Meer mensen die slecht tegen alcohol kunnen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Meer mensen die slecht tegen alcohol kunnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:11

Ik kan er dus echt niet tegen. Net weer, ik heb vanavond bij het eten een glaasje Smirnoff met Coolbest gedronken en ik ben nu vreselijk duizelig. Dat heb ik dus altijd als ik 1 glaasje gedronken heb al. Ik moest net echt even gaan liggen omdat ik bijna van me stoel viel.. Meer mensen met dit 'probleem' en weet iemand misschien hoe het kan dat ik er zo slecht tegen kan ?

gohya

Re: Meer mensen die slecht tegen alcohol kunnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:14

Het kan zijn dat de alcohol bij jou suiker onttrekt,dat je daarom zo duizelig word.Ik heb dat ook,en of je nou 1 glaasje drinkt of 10 het verschilt altijd.Maar alcohol trekt de suiker bij je weg,heb ik voorheen nooit geweten.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:16

Ik kan ook 'slecht' tegen alcohol want ik raak niet aangeschoten. Clown Hooguit wat misselijk en erg slaperig. Alcohol drinken loont bij mij dus helemaal niet, en daarom houd ik het meestal maar bij fris, volgens mij de meest handige oplossing, ook voor jouw 'alcoholprobleem'. Knipoog Maar hoe het komt, dat weet ik eigenlijk niet. Bloos

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:17

Nee, ik helemaaaaaaal niet!

Een vriendin van een vriendin van me kan er ook niet tegen. Die ligt na een paar glazen al helemaal idioot te doen. Laatst had ze in der eigen kots liggen rollebolle, thuis at ze geld op en vervolgens kotst ze nog iemand onder.. Lekker dan.

Maar waarom sommige mensen er niet tegen kunnen, i don't know!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:19

ik kon er vroeger heel goed tegen, maar nu ben ik de dag erna altijd helemaal murf ervan. misselijk enz..
of ik nu veel drink of haast niet..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:21

Jotee schreef:
Een vriendin van een vriendin van me kan er ook niet tegen. Die ligt na een paar glazen al helemaal idioot te doen. Laatst had ze in der eigen kots liggen rollebolle, thuis at ze geld op en vervolgens kotst ze nog iemand onder.. Lekker dan.

En daar kwamen ze achteraf achter? Verward Of er waren mensen bij haar die dat wel 'humor' vonden? Nors opkijken Van je 'vrienden' moet je het maar hebben... Nagelbijten / Gniffelen Daarbij zouden mensen die weten dat ze er niet tegen kunnen gewoon niet (zo veel) moeten drinken als je het mij vraagt. Bloos

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:22

Ik kan er niet tegen doordat ik het ook niet meer drink denk ik. Zo rond mijn 14e heb ik wel eens alcohol gedronken met uitgaan enzo maar ik vind het niet eens lekker en de volgende dag voel je je zo brak enzo. En nu drink al een paar jaar helemaal geen drupper alcohol meer en dat bevalt me eigenlijk wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:22

goeroe schreef:
Jotee schreef:

En daar kwamen ze achteraf achter? Verward Of er waren mensen bij haar die dat wel 'humor' vonden? Nors opkijken Van je 'vrienden' moet je het maar hebben... Nagelbijten / Gniffelen Daarbij zouden mensen die weten dat ze er niet tegen kunnen gewoon niet (zo veel) moeten drinken als je het mij vraagt. Bloos

Precies, daarom drink ik ook eigenlijk altijd maar 1 glaasje. Ik word er helemaal niet goed van gewoon...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:25

Juul schreef:
goeroe schreef:

Precies, daarom drink ik ook eigenlijk altijd maar 1 glaasje. Ik word er helemaal niet goed van gewoon...

Daar kwamen ze achteraf achter ja.. Ze sliep bij iemand. Het is haar keuze, ze weet dat ze er niet tegen kan. Maarja, zelf weten! Knipoog

Zo had een vriendin van me laatst ook iemand buiten afgetrokken terwijl ze zo smoor als een aap was. Ze weet er zelf niets meer vanaf, dus ze heeft het van anderen moeten horen.. En tsjah, dan gaan er wel eens verhalen door school, dorp e.d.! Knipoog

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:29

Jotee schreef:
Daar kwamen ze achteraf achter ja.. Ze sliep bij iemand. Het is haar keuze, ze weet dat ze er niet tegen kan. Maarja, zelf weten! Knipoog

Zo had een vriendin van me laatst ook iemand buiten afgetrokken terwijl ze zo smoor als een aap was. Ze weet er zelf niets meer vanaf, dus ze heeft het van anderen moeten horen.. En tsjah, dan gaan er wel eens verhalen door school, dorp e.d.! Knipoog

Je hebt gelijk, dat is hun eigen keuze... Lips are sealed

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:30

Een wijntje/biertje kan best lekker zijn maar ik mag niet niet zoveel alcohol en ik vind het ook niet echt heel lekker dus ik houd het bij cola en Spa rood en dus heel af en toe een wijntje/biertje. Omdat ik dus nooit drink komt het bij mij aan als een moker en heb ik eigenlijk alleen maar last van. Ik ben dus wel altijd BOB, wordt niet eens meer gevraagd door sommige mensen Clown

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:30

Ik kan eigelijk aardig goed tegen alcohol, ik ken veel drinken en nog steeds 'nuchter' zijn, mij niet aangeschoten voelen ect.

