Afte, zeer pijnlijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Afte, zeer pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:35

Ja hoor, ik heb weer eens een afte. Normaal zitten ze aan de binnenkant van mijn wang en heb ik er amper last van. Nu zit hij precies op de bovenkant van mijn onderlip, waar het slijmvlies begint. En dat doet echt verrekte zeer Huilen
Mijn boventand komt er precies tegenaan als ik lach of praat, dus dat irriteert het lekker steeds.
Hij zit er sinds afgelopen zaterdag en is nog niets verminderd in pijn of vorm.

Ik smeer er nu soms zo'n gel-achtig stofje op dat een beschermlaagje vormt. Die smaakt een beetje zoet. Ben even de naam kwijt. Die helpt wel een beetje, maar niet helemaal.

Weten jullie nog dingen die ik kan doen tegen de pijn?

johanna84

Re: Afte, zeer pijnlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:38

er wordt gezegd dat zendium helpt?
eigenlijk kun je er niet veel aan doen, het is een virus wat enkele dagen duurt en heel vervelend kan zijn!

succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:40

ik spoel altijd met zoutwater dan

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:52

Je hebt ook verdovingsvloeistof geloof dat je dat bij de apotheek wel kunt halen. Smeer even met je kwastje met vloeistof over je afte en het is gevoelloos Knipoog

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:08

Ik had hem van de week ook precies daar! Met kamillethee spoelen en met zout spoelen, heeft bij mij erg geholpen, na 2 dagen was ie weg!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:11

Mijn moeder probeert nu een poosje een tandpasta zonder Fluoride.
Volgens mij inderdaad van Zendium, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen Bloos
Volgens mij helpt het wel Lachen

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:19

Ik heb een keer een zware ontsteking gehad in mn mond had er rond de 14 in mn mond zitten en ik moet zeggen ik heb nog nooit zoveel pijn gehad ! ik kon niks meer eten alleen wat vloeibaar spul en appelmoes ben destijds enorm veel afgevallen door die *&&(* dingen grr...gewoonweg omdat ik niet eens kon eten.
Ik kreeg van de huisarts mondspoeling mee en spul om aan te stippen ( erg vies want je slikt toch kleine beetjes door ) en goed spoelen met listerine helpt ook !
als je er echt last van hebt gewoon even langs de huisarts en vragen om speciale mondspoeling werkte bij mij super !

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:49

Paralex halen bij de drogist, dat zorgt dat het sneller geneest. Ook als je een kleintje aan voelt komen en je stipt het daarmee aan, dan wordt het niet groter en geneest het dus ook sneller.

Ook kun je de verdovende aanstipvloeistof Lidocaïne bij de huisarts krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:51

Ik ben heel stout, maar prik hem door...
Maak een naald zuiver door hem in een vlam te houden en prik dan...
Dan is hij plat en heb je er geen last meer van...

Ik hoor altijd zeggen dat dit niet mag, toch heb ik dat al vaak gedaan Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:51

Is het toevallig Aloclair ofzoiets wat je er op smeert? Dat smeer ik er altijd op, paar keer per dag en dat werkt wel moet ik zeggen Ja

Zout er op smeren werkt ook en gebruik anders ff de zoekfunctie, ik heb een tijdje terug ook een topic geopend over aften en daar kwamen ook veel goeie tips Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:54

ik poets altijd met zendium, en heb eigenlijk nooit last van afte!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:51

runningkawa schreef:

Ik denk haast dat jij zo'n blaasje bedoeld (zo'n luchtbelletje?) maar dat is niet hetzelfde als een echte aft, dat is namelijk (bij mij in ieder geval) een verschrikkelijk pijnlijk soort gat in je mond (bij mij meestal onderlip aan de binnenkant) met een soort van wit vliesje erover.

Ze zijn echt vreselijk die krengen! Doen verschrikkelijk veel zeer, en dat aloclair ofzo helpt wel maar wat mij betreft veel te kort en aanbrengen is zwaar onhandig...
Ik wacht ook nog steeds op de gouden tips, zout ga ik er niet op doen, 1 keer geprobeerd maar dat doet veel te veel zeer (ook spoelen)...

Ben niet zo hard Knipoog

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:54

Ik heb er bijna altijd wel een.. Is de ene weg, verschijnt er weer een andere... Ze gaan wel snel weg sinds ik:

- vitamine pillen slik
- Pyralvex gebruik!

Dat laatste is echt een aanrader!
Laatst bijgewerkt door ilske op 24-11-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:55

RK: leer jij mij eens hoe je in godsnaam een aft door prikt? is echt een wondje met een gaatje er in bij mij, kan ik echt niet door prikken..

(jaja heb ik ook al geprobeerd Tong uitsteken )

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:56

Pyralfex werkte bij mij ook super!

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:58

Ik gebruik pure alcohol, 70% of 90% dat doe ik op een wattenstaafje en dan er even op dippen. Dit verdooft en brand de aft als het ware een beetje dicht. Paar keer herhalen en je hebt nergens meer last van.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:04

Aften, praat me er niet van. Scheve mond
Zendium poetsen wil enigszins helpen om het te voorkomen.
Spoelen met Corsodyl mondwater. (apotheek)
Pyralfex (ofhoehetookhetenmag) aanstippen.
En van dat spuitspul heb ik ook Ja
Spoelen met bessensap moet ook helpen?
Verder genoeg vitamine C binnenkrijgen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:08

Dat komt toch door een vitamine gebrek...? Verward

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:09

Poetsen met Synsodyne helpt ook erg goed.
Heb als ik niet poets daarmee binnen de korste keren mijn mond vol zitten met aften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:43

Ididit schreef:
runningkawa schreef:

Ik denk haast dat jij zo'n blaasje bedoeld (zo'n luchtbelletje?) maar dat is niet hetzelfde als een echte aft, dat is namelijk (bij mij in ieder geval) een verschrikkelijk pijnlijk soort gat in je mond (bij mij meestal onderlip aan de binnenkant) met een soort van wit vliesje erover.

