Al maandenlang temperatuur verhoging???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Al maandenlang temperatuur verhoging???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 15:58

Mja,

Vorig jaar heb ik een ontsteking gehad in mijn buik wat uiteraard gepaard ging met koorts. Nu, een jaar later, heb ik nog steeds een hogere temperatuur dan mijn normale lichaamstemperatuur. Normaal ik heb 37,3 C, maar ik zit eigenlijk altijd tussen de 37,8 C en 38,1 C in,soms nog iets hoger. Hiervoor ben ik een paar weken naar de ontsteking voor teruggeweest naar de dokter, maar hij zei dat het niet zorgelijk was omdat het pas zorgelijk wordt als er sprake is van een temperatuur van 38,5 C of hoger.

Ik ga hiermee binnenkort naar de dokter, maar wil graag weten of er meer mensen zijn of die dit ook hebben? En waar lag dat dan aan?

Voor de rest voel ik me trouwens gewoon vrij goed zeg maar Knipoog en de oorthermometer doet het ook perfect Knipoog

Chiwawa

Re: Al maandenlang temperatuur verhoging???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:02

het is alleszins nie normaal

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:40

Ik weet niet wat de arts acceptabel vindt, maar het lijkt mij dat als je een structurele (lichte) verhoging hebt, het niet onverstandig is om een bloedtest te doen om te kijken of er niet ergens een chronische onsteking van het een of ander zit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:41

bij vrouwen wisselt de temperatuur ook met ovulatie enzo.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 11:17

Arabesk schreef:
bij vrouwen wisselt de temperatuur ook met ovulatie enzo.

Dan heb ik al en jaar lang aan een stuk door een ovulatie Knipoog Nee dat is het zeker niet Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:20

slik je bepaalde vitamines of supplementen?
die kunnen je lichaamstemp ook licht omhoog brengen namelijk

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:23

Litterbox schreef:
Mja,

Vorig jaar heb ik een ontsteking gehad in mijn buik wat uiteraard gepaard ging met koorts. Nu, een jaar later, heb ik nog steeds een hogere temperatuur dan mijn normale lichaamstemperatuur. Normaal ik heb 37,3 C, maar ik zit eigenlijk altijd tussen de 37,8 C en 38,1 C in,soms nog iets hoger. Hiervoor ben ik een paar weken naar de ontsteking voor teruggeweest naar de dokter, maar hij zei dat het niet zorgelijk was omdat het pas zorgelijk wordt als er sprake is van een temperatuur van 38,5 C of hoger.

Ik ga hiermee binnenkort naar de dokter, maar wil graag weten of er meer mensen zijn of die dit ook hebben? En waar lag dat dan aan?

Voor de rest voel ik me trouwens gewoon vrij goed zeg maar Knipoog en de oorthermometer doet het ook perfect Knipoog

verhoging geeft toch meestal iets van een ontsteking aan. Wel schijnt t bij een oorthermometer zo te zijn dat ie altijd iets afwijkt en je er een 0,5c van af mag halen. Dan is je temp. wel redelijk normaal. Als je je dus verder goed voelt zou ik af gaan op wat je arts zegt.Hij heeft er tenslotte voor geleerd toch?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:27

Ik vind het toch wel wat aan de hoge kant, heeft je arts hier toevallig ook een verklaring voor gegeven? Voor jou wijkt het in elk geval af van hoe het normaal gesproken is, dus ik zou wel willen weten hoe dat komt. Misschien is het een idee het probleem eens aan een andere dokter voor te leggen. Of inderdaad nogmaals om een bloedtest vragen. Als ik het vergelijk met mijn tempratuur, zit je gemiddeld in elk geval een graad hoger.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 12:48

ellepel schreef:
slik je bepaalde vitamines of supplementen?
die kunnen je lichaamstemp ook licht omhoog brengen namelijk

Nope, daar doe ik niet aan Lachen

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 12:51

sandr0 schreef:
Litterbox schreef:
Mja,

verhoging geeft toch meestal iets van een ontsteking aan. Wel schijnt t bij een oorthermometer zo te zijn dat ie altijd iets afwijkt en je er een 0,5c van af mag halen. Dan is je temp. wel redelijk normaal. Als je je dus verder goed voelt zou ik af gaan op wat je arts zegt.Hij heeft er tenslotte voor geleerd toch?

Wat jij zegt geldt volgens mij voor die andere thermometer...

Hij heeft er idd voor geleerd, maar het is nu een jaar later, dan moet het toch over zijn? Nah ja... ik houd jullie op de hoogte...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 12:51

joy76 schreef:
Ik vind het toch wel wat aan de hoge kant, heeft je arts hier toevallig ook een verklaring voor gegeven? Voor jou wijkt het in elk geval af van hoe het normaal gesproken is, dus ik zou wel willen weten hoe dat komt. Misschien is het een idee het probleem eens aan een andere dokter voor te leggen. Of inderdaad nogmaals om een bloedtest vragen. Als ik het vergelijk met mijn tempratuur, zit je gemiddeld in elk geval een graad hoger.

