Bronchitis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 14:42

Doei!

Ik heb nu in 1 jaar al voor de 6e keer flinke bronchitis. Omdat ik het al zo vaak heb gehad is een half jaar geleden een onderzoekje gedaan; ik moest naar het ziekenhuis voor een longfoto en ik moest een longfuntie test doen en ook nog bloed laten prikken.

Uit alle testen is niks gekomen wat de aanleiding zou kunnen zijn.. Er is niks op mijn longen te zien, mijn longfunctie is goed op de kracht na al is die een stuk minder in het hooikoorts seizoen en bij het bloedprikken is er niks van een allergie of iets uitgekomen, zelf geen hooikoorts terwijl ik daar wel last van heb...

Ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik erg last heb wanneer ik in de kou moet inspannen. Ze zeggen dat mijn luchtwegen gewoon snel geirriteerd raken en hebben mij geadviseerd mijn flixotidepuffer 2 maal per dag echt in te nemen en dat is dan het enige wat ze er aan zouden kunnen doen..

Nu was mijn vraag of er meer mensen zo vaak hier last van hebben en of jullie ook weten wat hier de oorzaak van is?

Xxx

Joyckuh

Re: Bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:29

Mijn zoontje heeft hele erge bronchitis gehad toen hij klein was. De oorzaak er van was ook niet duidelijk. Het werd inderdaad maar op gevoelige longen gegooit.
Ik ben toen zelf met het geven van melk(producten) flink gaan minderen, het liefste zo weinig mogelijk, kamer goed ventileren, als het buiten een beetje koud was meteen een sjaaltje om, niet te lang buiten in de kou zijn en ik ben naar de homeophaat geweest met hem. Die heeft iets voorgeschreven wat uiteindelijk perfect werkte! Hij heeft nu bijna geen last meer van zijn longen, alleen zoals nu met het omslaan van het weer. Ik blijf voorzichtig met melk(producten) en zonder sjaal gaat hij niet naar buiten. Die pilletjes die hij van de homeophaat kreeg heeft hij niet meer, maar zolang het zo goed blijft gaan, ga ik die ook niet geven.

karinFTbing

Re: Bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:24

Waarom geen melkproducten?

Ik slik wel pilletjes van Dr Vogel zodra ik verkouden begin te worden, maar daarmee kan ik het niet echt voorkomen..