moet mijn amandelen eruit laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJ

moet mijn amandelen eruit laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:51

zoals jullie al lezen moet ik binnenkort geopereerd Verdrietig
nu zeggen ze dat als je ouder bent het veel erger is
Ben nu 27, iemand ervaring hiermee?
Wanneer kan je weer aan werk?Paardrijden? enz?

Ben ook best wel bang ervoor

Groetjes LadyJ

toverpaardje

Re: moet mijn amandelen eruit laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:55

Wat vervelend, waarom wil je ze weg laten halen?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:19

LadyJ schreef:

Groetjes LadyJ

Ik lees mee, ik moet ook!!! (ben 21..) Huilen

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:22

Ik heb het moeten doen toen ik 17 was, ook tegen mij zeiden ze dat het veel pijn ging doen maar het viel eigenlijk reuze mee Lachen.
Ik zou sowieso 2 misschien wel 3 nachten in het ziekenhuis moeten blijven en eigenlijk een week geen vast voedsel kunnen eten.
Na 1 nacht was ik het ziekenhuis uit en de volgende dag at ik al weer Lachen.
Heb er dus vrij weinig last van gehad!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:23

Ik was nog piepjong toen het bij mij gebeurde.
Maar laatst was het op de radio, hoe ouder je bent hoe meer last je er van schijnt te hebben, sterkte iig.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:32

Ik was 16. Meteen na mijn operatie had ik honger. Ik kreeg toen vla. Maar daarna had ik alsnog trek. Dat moest de zuster even navragen of het wel mocht. Uit eindelijk kreeg ik nog een beetje appel moes. Ik moest ook een nachtje blijven. De volgende dag kwam mijn arts langs en hij zei dat ik de eerste in zijn beroepscariere (30 jaar) was die meteen wilde eten hihihi. Maar doordat het toen zo goed ging,ging het de dag erna heel slecht.Ik heb ook over gegeven. Ik moest eigenlijk nog een nachtje blijven maar ze vonden het zo sneu voor me dat het meisje naast me wel weg mocht dat ik aan het einde van de avond toch weg mocht Haha!. Bij mij ging het dus dag om dag. Ene dag heeel goed. Andere dag heel slecht en dat weken lang.
Het klinkt heel ernstig aar valt best mee KnipoogWaneer moet je?

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:41

ik moet ze eruit vanwege een ontsteking die niet weggaat
dus het MOET ik heb niks te willen helaas

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:42

ik ga 10 december onder het mes Boos!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:58

Mag ik vragen hoe lang het bij jou heeft geduurd voordat ze besloten om ze weg te halen?
Ik heb ze regelmatig ontstoken (nu alweer voor de tweede keer binnen 4 weken, en een maand daarvoor ook al) en durf eigenlijk niet zo goed naar de dokter... Ben nl als de dood voor ziekenhuizen etc. Ben 23, maar als ik er alleen al aan denk... brr....

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:54

LadyJ schreef:
ik moet ze eruit vanwege een ontsteking die niet weggaat
dus het MOET ik heb niks te willen helaas

Hoe weet je dat je last heb van je amandelen ? Ik heb er totaal geen verstand van en ben wel nieuwsgierig.. Dus leg me even uit hoe het werkt aub Bloos

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:01

Ik was 16 toen ze er bij mij uit gingen. Volgens de KNO- arts waren mn amandelen zo groot dat ik er eigenlijk een bh voor moest dragen, grapjas Nagelbijten / Gniffelen . Door complicaties bij de narcose moest ik langer in het ziekenhuis blijven. Het was zeker pijnlijk, maar ook zeer de moeite waard. Ze waren altijd ontstoken en ik heb er zelfs meerdere longontstekingen door gehad (kwestie van gewoon doorlopen met anchina en keelontstekingen... Tong uitsteken ). Nu ben ik zelden verkouden en kan er dus ook niks meer ontsteken.

Succes en beterschap!!

Enne... het ijsjes-eten flinkt uitbuiten! Knipoog

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:43

*Tequila* schreef:
Mag ik vragen hoe lang het bij jou heeft geduurd voordat ze besloten om ze weg te halen?
Ik heb ze regelmatig ontstoken (nu alweer voor de tweede keer binnen 4 weken, en een maand daarvoor ook al) en durf eigenlijk niet zo goed naar de dokter... Ben nl als de dood voor ziekenhuizen etc. Ben 23, maar als ik er alleen al aan denk... brr....

