Oorpijn en zwangerschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oorpijn en zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:21

Heb sinds bijna een week last van mijn oren. Ze suizen en er is een druk die van buiten naar binnen komt (want als ik mijn neus snuit, en dus mijn trommelvliezen zouden moeten uitzetten naar buiten, is het soms ineens weg).

Af en toe doen ze verrekte pijn, maar het grootste gedeelte van die tijd heb ik gewoon het gevoel dat er water in m'n oor zit, en ik hoor erg slecht.

Ik gebruik neusspray, en Otalgan (oordruppels met lidocaïnehydrochloride) en slik paracetamol.

Maar ik krijg hiervan ondertussen ook hoofdpijn.

Ben van plan morgen de dokter te bellen, maar vroeg me toch af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben...

Oh ja, zoals uit de titel blijkt ben ik dus zwanger. Momenteel 31 weken en 3 dagen.

gaapje

Re: Oorpijn en zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:26

ik heb ook in mijn zwangerschap een flinke oor ontsteking gehad

misschien is het alleen een prop en kunnen ze het uit spuiten
is het echt een ontsteking heb je pech wat je krijgt er nisk voor als je zwanger bent

ga veel op dat oor liggen als het ontstoken is het moet door breken
ik was het op een gegeven moment zo zat ben echt hele dag en nacht op die kant gaan liggen
veel met je hoofd die kant opschudden en toen brak het door

ben je ook meteen van de pijn af
vooral geen watje ofzo erin gaan doen ,dan kan er geen zuurstof bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:45

Nou, het probleem is dat het allebei m'n oren zijn Rolleyes

Ik denk niet dat het een ontsteking is, maar als het goed is krijg ik daar toch gewoon wat voor? Antibiotica? Of zijn de antibiotica die tegen oorontsteking helpen nu net ongeschikt tijdens de zwangerschap?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:50

ik denk ongeschikt
ik kreeg er niks voor had gewoon pech wachten tot het door breekt werd er gezegt

ben je niet net verkouden geweest ofzo
dan heb je veel meer kans op een oor onsteking

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:52

wat voor neusspray gebruik je?
als je dat (te) veel gebruikt voor bijv. verkoudheid kan je allerlei andere klachten krijgen..
heb ik ook gehad en heb nu een andere neusspray die super werkt verder Ja (was chronisch verkouden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:02

Ik ben vrijwel chronisch verkouden, maar was het de laatste tijd juist niet! Ik gebruik Physiomer, een zeewateroplossing, aangeraden door mijn huisarts.

Daar zouden ook m'n oren van moeten opengaan, omdat ze dachten dat het in de buis tussen m'n neus en oren zat... Maar het lijkt er dus niet op...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:06

Audispray? Dat is geloof ik ook zeewater, moet je in je oor spuiten en dat lost dan het vuil in je oor op. Maar ik zou gewoon naar de dokter gaan Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:11

Als ze suizen moet je in ieder geval even je bloeddruk laten meten, als dat niet kort geleden gedaan is. Verder kan je nog altijd met kamille stomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:15

Nikka schreef:
Als ze suizen moet je in ieder geval even je bloeddruk laten meten, als dat niet kort geleden gedaan is. Verder kan je nog altijd met kamille stomen.

Kan het met bloeddruk te maken hebben dan? Die is 1 week geleden gedaan en was heel netjes. Maandag mag ik weer naar de verloskundige, dus dan wordt het ook weer gemeten. Heb tot nu toe nog geen bloeddrukproblemen gehad.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:20

Suizen van de oren kan wijzen op verhoging van de bloeddruk maar ook op een aantal andere dingen. Als deze tot dusver normaal was zal dat nu ook nog wel zo zijn. het kan in ieder geval geen kwaad om het toch nog een keer te meten en dat zal de VK wel doen. Als het een drukverschil is in het oor kan je stomen proberen.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:22

Je moet stoppen met oordruppels!
Oordruppels kunnen juist ook voor ontstekingen zorgen!
Eigenlijk zijn ze nergens goed voor.
Als jij een middenoor infectie hebt, heb je kans dat er een gaatje in je trommelvlies komt waardoor de pus eruit kan lopen. Als je er dan druppels in doet, dan verstop je het gaatje juist en loopt het naar binnen,
Je kan het beste neusdruppels ( zoutoplossing ) gebruiken, Maar MAX. 7 dagen achterelkaar!!!! Omdat jij het aan 2 oren hebt kan het zijn dat je OMA hebt: Otitis Media Acuta. Een ontsteking van je middenoor. Ik zou een afspraak met de dokter maken. Hij kan kijken wat het is, en als het doorgebroken is ( pus eruit ) dan moet je over een maand weer een afspraak maken om je trommelvliezen te laten controleren.

succes met je zwangerschap Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:26

Ik denk dat het verstandig is dat de HA er naar kijkt maar verwacht niet dat het een middenoorontsteking is. Het kan maar is niet het meest voor de hand liggend. Ben je (neus)verkouden geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:30

De oordruppels gebruik ik op het moment eigenlijk alleen maar als mijn oren echt heel veel pijn doen en de paracetamol niet genoeg helpt.

De neusspray die ik heb mag preventief dagelijks gebruikt worden, en bij verstoppingen vaker. Ik gebruik hem nu sinds zaterdag, dus nog geen week.

Hopelijk heeft de huisarts morgen op een redelijk tijdstip een plekje, want moet om 15.30u ook al naar het ziekenhuis met m'n jongste Rolleyes

Het kwam trouwens wel heel onverwachts opzetten vorige week. Midden in de nacht eerst m'n ene oor, toen m'n andere oor, en echt pijn dat ik met m'n hoofd liep te schudden.

De pijn is nu minder, de druk en doofheid blijft...

Bedankt voor de tips!

@ Nikka: Nee, ik was nu juist een tijd NIET verkouden, wat voor mij vrij bijzonder is eigenlijk! Haha! Nu heb ik uiteraard wel weer een verkoudheidje te pakken, maar nog niet zo erg als normaal.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:33

Rock schreef:
Nou, het probleem is dat het allebei m'n oren zijn Rolleyes

Ik denk niet dat het een ontsteking is, maar als het goed is krijg ik daar toch gewoon wat voor? Antibiotica? Of zijn de antibiotica die tegen oorontsteking helpen nu net ongeschikt tijdens de zwangerschap?

Als het een middenoor ontsteking is.. ( als ) dan helpt geen antibiotica omdat het een virus is. Dat gaat niet over met antibiotica. Goed blijven drinken, paracetemol nemen, en neusdruppels ( zoutopl. ) en anders contact opnemen als het langer als 3 dagen aanhoud en niet minder wordt.
Zijn je oren ook rood of staan ze af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:46

Nee, ze zien er gewoon normaal uit... Ze 'voelen' alleen voor mij gek... Zijn ook niet warm of zo...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:31

Hm maar naar de huisarts meid. En als het echt nodig is krijg je wel een AB, ik had ergens in mijn zwangerschap kaakholteontsteking die niet overging. Kreeg wel gewoon AB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:44

Toch maar even de HAP gebeld... Heb als tips gekregen om te stomen kauwgom te kauwen om die buis open te krijgen. En ze hebben berichtje gestuurd naar de huisarts dat ik morgen gezien moet worden.

Dus... morgen bellen!