Ja toen lag het gewoon nog aan die onsteking. Ik was toen namelijk 3 weken na die ontsteking teruggegaan met dit probleem. Het was onschuldig.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:12

Litterbox schreef:
Mja,

verhoging geeft toch meestal iets van een ontsteking aan. Wel schijnt t bij een oorthermometer zo te zijn dat ie altijd iets afwijkt en je er een 0,5c van af mag halen. Dan is je temp. wel redelijk normaal. Als je je dus verder goed voelt zou ik af gaan op wat je arts zegt.Hij heeft er tenslotte voor geleerd toch?[/quote]

Wat jij zegt geldt volgens mij voor die andere thermometer...

Hij heeft er idd voor geleerd, maar het is nu een jaar later, dan moet het toch over zijn? Nah ja... ik houd jullie op de hoogte...[/quote]

oorthermometer is minder secuur dan andere.Volgens mijn huisarts dus die geloof ik wel.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 19:53

Ik ben inmiddels naar de dokter geweest met mijn klacht. Zij zelf heeft geen idee wat het is en daarom heb ik bloed moeten laten prikken. Over een paar dagen krijg ik de uitslag hiervan. Het wordt random onderzocht, onder andere op mijn schildklierfunctie, nierfunctie en op ontstekingswaarden.

Dus afwachten maar weer Knipoog

Ondertussen hoop ik op meer mensen met dezelfde klachten hier Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:19

Litterbox schreef:

ROFL Neem aan dat je bedoeld dat je mensen tegen wil komen die hier een antwoord op hebben Haha!

Ben heel benieuwd wat hier uitkomt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:26

annepanne schreef:
Litterbox schreef:

ROFL Neem aan dat je bedoeld dat je mensen tegen wil komen die hier een antwoord op hebben Haha!

Ben heel benieuwd wat hier uitkomt!

lekker gemeen anders... Duivel

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 15:50

Ben ook heel gemeen Knipoog

Staat er krom, maar wil inderdaad wel info hebben van anderen met hetzelfde Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:53

Het zou ook aan je hormonen kunnen liggen, mijn ex maakt te weinig cortisol aan en die had dat ook.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:39

Er is niks uit het bloedonderzoek gekomen...

Ik ga nu maar weer verder kijken over hoe en wat met de huisarts.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:43

misschien....kan een homeopaat je helpen?
ik weet dat een aantal ook nog vergoed worden door het ziekenfonds.
misschien weet je huisarts wel iemand die je eventueel verder kan helpen?

hebben ze trouwens en algeheel bloedonderzoek gedaan?
want er valt zoveel te bekijken in het bloed... Knipoog

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:26

Ik heb het zelfde; alleen denk dat ik wel weet waar het vandaan komt. Ik heb ook al zeker 6 weken continu verhoging wat sochtends en savonds uitschiet naar koorts (boven de 38.5)
Erg vervelend want ik heb er gewoon de hele dag last van; je voelt je toch anders met verhoging. Nu heb ik pfeiffer dus het zou er goed inpassen maar alsnog vind ik die continue verhoging maar vreemd.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:35

ellepel schreef:
misschien....kan een homeopaat je helpen?
ik weet dat een aantal ook nog vergoed worden door het ziekenfonds.
misschien weet je huisarts wel iemand die je eventueel verder kan helpen?

hebben ze trouwens en algeheel bloedonderzoek gedaan?
want er valt zoveel te bekijken in het bloed... Knipoog

Ja gewoon een algeheel onderzoek Lachen

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:37

MissPromiss schreef:
Ik heb het zelfde; alleen denk dat ik wel weet waar het vandaan komt. Ik heb ook al zeker 6 weken continu verhoging wat sochtends en savonds uitschiet naar koorts (boven de 38.5)
Erg vervelend want ik heb er gewoon de hele dag last van; je voelt je toch anders met verhoging. Nu heb ik pfeiffer dus het zou er goed inpassen maar alsnog vind ik die continue verhoging maar vreemd.

Ik heb pfeiffer al een keer gehad en de kans dat het terugkomt is erg klein. Daarnaast is mij bloed goed...

Lastig lastig...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:38

he maar pfeiffer kunnen ze toch niet altijd in het bloed aantonen?
hoe zat dat nou,was iets dat ze alleen pfeiffer kunnen aantonen als je het al langer hebt?
kan het niet nog een overblijfsel zijn daar van?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 17:01

ellepel schreef:
he maar pfeiffer kunnen ze toch niet altijd in het bloed aantonen?
hoe zat dat nou,was iets dat ze alleen pfeiffer kunnen aantonen als je het al langer hebt?
kan het niet nog een overblijfsel zijn daar van?

Neuh, is al 11 jaar geleden dat ik het had, zat in groep 7 dat ik het kreeg Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:03

ohw ja dat is wel heeeeeel erg lang geleden dan he Knipoog