Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joyckuh schreef:Al geprobeert om de slaaptijden te verschuiven? Of vroeger naar bed doen tussen de middag en volledige tijd laten slapen, of misschien het middagdutje inkorten.
Het kan ook zijn dat hij nieuwe dingen opdoet, die hij allemaal moet verwerken. Als dit het geval is is het een kwestie van tijd voordat hij weer zijn normale slaapritme heeft.
Mijn zoontje bijvoorbeeld was toen hij 10 maanden was bezig met proberen te gaan lopen, hier was hij zo gefrusteerd over dat het hem niet lukte, dat hij niet ging slapen. Toen hij eenmaal kon lopen was het goed en sliep zo ongeveer een gat in de dag.
winia4ever schreef:heeft in bakeren geen zin? het klink misschien heeel erg gemeen, maar het beste is toch je baby laten huilen en laten weten dat hij moet slapen door niet te komen en hem op te pakken dit zal hij wel een poosje volhouden maar uit eindelijk valt hij sneller inslaap omdat hij weet dat je toch niet komt.
mama's zijn snel bezorgt en willen graag dat het kindje stil is, waardoor ze een kindje snel verwennen om het kindje op te pakken zodra het kindje huilt.
* misschien is het een tip om het middag dutje te verminderen? dat je inplaats van 2 uur nu eens een uurtje doet?
marleen_usar schreef:Bach bloesem werkt erg goed,ik heb het ooit aan een kind van 2 gegeven die sliep vanaf de geboorte al slecht.Na 3 dagen sliep ze al door,ik kan eventueel via een foto wel wat samenstellen.