Ik heb een klein probleempje, het zal wel een soort faal-angst zijn, want op school moest ik er ook een training voor volgen.. Vroeger, naja een paar jaar terug (van 2001/2005) zat ik op het Ubbo Emmius in Winschoten, daar werd ik heel erg gepest vanaf eind 2e klas, later zo erg dat ik nooit meer naar school ging, vertelde het ook niet aan mijn ouders, maar ging naar de manege toe. Uiteindelijk had school mijn ouders opgebeld, hun heel erg kwaad. Toen heb ik mezelf ''opgesloten'' in mijn kamer. Was er even helemaal doorheen, op school gepest, wou nergens meer heen, want stel dat ik ze tegen kwam.. Thuis waren mijn ouders boos (achteraf snap ik dt natuurlijk best) maar op de moment niet. Ik sloot mezelf dus op in mijn kamer, kwam er alleen uit voor even wat eten als mijn ouders er niet waren, en voor douchen en naar de wc gaan en wat drinken. Ook naar school ging ik niet meer..
Want op school zeiden ze het is Nicole haar eigen schuld.. Fijne ''hulp'' zou ik maar zeggen.. Uiteindelijk werd de leerplicht ambtenaar ingeschakeld, waar we gelukkig geen boete van hebben gehad.. Ik kon in het begin het Theoretische niveau doen, maar ben geeïndigd bij kader.. Door het peste.. Toen ging ik naar een andere school, maar daar lieten de leraren het allemaal aan mij over om uit te zoeken wat ik in moest halen, bij welke docenten ik waarvoor moest zijn etc. dat hielp dus ook geen bal.. En kon dus geen examen meer doen op kader niveau, en moest op advies weer naar een andere school.. Daar mocht ik basis niveau doen.. nog meer gezakt op niveau
! Gelukkig dankzij mijn mentor en enkele klasgenoten heb ik daar examen op kunnen doen.. Toen de vervolgopleiding.. Alles ging goed, tot ik stage kreeg.. Ik had het idee dat ik alles fout deed.. Dus wou er niet meer mee verder.. En met de opleiding ook niet.. Ik wou paardenhouderij doen, en kreeg na lang gedoe mocht ik een ander stage adres, zodat ik me voor kon bereiden op de andere opleiding.. Dit ging heel lang goed, maar later mocht ik bijna alleen nog stallen uitmesten, en kreeg weer het idee dat ik niet goed genoeg was.. En ben dus weer gestopt.. Dit jaar ben ik begonnen met paardenhouderij, kreeg stage bij stal laarakkers, een heel mooi leerbedrijf, maar omdat er alles sneller moet, moet je alles goed onder de knie hebben, en ze waren best streng.. Naja streng opzich ook niet, maar je moest gewoon snel werken, zo goed mogelijk doen, maar zoals het gebracht werd, kwam het weer over dat ik gewoon niet goed genoeg was, en dat ik gewoon een klein iets was.. en iedereen boven mij uit kwam.. Ik ben me op deze stage ziek gaan melden, was altijd op school, maar ''toevallig'' met stage ziek.. Na gesprekken etc. mocht ik een ander stage adres, waar ik het heel erg naar mijn zin heb! Maar vorige week heb ik een ongeluk gehad met een jaarling, en die sprong boven op mij.. Nu durf ik weer niet meer heen, omdat ik bang ben dat ze me niet goed genoeg vinden.. Terwijl het zo'n leuk stage adres is.. En praten met mensen erover vind ik ook moeilijk.. Ik doe het eigenlijk alleen met mijn vriend, ik durf het op school niet, niet met mijn ouders, niet op stage.. Want omdat ik toen zo gepest ben, ben ik bang dat ze boos worden, mij ''uit zullen lachen'', of nog iets anders.. Vind het allemaal zo moeilijk, en ik wil mijn ouders gewoon niet weer teleurstellen om te stoppen met de opleiding
Wie heeft advies, of heeft dit zelf mee gemaakt, of nu nog? Zelf heb ik hiervoor bij Lentis gelopen, maar het was 10x niks, en ben er mee gestopt.. Omdat het gewoon niks hielp, en het alleen mijn tijd in beslag nam van school voor niks.. Bureau jeugdzorg zit hier momenteel bom vol en zijn wachtlijsten van 2 jaar, dus dat help ook weinig.. 
Sorry voor het lange verhaal..