Maar, ik had laatst 2 glaasjes rose gedronken en heb de hele nacht boven de wc gehangen.
Dat was mij echt verkeerd gevallen Clown

Sowieso drink ik niet om dronken te worden ofzo, maar als ik op een verjaardag ben en gezellig meedrink met de andere, zijn de anderen stomdronken en ik voel me hardstikke nuchter en ben de enige die nog normaal praat en normaal kan denken Clown

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:36

Ik kan er ook best slecht tegen.. na paar glazen word ik helemaal melig enzo Clown

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:39

Het is ook wel weer heel leuk om iedereen gekke dingen te zien doen die ze de volgende dag helemaal niet meer weten en jij weet het wel wat ze precies gedaan hebbene n vooral wat je zelf gedaan hebt.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:41

2 wijntjes of biertjes max. Daarna word ik meteen duizelig en voel ik alsof mijn linkeroog in mijn rechterbroekzak kijkt en andersom....

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:42

ik kan er op zich redelijk goed tegen maar ik drink ok stevig aks ik drink.
vaak gaan wein t weekend stappen en dan heb ik toch echt wel wat flinke bacos op en die voel ik echt wel.

en ja dat moet ik echt strompelend naar huis maar mn vrienden letten wel op me ......

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:42

luna1 schreef:
en ja dat moet ik echt strompelend naar huis maar mn vrienden letten wel op me ......

zolang er mensen zijn die op je letten die te vertouwen zijn is het niet zo heel erg Knipoog

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:44

daniella74 schreef:
Een wijntje/biertje kan best lekker zijn maar ik mag niet niet zoveel alcohol en ik vind het ook niet echt heel lekker dus ik houd het bij cola en Spa rood en dus heel af en toe een wijntje/biertje. Omdat ik dus nooit drink komt het bij mij aan als een moker en heb ik eigenlijk alleen maar last van. Ik ben dus wel altijd BOB, wordt niet eens meer gevraagd door sommige mensen Clown

Bij mijn vrienden staat BOB voor iets anders, namelijk Bring your Own Beer. *LOL* Maar gelukkig is iedereen inmiddels meestal wijs genoeg en komt het niet vaak voor dat er mensen echt ladderzat zijn. Daar heb ik ook een hekel aan moet ik zeggen. Aangeschoten mensen kan ik goed mee lachen, ook al ben ik zelf nuchter, maar dronken mensen zijn vaak erg vervelend als je het mij vraagt. Bloos

Maar om nog een poging te doen om weer on-topic te raken, t valt me wel op dat mensen heel verschillend reageren op alcohol. Dat is voor een deel genetisch bepaald en verder afhankelijk van o.a. gewicht en drinkgewoontes (wat en hoeveel je drinkt, en of je voor het drinken gegeten hebt enz.) Als je er echt slecht tegen kunt is er denk ik weinig wat je daar tegen kunt doen. En ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je dat zou willen. Fris is goedkoper, gezonder (behalve voor je tanden waarschijnlijk *LOL* ) en je hoeft nooit aan anderen te vragen wat je de avond ervoor hebt uitgespookt. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:46

Mn moeder denkt idd dat het komt omdat ik ondergewicht heb dat ik er slecht tegen kan.. Maar ik ken genoeg meiden die het ook hebben en wel tegen alcohol kunnen dus dat zal het ook niet zijn..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:44

Ik heb overgewicht en ik trek het ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:45

Daarom, dat zal het ook niet zijn..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:49

Mijn moeder kan goed tegen alcohol en mijn vader doet al gek na een glas wijn. Ik ga niet echt gek doen gelukkig maar ik word gewoon ziekjes dus genetisch is het niet bij mij. Ik ben ook heel gevoelig voor wat ik eet, ik ben beetje boel allergisch en krijg dus snel een reactie.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 23-11-07 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:51

Ik word de ene keer heel erg melig en de andere keer vreselijk duizelig na 1 glaasje, heel soms pas na 2 ( ligt aan het drankje, wijn kan ik bijv weer beter tegen ).. heel raar Nagelbijten / Gniffelen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:57

Ik kan ook niet goed tegen alcohol. Vroeger wel, maar sinds ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad val ik al in slaap na één glaasje wijn Clown Ik drink dus gewoon geen alcohol, heel simpel Lachen Als ik toch doordrink word ik hartstikke ziek, dus daar begin ik al helemaal niet aan.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:09

Hier nog een! Ik kan er helaas ook niet goed tegen en vind het soms echt irritant. Ik was een keer bij een vriendinnetje in Nijmegen en we hadden allebei 3 -4 glaasjes wijn op. Ik was de ochtend erna echt super beroerd (heel erge hoofdpijn en misselijk) en zij helemaal niet! Aangeschoten en duizelig ben ik ook snel, alhoewel dat eerste in het begin wel grappig is Haha!