Vervolg schouder operatie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Vervolg schouder operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 12:27

N.a.v mijn vragen in het topic "Schouderoperatie... ervaringen graag" (ik heb geen idee hoe ik die link hier bij kan voegen)... heb ik besloten om me toch maar te laten opereren.
Ik heb net een gesprek gehad met de Arbo arts en het ziet er onder de huidige omstandigheden niet naar uit terug te keren in mijn huidige functie als ziekenverzorgster in de nachtdienst.

De operatie zal 28 dec. plaatsvinden onder algehele narcose.
Vooraf krijg ik ook een plexusanesthesie in de hals aan de kant van de te opereren schouder.
Ik heb een infoboekje meegekregen over anesthesie waarin e.e.a over plexusanesthesie zeer klinisch uitgelegt wordt... om kort en plat te blijven... ik schijdt zeven kleuren stront. Verdrietig
Ik moet 6 dec. nog op gesprek bij de anesthesioloog, waarbij ik toch wil vragen of er evt. een andere mogelijkheid is wat betreft dat plexustoestandje.

Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic probeer te bereiken... misschien alleen de angst van me aftypen... bedankt voor het lezen !!

Liefs Britt.

Patriciavt

Re: Vervolg schouder operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:54

Heel veel sterkte!!!

Marloes_R

Re: Vervolg schouder operatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:33

Die plexusblokkade is juist behoorlijk prettig na de ingreep. Je heb daardoor veel minder pijn en kunt dan gelijk met je arm en schouder gaan bewegen. Dat scheelt een hoop voor je revalidatie.

Het zetten is even vervelend, het wordt toch op een vervelende plek gezet. Daarna kun je die arm haast niet meer bewegen en is het gevoel zo goed als weg. Maar als je je bedenkt dat je er achteraf "plezier" van hebt, is het toch de moeite waard om te doen.
In mijn ziekenhuis zetten we hem eigenlijk bij alle schouderopaties.