In mei begonnen de klachten en er zat een ontsteking in mijn bloed daardoor
moeten ze eruit omdat de ontsteking niet weggaat enik klachten heb (hoofdpijn moe keelpijn)

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:52

Ik was net 16 toen ze er uit moesten. Ik heb één nacht in het ziekenhuis gelegen. Ze hadden van te voren twee nachten gezegd, maar als je geen bloedingen krijgt mag je na één nacht naar huis. Ik heb echt pijn gehad, sorry, kan er niets anders van maken. Heb echt met tranen in mijn ogen kopjes drinken weggewerkt. Het was niet leuk! Dit heeft ongeveer een week geduurd, in die tijd at ik vloeibaar voedsel. Toen was het opeens over en kon ik ook weer gewoon eten. Ik ben nog wel een week thuis gebleven want ik was snel moe enzo. Ben dus twee weken uit de running geweest.
Bij mij waren ze trouwens ook zo ontstoken, ik had steeds wisselende periodes van erge keelpijn en vreselijke vermoeidheid. Verschillende ab-kuren hielpen niet. Mijn oom was KNO-arts en die heeft ernaar gekeken. Hij vertelde dat het een virus was, vergelijkbaar met de ziekte van Pfeiffer. Ik kon nog een jaar/anderhalf jaar zo doormodderen of m'n amandelen laten weghalen. Toen was de keus wel snel gemaakt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Soda op 29-11-07 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:56

Ik was 14 toen ze eruit gingen. (2 jaar geleden dus). Na de operatie ging het ontsteken en kreeg ik bloedingen, dus moest langer blijven. Ik kan er ook niet veel anders dan maken dat het bij mij vreselijk pijn heeft gedaan. Kon niet drinken, kon niet eten. Omdat ik geen vocht binnen kreeg heb ik 4 dagen aan een infuus gelegen. Thuis ben ik langzamerhand gaan drinken. Pas na 2 weken kon ik een beetje eten. Door de ontsteking heb ik verschrikkelijk veel pijn gehad. Nee, het is me zwaar tegen gevallen allemaal. Na een maandje ben ik weer op het paard gestapt en naar school gegaan.

Gelukkig gaat het niet bij iedereen zo, en is het voor de 1 veel minder pijnlijk dan de ander. Veel succes en natuurlijk beterschap Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:59

Ik was een jaar of 5 ofzo? Misschien nog wel jonger.
Had wel erge keelpijn, veel ijsjes eten!
Verder vond ik de narcose erg naar.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:48

LadyJ schreef:

Groetjes LadyJ

Wat heb ik een medelijden met je! Ik heb het dit jaar ook laten doen en ik ben 26.
Stel je er maar op in dat je zeker een week erg veel pijn hebt. Je kan niks eten, drinken gaat moeilijk en zelfs de waterijsjes krijg je met moeite binnen.
Bij mij is het nog gaan ontsteken. Gaat vast niet bij jou gebeuren.
De narcose heb ik geen last van gehad. Sterkte!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:59

Ik moest onder het mes voor mijn amandelen toen ik 18 was. Ik heb 5 dgn in het ziekenhuis gelegen. Ik mocht naar huis als ik niet meer overgaf. Omdat ik vrij sterk op narcose reageer en daar dus 5 dagen van heb overgegeven, mocht ik niet eerder naar huis.
Ik vond de operatie erg meevallen en de pijn ook. Pas toen de 5 dgn omwaren en de pijnstillers uitgwerkt, viel het me erg tegen haha!
Al met al 2 wkn binnen geweest en toen weer naar school en op het paard gegaan!