Ze zijn echt vreselijk die krengen! Doen verschrikkelijk veel zeer, en dat aloclair ofzo helpt wel maar wat mij betreft veel te kort en aanbrengen is zwaar onhandig...
Ik wacht ook nog steeds op de gouden tips, zout ga ik er niet op doen, 1 keer geprobeerd maar dat doet veel te veel zeer (ook spoelen)...

Ben niet zo hard Knipoog

Het is bij mij een bubble, met vloeistof erin, en er zit idd een wittig vliesje over. En ik heb ze meestal bij mijn onderlipt, al had ik ze pas een keer op de zijkant mijn tong. Leek net of ik het verbrand had, toen ik goed keek zat er helemaal achteraan een aft.
Maar gelukkig geen gat, dus ik denk dat die van mij kleiner zijn of zo?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:05

Citaat uit de sleutel tot zelf bevrijding, psychologische oorsprong van 1100 ziekten...

Aften : Uit angst voor reactie van anderen, uit angst je veiligheid te verliezen, zeg je niet wat je wil, ben je niet zoals je willen zijn.
Je uit je niet volledig zoals je zou willen.
Agressieve gedachten, verdriet, nervositeit; je bent dringend aan rust in jezelf toe.
'Ik kan niet meer', je kan niet meer horen en je stopt je oren toe, het maakt je kwaad.
Je bent uiterst gevoelig met plotse nerveuze uitschieters, die je onmiddelijk onderdrukt.
Je neemt bepaalde feiten te zwaar op, omdat je het contact met je diepste bron verloren hebt.
Je diepste innerlijke Zelf is niet bang, is vol vertrouwen, maar je stemt je er niet op af.
Integendeel, je bent bang voor je persoonlijke onbewuste gevoelens, ze komen je soms dreigend over.
Je laat dan deze intuïtieve stroom ook niet doorvloeien, zodat je angstvallig slechts je rol speelt aan de buitenkant.
Soms heb je zelfs het gevoel, diep in jezelf slecht te zijn of iets slechts te hebben gedaan : schuldgevoelens.
Innerlijke botsing : enerzijds veel opgekropte energie, veel wensen en een drang je te manifesteren; anderzijds vertrouw je je diepste Zelf niet en blokkeer je een soepele doorstroming van energie naar buiten uit.
Verzwegen kritiek en verwijten naar anderen kunnen hier het gevolg van zijn.

Advies : Geen energie-verspilling, noch tijd verbeuzelen : aanpakken!
Vertrouw je natuur, je soepelheid, je intuïtie.
De wijsheid zit in je.
Om het even wat je op je kerfstok hebt uit het verleden: begin NU een nieuw leven en maak jezelf waar.
Schuld bestaat niet en evolutie wel. Je kritiek naar anderen is veelal zelfprojectie; kijk in jezelf!
Voel je veilig in jezelf, kom uit voor je ware zelf!
Relativeer, beschouw het leven als een groeiproces en geef je ik alle kansen.
Exterioriseer!!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:09

Miska. Uhhh? Tong uitsteken

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:16

Tja, andere kijk op de situatie! Knipoog
Zo'n interessant boek! Haha!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:05

Ik heb het idee dat je intuitieve stroom laten doorvloeien niet de oplossing is die je graag wilt horen als je die rotdingen in je mond hebt. Ik wordt altijd spontaan zwaar chag en daar gaat de doorstroom...

Hier dus nog een ervaringsdeskundige. Ik krijg ze als ik zwaar gestresst ben. Twee kee heeft mijn hele mond volgezeten tot in de aanzet tot mijn slokdarm toe. Geen pretje, heel pijnlijk. Het ergste was eigenlijk dat ik twee weken niet normaal kon eten.

Ik heb al veel dinge geprobeerd (inclusief alle verdovende spulletjes die je bij de apotheek kunt krijgen en aanstipmiddelen van de drogist), maar ik weet maar twee oplossingen die echt helpen: als je er vroeg bij bent regelmatig met Listerine. Een goede tijdelijke verdover is thee met honing. Werkt tijdelijk, maar wel heel fijn als de pijn echt niet om te harden is. In honing zit een natuurlijke variant van waterstofperoxide en dat maakt schoon en verdooft (of waarschijnlijk elimineerd het de bacterien die in de aft gaan zitten en doet het daarom geen pijn meer. Daarom werkt listerine ook goed, bestaat ook voor een groot deel uit alcohol, maakt goed schoon).

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:10

Ik heb op het moment (na 4 dagen afte vrij te zijn geweest) weer twee van die krengen in mijn mond. Eentje aan de zijkant van me wang, en 1 op het puntje van me tong, en die doet me toch zeer. Denk dat ik dat spulletje pyralvex maar eens ga halen, want het is bij mij telkens feest.