder. Ik heb vreselijke angst dat ik 'vast' zit. (liften,benauwde ruimtes) Vandaar dat ik het dinsdag bij de VoorUitverkoop bij de Divoza ook had. Het was daar zo ontzettend druk. Ik kon de uitgang niet meer zien en daar ging ik alweer.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:35

Ik heb gelukkig geen hyperventilatie gehad. Ik dacht eerst ik ga niet naar een psycholoog maar het beïnvloedde zoveel!

Mirjam dus ook een soort van claustrofobie?

Denk er eens aan om naar een psych te gaan. In 2008 zit het in het basispakket. Je hoeft echt niet doorgedraaid te zijn om er naar toe te gaan. Maar dingen kunnen soms zo uit de hand lopen.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:25

Haagsemeid schreef:
Mirjam dus ook een soort van claustrofobie?

Denk er eens aan om naar een psych te gaan. In 2008 zit het in het basispakket. Je hoeft echt niet doorgedraaid te zijn om er naar toe te gaan. Maar dingen kunnen soms zo uit de hand lopen.

Ja zoiets. Maar gelukkig niet heel erg en ik kan er wel mee leven. Maar soms komt het net op het verkeerde moment.