Donderdag kramp, nu nog pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Donderdag kramp, nu nog pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 13:29

Ja, sorry. Ik weet hier niet echt een titel voor.
Maargoed ik zal het even uitleggen.
Donderdagnacht heb ik hele erge kramp gehad in mijn kuit, gelukkig trok de ergste pijn snel weg. En kon ik weer gaan slapen. Ongeveer 2 uurtjes later moest ik mijn bed uit want ik moest naar school, ik stond op en kon mijn been niet strekken, dus ben ik maar met kromme benen naar het toilet gelopen en me klaar gemaakt voor school, stukje bij beetje ging het lopen iets makkelijker, maar was het zeker nog pijnlijk. En dat pijnlijke is nog niet over. Vooral als ik even gezeten heb kan ik mijn beed niet strekken en kleine pasjes maken. En zelf dat doet nog zeer.
Ik probeer het niet te forceren en blijf bewegen.
Ik vroeg mij af of iemand mij kan zeggen wat misschien een beetje helpt.
Ik ben het al telkens aan het masseren, maar dat voelt niet fijn, het voelt alsof je er een hele grote blauwe plek hebt zitten.

Ik heb wel vaker kramp, maar dan merk ik er niet veel van de volgende dag, nu is het al 2 dagen later en de pijn zakt niet, dus ik begin me toch een beetje zorgen te maken, als het morgen nog zo erg is bel ik maandagochtend de dokter.

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen, want ik vind het moeilijk om uit te leggen. En ik hoop dat iemand wat tips heeft om de pijn te verminderen.

Groetjes Cootjuh

Nijn

Re: Donderdag kramp, nu nog pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:31

Een warm bad (of douche) nemen doet vaak wonderen Lachen
Ook gewoon gaan lopen e.d., juist doordat je kortere passen neemt zal het niet overgaan, je gaat je spieren dan anders gebruiken dan je normaal doet en alleen maar meer belast raken.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 13:54

Mijn oma kwam met het goede idee om er tantum op te smeren, dus dat ga ik zo doen, en langere passen gaat gewoon niet, want dan biggelen de tranen over mijn wangen, het doet echt heel zeer..

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:03

Ik heb een aantal weken geleden gigantische kramp in mn kuit gehad, echt van aanhechting tot aanhechting...
Had nachtdienst gehad, lag heerlijk te slapen, maar waarschijnlijk wat onrustig, werd wakker van de kramp en ben mn bed uitgevlogen!
Heb ruim een week last van mn kuit gehad!!!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:05

ja, je blijft ook nog wel ff spierpijn houden..
lekker warm houden en blijven bewegen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:07

Ik heb het ook wel eens gehad, en ik kreeg de kramp er niet uit ( auwwww ) Ik nog bijna 2 weken pijn gehad in mijn kuit.Goed blijven bewegen en vooral NORMAAL blijven lopen .En dan moet het vanzelf weer goedkomen als het goed is

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:09

Als je niet helemaal goed uit je kramp komt dan houd je er een zogenaamde "zweepslag" aan over. Dit kan tot ongeveer een week duren. Er verdwijnt vanzelf weer. Je moet wel blijven bewegen, maar niet overmatig. Dus gewoon lopen, maar geen gekke dingen doen.

Verder kan je het zachtjes masseren en warmte is ook altijd wel goed voor je spieren.

"Beterschap"

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 19:15

Het is bijna helemaal weg gelukkig Lachen
Heel af en toe schiet het er nog even in, maar ik was het zo goed als vergeten al Tong uitsteken
Wat heb ik hiervan geleerd? genoeg drinken Haha!