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:55

Ik ben 35 en heb 16 oktober mijn amandelen laten verwijderen.
Ik zeg het je alvast: het is geen succesverhaal!!!!
In had vaak keelontsteking en in april van dit jaar ook weer. Alleen ging bleef ik keelpijn houden. In mei nog zware ontstekingen gehad aan keel, stembanden, holtes, de hele rataplan. En weer bleef ik keelpijn houden. Na een lang verhaal kwam ik uiteindelijk bij de KNO terecht en bleek dat mijn amandelen en zeker de rechter heel groot waren en dat een cyste op de rechteramandel zat. Ze wilden het eerst met rust afkijken, maar na een paar weken bleek de cyste gegroeid te zijn en mijn keel was nog steeds zwaar geïrriteerd. Dus moest alles eruit.
16 oktober naar het ziekenhuis. Het eerste wat ze vroegen toen ik bij kwam, was of ik pijn had. Nou dat had ik niet, maar ik was vreselijk misselijk en had ontzettende hoofdpijn. Na flink bloed overgeven, bleek dat ik tijdens de operatie en net erna veel had nagebloed en dat had doorgeslikt. Je wordt daar ontzettend ziek van. Nou, dat heb ik geweten.
Ik heb zeer weinig echte pijn gehad aan mijn keel; het is ongemakkelijk en dik, maar echte pijn,nee.
Ik ben wel een hele week ontzettend ziek geweest van dat bloed in mijn maag en heb een week zo goed als niets gegeten en weinig kunnen drinken. Zeven kilo afgevallen in vijf dagen! Ben totaal van de wereld geweest en heb mijn paarden die week (ze staan aan huis) totaal niet gezien, geen behoefte, geen benul van gehad!

Na twee weken wilde ik toch graag weer aan het werk, maar ik had nog steeds hoofdpijn en was zeer moe! Ik heb dat dus ook niet volgehouden. Bij de controle bij de KNO (5 weken na de operatie!!!) kreeg ik te horen dat mijn rechteramandel in mijn keelwand was ingegroeid en ze hadden flink moeten snijden om die eruit te krijgen. Ik had behoorlijk wat bloed verloren en ze hadden flink moeten hechten. De wonden waren nog steeds niet helemaal genezen. Het genezingsproces liep wel in verhouding met hoe diep en veel ze hadden moeten snijden.

Nu, ruim 6 weken na de operatie, is het dus zo, dat ik maar voor 50% werk, nog steeds last van mijn keel heb omdat de littekens niet soepel zijn en nog dagelijks hoofdpijn heb! Voor mij is het nu dus nog steeds geen successtory, maar wie weet, over een aantal weken, als ik echt helemaal hersteld ben. Dan is het allemaal bij elkaar een driekwart jaar problemen tegenover 20 jaar keelpijnen en ontstekingen. En als ik dan de rest van mijn leven geen keelontsteking meer heb... graag!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:01

Ze zeggen dat het juist in de puberteit erg veel pijn doet omdat je dan in de groei bent, ik was toen net 14, mocht die avond al weg ( was een foutje, dat meisje naast mij moest weg maar ze hadden mij weggestuurd xd). Heb toen thuis gelegen, 4 dagen in bed en weer op m'n paard gestapt!
Dronk wel gewoon, maar eten niet Tong uitsteken ben zowiezo niet zo'n eter Tong uitsteken

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:03

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 03:26

Je hoeft echt niet bang te zijn.
Mijn amandelen zijn er uit gegaan toen ik 15 of 16 jaar was, men zegt altijd dat je daarna ijsjes moet gaan eten vergeet dat maar want dat is echt veelste koud, dat vond ik, en je kan na die tijd ook niet goed gapen want dat is ook gevoelig.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 04:22

Mijne zijn er ook uit, gewoon lekker veel ijsjes eten, dat dooft de pijn Knipoog (bij mij iig )

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:57

Bij mij waren ze ook precies 4 jaar geleden op 10 december eruit gehaald..

IK wens je heel veel sterkte maar ze mogen ze toch pas weg halen als ze niet meer ontstoken zijn dacht ik mij tge herinneren?

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:24

ik at ong. 3 ijsjes op een dag (perenijsjes Lovers)
Maar ben ook echt ijsverslaafde.
Ik moest trouwens geopereerd worden op mijn vader zijn verjaardag Sigaar

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:59

vriendin van mij heeft het voor 2 weken terug gehad, ze heeft er zo ontzettend veel last van gehad, het deed haar heel zeer, ze moest ook 2 dagen in het ziekenhuis blijven, dat moest ze van tevoren al. Hoe ouder je word, hoe lastiger zeggen ze ja.
Tijdens het weghalen had ze geen last maar na die tijd dus wel.
Succes ermee in ieder geval!