Langdurende+vreemde verkoudheid door huismijt + schimmel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Langdurende+vreemde verkoudheid door huismijt + schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:52

Lange leve het studentenleven Clown

Ik woon dus vier maanden in Ierland, en nee, ik ben niet verkouden door het klimaat. Het is pas de laatste paar dagen niet zulk lekker weer, daarvoor hebben we het drie maanden droog gehad (oh ja, ik heb een boel leedvermaak gehad, verregend NL en een droog Ierland ROFL ) Maar, dat terzijde.
Ik heb vroeger bronchitis gehad, ik kon bijvoorbeeld absoluut niet tegen rook etc.
Nou heb ik daar geen last meer van. Ik heb geloof ik nog wel een allergie voor huisstofmijt, en daar kon het hem wel eens in zitten. Ik ben nou dik een week verkouden, terwijl ik anders nooit echt verkouden of ziek ben. Deze verkoudheid zit ook vooral in m'n neus, ik heb geen keelpijn en hoest nauwelijks. Echter zit m'n neus constant vol en/of verstopt. Mijn snot is heel dik en slijmerig, en echt geel! Echt zo goor Nagelbijten / Gniffelen Ik werk pakje na pakje zakdoekjes weg, ik blijf m'n neus snuiten, constant van bovenstaande kwaliteit Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan hier m'n beddengoed niet luchten zoals thuis, daar hangt het elke weeg, het hele jaar door een paar uur buiten te luchten tegen de huisstofmijten en andere stoffeltjes. Hier kan dat niet, dan ben ik m'n beddengoed kwijt, dat wordt gejat.

Daarnaast hebben we sinds een week ofzo schimmel op de muren van de woonkamer/keuken zitten. Echt heel goor. Ik breng daar nogal veel tijd door, kan dat het soms zijn? Dat ik daar op de één of andere manier niet tegen kan?

Ik wil er zo snel mogelijk vanaf, ik heb vanaf maandag drie uur durende tentamens, en ik zie mezelf nog niet zitten met een afvalemmer naast me voor al m'n zakdoekjes Nagelbijten / Gniffelen Bovendien werkt dat lekker afleidend voor de anderen, mijn gesnotter en gesnuit Clown

Ik eet al heel wat mandarijntjes, heb zowat altijd m'n ramen wel open staan (frisse lucht!), slaap goed en eet gezond. Ook heb ik voor de hele zware dagen een decongestant om m'n neus open te 'breken'. Die werkt wel fijn Ja

Kortom (heel verhaal later Bloos ) help! Tips, trucs en andere wetenswaardigheden zijn welkom Haha!

MaiMai

Re: Langdurende+vreemde verkoudheid door huismijt + schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:37

Ik kan me niet echt vinden in je klachten en ik heb erg veel last van allergieen. Ik krijg juist altijd waterig snot en mijn neus raakt vooral geirrtiteerd, waardoor ik moet niezen. Zodra ik van de bron (meestal mn bed) weg ben gaat het ook steeds beter.

Maar voor de schimmel heb ik wel een tip: verwijder het met een borstel en soda. Goed weg borstelen, dan even laten intrekken en eventueel nog even afdrogen. Schimmel kan heel veel klachten veroorzaken, neusklachten maar ook hoofdpijn bijvoorbeeld (daar had ik last van toen ik schimmel in de woonkamer had)

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:42

schimmels kunnen idd best wel veel klachten veroorzaken..
maar ze kunnen op lange termijn ook schadelijk worden!
ik zou idd proberen te kijken dat je iets aan de schimmel gedaan kan krijgen, want gezond is het zekers niet zo, niet voor jou, maar ook niet voor andere mede huisgenoten..

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:26

Schimmel duidt op een hoge luchtvochtigheid, en als er iets slecht is voor mensen met een huisstofmijtallergie, is het wel een hoge luchtvochtigheid. Neusverkoudenheid is idd een eerste teken van zo'n allergie. Het is vervelend dat je je beddengoed niet kan luchten. Zelf heb ik van die speciale hoezen, maar ja, daar heb je nu niks aan. Zorg ervoor dat het huis schoon is (en dan het liefst door anderen schoon latn maken Knipoog), en dat deluchtvochtigheid op de een of andere manier omlaag gaat. Om de neusverkoudenheid tegen te gaan kan je een neusspray gebruiken. Daarnaast slik ik voor de huisstofmijtallergie speciale tabletten (Xyzal, Aerius), maar die zijn alleen op recept verkrijgbaar.

Bronchitis kan trouwens ook veroorzaak worden door zo'n huisstofmijtallergie.