Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Shana, hoe vaak heb jij controle als ik vragen mag?
jeanette schreef:Bij mij is 4 jaar geleden borstkanker met uitzaaiingen naar de lymfeklieren ontdekt. Ik ben toen 2 keer kort achter elkaar geopereerd. Ik heb bestralingen en 4 zwaardere chemokuren gehad. Ik slik op het ogenblik nog steeds een hormoonkuur. Twee jaar later dachten de artsen dat het alweer terug was in mijn andere borst. Gelukkig bleek na verwijdering dat het een verkalking was en geen kanker. Zes weken geleden ben ik weer geopereerd omdat de wond van vier jaar geleden niet goed wil genezen. Over een half jaar wordt ik hier nogmaals aan geopereerd om de wond dan definitief goed te kunnen sluiten.
Ik begrijp je angst. Die angst blijft. De eerste tijd is het een onderdeel van je dagelijks leven. Na mate er meer tijd over heen gaat zakt die angst vanzelf wat naar de achtgrond en ben je je er niet meer dagelijks van bewust, maar er hoeft maar dat te gebeuren en hup hij is er weer. Het wordt een onderdeel van je leven, waar je vanzelf mee leert om te gaan. Geef het tijd. Het is tenslotte nog geen jaar geleden. Ik heb me niet te veel met die angst bezig willen houden. Vond het zonde van mijn tijd. Ik was hier nu nog en ik leefde nog. Ik wilde genieten van het leven en me niet bezig houden met angst.
En ergens is die angst ook goed. Het houdt je scherp op de veranderingen in je lichaam zodat je direct kunt reageren als het toch niet goed zou zijn.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
jeanette schreef:Ik ga nu nog twee keer per jaar voor controle. Een keer naar de radioloog en een keer per jaar naar de chirurg. Die controles blijven de rest van mijn leven.
jeanette schreef:Die controles vind ik ook zenuwslopend. Elke keer weer, maar het is maar twee keer per jaar dat overleef ik wel. Ik heb voor hetere vuren gestaan denk ik dan.