Faalangst veel stress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Faalangst veel stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:41

Hoi allemaal,

Sinds vorig jaar is er bij mij ontdekt dat ik faalangst heb. Had er best veel last van. Ben maar net naar havo 3 overgekunt. Nu gaat het wel stukje bij beetje beter. Vorig jaar ook faalangsttraining gehad maar heb niet het gevoel dat het echt veel geholpen heeft. Nu heb ik opzich best goede punten als ik gewoon goed mijn best doe. Alleen soms heb ik net voor een proefwerk nog dat ik gewoon echt zit te stressen en gewoon een paar nachten (bijna) niet slaap. En vandaag ook, ik moest voor engels stukje voorlezen, en ik heb heel veel moeite met engels, toen heb ik ONBEWUST mezelf dus in mijn hand zitten knijpen en dit is niet de eerste keer. Ook heb ik bijles vooral voor de talen en ik krijg dan nog wel eens een so-tje van mijn tutors en zelfs dan heb ik er zo af en toe al last van faalangst. Heeft iemand tips? Ik heb al wel de tip gekregen om een stressballetje mee te nemen dus dat ga ik vanaf morgen ook doen.

Groetjes Desiree

Ik weet niet of het hier goed staat

MelanieB

Re: Faalangst veel stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:04

Hebben jullie geen faalangst cursussen?
Ik heb namelijk ook beetje faalangst, vind het doodeng om voor de klas te staan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:13

Jawel we hebben wel een cursus maar die heb ik vorig jaar al gehad. Bedankt voor je reactie.

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:11

Het is heel erg vervelend als je dat hebt ik heb dat namelijk ook. En ik vind het ook eng om voor de klas te gaan staan en heb ook al buikpijn paar dagen van te voren maarja, een tip is om lekker aan andere dingen te denken en gewoon denken og ik doe het wel maakt me niks meer uit!~
Groetjes

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:12

Hmm ze zijn wel bezig met een groot 'onderzoek' te houden bij ons op school voor faalangst. Jullie moesten dacht ik een vragenlijst invullen, kun je het niet nog een keer doen?
Misschien dat ze het dit jaar iets veranderd hebben, heb Geurts er wel wat over horen zeggen, ofja dat ze er veel aandacht aan gaan besteden..

Verder heb ik geen oplossingen, heb geen faalangst..
Naja, alleen voor de klas staan, en 10 minuten zitten l.ullen in het engels.. Nagelbijten / Gniffelen Daar word ik wel altijd zenuwachtig van.. Maar slaap wel gewoon goed enzo. Maar denk dat iedereen daar wel last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:18

Dankjulliewel voor de reacties!
@ Litteltje, Geurts heeft mij gister inderdaad wel gesproken maar het zou ongeveer dezelfde training worden als vorig jaar. Ze waren bij mij ook aan het denken aan sociale vaardigheidstraining maar ik weet niet of ik daar wat aan zou hebben.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:28

Wat bedoel je met sociale vaardigheidstraining?
Waar is het in eerste instanstie voor bedoeld dan?

Wel jammer dat het ongeveer dezelfde training zou zijn Scheve mond

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:35

wat is de reden van je faalangst?welke gedachtes maken je zo gespannen dat je blokkeert?? jekan altijd werken aan de symptomen,maar vraag je ook eens af,wat de reden is datje zo graag en goed wil presteren...sterkte...misschien eens praten met een vertrouwenspersoon of counselor ofzoiets.
tip; je lichaam wil vluchten opzo;n moment(lichamelijk reaties;zweten, trillen,hoog ademhalen,spierspannen etc) oefen thuis met oefeningen waarbij je je lichaam kunt ontspannen.Hoe vaker je ditoefent,hoemakkelijker je dit ookin andere situaties zal lukken Haha! PB maar als je deze tips wilt hebben.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 01:45

ik heb ook faalangst, maar dat is omdat men moeder altijd zegt dat het beter kan.
Dan denk je bij elk cijfer van, kheb slecht.
terwijl ik eigelijk 90/100 haal, ma je denkt gwn da je faalt.

mss moet je wa meer complimenten krijgen en horen dat je zeer goed bent:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:00

Ik heb het ook. Knipoog
Ikzelf lig niet echt wakker voor pw's en ik word vreemd genoeg vaak en graag overhoord bij engels, dat is een leuk vak en daar voel ik me goed bij. Lachen
Ik heb zelf op het sociale gebied problemen. Ikzelf krijg hulp van iemand uit m'n pa's paardrijles die me een afweercursus, ongeveer, geeft. De faalangsttraining hielp mij ook niet, op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:55

@ litteltje, hoe je contact met mensen moet maken enzo zoiets.
@ celticpony, Het komt waarschijnlijk door mijn broertje denkt bureau jeugdzorg. Mijn broertje heeft het syndroom van asperger en als hij boos is ofzo reageerd hij dat op mij af. En mijn ouders die zijn druk met hem bezig en dan wil ik zegmaar zoiets hebben van dat hun naar mij geen omkijken hebben dat het met mij allemaal lekker gaat

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:42

Hmm dat ken ik, daar heb ik ook aan meegedaan.
Ik weet niet of het voor jou zal helpen.. Zoiets zal dan effect hebben voor ehm praten voor een klas? Zoiets, maar denk niet dat je het probleem van de faalangst zelf er mee oplost..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:41

ook ik heb faalangst. Ik ben er voor bij een psycholoog geweest omdat de school niets kon regelen voor mij.
Dit heeft mij uiteindelijk heel veel geholpen. Op school merk ik er niets meer van.

Ook met paardrijden had ik er heel veel last van. Ben sinds kort verhuist en merk dat als ik nu hier rijd, het goed gaat, maar zodra ik weer bij mijn ouders ben en daar ga rijden, ik toch weer gespannen raak met dressuur, omdat ik vind dat ik mezelf teveel moet bewijzen.

Ik zou eens gaan kijken bij de GGZ, het heeft mij heel goed geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:23

Oke bedankt voor de reacties weer!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 00:11

Ik meld me hier ook even. Heb ook al een paar jaar behoorlijk faalangst, heb dit jaar voor het eerst "training" hierin, maar dit heeft nog niets geholpen.
Ik kan er echt wakker van liggen. Het veroorzaakt regelmatig enorme huilbuien en ruzies hier thuis. Scheve mond
Ik lees dus graag even mee.