Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joelledsr schreef:Wanneer de Hallux Valgus heel erg is kan hij geopereerd worden, dit is een zeer pijnlijke operatie, maar kan wel verlichting geven.
Sue_ schreef:joelledsr schreef:Wanneer de Hallux Valgus heel erg is kan hij geopereerd worden, dit is een zeer pijnlijke operatie, maar kan wel verlichting geven.
Ik heb het wel, maar kan nou niet zeggen dat de operatie echt pijnlijk was.
Mijn ene voet had het erger dan de andere, dus ben maar aan 1 geopereerd.
Dit was twee jaar terug.Alleen bij temperatuurverschil voel ik nog wel eens wat.
De operatie was echt niet zo'n ramp. Alleen onhandig aangezien je een poosje in het gips moet.
xtostarlight schreef:Als de dokter je toch per se naar het ziekenhuis wil hebben, vraag dan eerst of fysiotherapie of podotherapie niet zou kunnen helpen. Heb op mn stage verschillende mensen met hallux valgus gezien, waarvan geen van allen geopereerd was. Een aantal mensen had er speciale zooltjes voor, met bobbels op bepaalde plekken waardoor de teen naar buiten geduwd word als het ware. Op mn laatste stage heb ik gezien hoe die man (patient kwam overigens niet voor dat probleem, maar klaagde erover) een tape je omlegde. 3 weken later kwam de patient weer, en vertelde dat ze veel minder last had gehad, terwijl ze 2 weken op vakantie was geweest en veel gewandeld had. Overigens had ze het tape'je er nog wel omzittendus vandaar lijkt het me beter als het werkt dat je het ook zelf kan doen. 3 weken met een tape je lijkt me niet fris
joelledsr schreef:Ik heb het niet, maar als studente fysiotherapie kan ik je er wel wat over vertellen.
Hallux Valgus is een veel voorkomende kwaal bij vrouwen die vaak gepunte en/of te kleine schoenen dragen. Belangrijk is dus dat je zelf al gaat letten op ruime schoenen te gaan dragen.
De pijn die je voelt kan oa een ontsteking zijn, door de irritatie in het gewricht.
Wanneer de Hallux Valgus heel erg is kan hij geopereerd worden, dit is een zeer pijnlijke operatie, maar kan wel verlichting geven.
Belangrijk blijft dan wel dat er geen gepunte of te krappe schoenen meer gedragen worden.
Kyrseltje schreef:Sommige reacties stellen me gerust andere weer minder
Maar 8j en dan al maat 41 is groot zegHet ligt dus ook wel aan hoe erg het is bij mij of dat er wordt geopereerd of niet..
mirgino schreef:Kyrseltje schreef:Sommige reacties stellen me gerust andere weer minder
Maar 8j en dan al maat 41 is groot zegHet ligt dus ook wel aan hoe erg het is bij mij of dat er wordt geopereerd of niet..
mijn zoont[tje] is ook geschat op een eindlengte van 202/205cm
hopelijk word het iets minder lang.
maar hij is nu al 157cm
runningkawa schreef:Ik heb dat ook
Mijn moeder en oma ook.
Dus ook niet van de smalle schoenen
Ik heb er zo niet zo erg veel last van, alleen als ik veel gelopen heb of als het erg warm weer is, dan steekt het wel eens.
Schoenen kopen vind ik wel verschrikkelijk.
Ik heb van mezelf al brede voeten, maar door die knobbel is mijn voet nog breder.
Sjieke schoenen kom ik zelden passend tegen. Loop dus ook vaak op brede trimmers of bergschoenen.
Goedkope schoenen gaat ook zelden, daar loopt vaak net een naadje dat schuurt, heb ik binnen een uur een blaar op de bult staan.
Dus als ik nieuwe schoenen moet gaan zoeken ben ik niet te genieten
En zo ben ik ook super gelukkig met die brede rijlaarzen van tegenwoordig
Dus hier een vrouw zonder schoenentik (is namelijk een topic over)