Auw spierpijn, Wat te doen wat helpt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Auw spierpijn, Wat te doen wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:13

Na 3 weken niet gewerkt tehebben en gister en vandaag nog al een vervelend klusje kreeg ga ik nu kapot van de spierpijn in me boven benen.
En ik heb het wel vaker maar het is nu echt extreem erg kan niet eens normaal lopen helemaal niet als ik langere tijd stil heb gezeten.
Werk namelijk in de kas en die is nu helemaal leeg dus kregen vandaag andere klusjes als normaal.
Ik moest zeg maar ergens op stappen van 90cm hoog en der na er weer van af en door me knieen zakken Clown(even snel uitgelegt)
En dit uhh en stuk of 600 keer gedaan in 2 dagen tijd Scheve mond
Dus ik voel hem nu wel zitten en daarna kon ik nog wat gaan doen waar ik iedere keer mee door me knieen moest en weer op staan auw.
Heb net een warme douche genomen maar heb gewoon moeite met op staan het doet echt gewoon zeer!
En dan nog niet gesproken over het lopen. Nagelbijten / Gniffelen
Lijkt wel een vrouw van 80 haha Haha!

Heeft iemand 'DE' tip of iets dat helpt tegen de spierpijn want word hier echt niet vrolijk van. Zij zijn groot en ik is klein!

GamblersCup

Re: Auw spierpijn, Wat te doen wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:16

Ja, in een heet bad gaan liggen. Helpt echt, totdat je er weer uit stapt, dan doet het weer net zo'n zeer... Verdrietig
Brengt wel even verlichting.

Ze zeggen dat je moet blijven bewegen, maar ik weet dat je daar met spierpijn niet echt op zit te wachten, je moet dan wel door de eerste pijnen heen.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:17

je moet wel blijven bewegen , en als je spierpijn heb gekregen van bijvoorbeeld fietsen , moet je gaan lopen, en als je spierpijn heb gekregen van paardrijden moet je gaan lopen of fietsen ofzo , naja in ieder geval iets anders doen dan waarvan je het heb gekregen ..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:19

Ik had het laatst. Het deed echt au Clown
Gewoon blijven bewegen en idd even in een heet bad gaan liggen. Als je juist stil gaat zitten en zo min mogelijk beweegt: en je gaat bewegen, dan doet het extra veel au, dus gewoon lekker actief blijven bewegen Lachen (is wel moeilijk als het au doet)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:24

Jammer genoeg heb ik geen bad meer. Huilen Dus die valt af vandaar de warme douche Haha!

En ja ik had spierpijn van gister en heb vandaag precies het zelfde werk gedaan en veel gelopen alleen ik denk een beetje te veel van het goede maar ik wil dan niet stoppen tot het af is. Clown
En nu zit ik thuis en denk ik schitttt!!!

Maar goed heb wel genoeg bewogen voor vandaag want heb ook over gewerkt en ben dus aardig moe(pfeiffer) dus bewegen valt nu ook even af en ik ga over een paar uur ook lekker me bedje op zoeken. Haha!
Maar ik denk dat ik gek word morge ochtend Zij zijn groot en ik is klein!

En ik denk dat als ik nu rondjes in huis ga lopen me moeder ook zegt van ben je wel helemaal wijs? ROFL

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:27

Heb je van die hete zalf in huis? Tijgerbalsem of zoiets in die richting?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:34

Inderdaad, (hete) zalf kan tijdelijk prettig zijn. Je kunt denken aan arnica, maar er zijn ook speciale massage-zalfjes voor sporters. Zelf vind ik de Perksindol spuitbus wel aardig, en het allerbest werkt bij mij de 'Sensi horse power spray' die je bij de Paardendrogist kunt bestellen en die is bedoeld voor overbelaste spieren van paard en mens, bijvoorbeeld na een valpartij.

Ennuh.. bij spierpijn is het belangrijk wel te bewegen, maar niet (te erg) te belasten, want spierpijn duidt op ieniemienie-beschadigingen van je spierweefsel. Maar nou weet ik niet of dat voor jou mogelijk is.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:44

@GamblersCup
Tijger balsem heb ik wel Ja
Dat is igg wel een idee.

@joy76
En ik denk wel dat ik het over belast heb normaal heb ik nooit zulke spierpijn.
Maar ik kom al wat minder op me werk omdat ik pfeiffer heb maar als ik er dan ben wil ik wel me beste beentje voor zetten en me eigen niet laten kenne maar goed beetje te veel van het goede.
Heb het gevoel als of heel me boven benen 1 grote blauwe plek is doet ook aardig zeer als ik er op druk. Scheve mond

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:46

Haha, ik wil het ook wel weten ja.. Tijger balsem hielp de vorige keer niet zo goed. Heb net paardgereden, maar aangezien ik niet meer les, en geen paard/verzorgpaard heb, rijd ik nog maar soms, dus heb er nu ook wel weer last van..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:59

Volgens m'n tante helpt fietsen ook. Daar trekt het van weg! Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:10

Spierpijn wordt veroorzaakt door melkzuur in je spieren.
Als je blijft bewegen gaat je bloed sneller stromen en kan het melkzuur worden afgevoerd door je bloed.

Wat je kunt doen om het te versnellen is inderdaad zo'n hete zalf, en daarbij masseren. Door massage gaat je bloed ook sneller stromen en heeft dus hetzelfde effect als bewegen. Echter niet te veel masseren want dat masseer je een ontsteking in je benen Clown

Sterkte!

YellowfishJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:11

Een lekker warm bad Cool !

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:10

Magnesium helpt bij mij altijd, kan je gewoon halen bij de drogist, van VSM.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:47

Een kruik met gekookt water tegen je zere been aanleggen Lachen
Ik had deze week ook spierpijn, heb de hele nacht een warme kruik tegen de zere plek aangelegt en heb nu nergens last meer van!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:23

Spierpijn is niet voor niets. De spieren hebben tijd nodig om te herstellen.
Dus geen bikkel zijn en er doorheen lopen. Ontlast te spieren eventjes tot de pijn weg is.
Je hoeft echt niet stil te blijven zitten, blijf wel bewegen, maar gebruik andere spieren.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 14:30

ik gebruik altijd hete zalf, dan is het bij mij zo weg.
ik krijg altijd pas spierpijn als mijn spieren zijn afgekoeld en zo houdt je ze warm totdat de spieren weer zijn bijgekomen.

maar je moet natuurlijk ook wel blijven bewegen, maar alles met mate Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:10

Warm houden
Dus gewoon af en toe lopen (auw Clown), hete zalf werkt idd ook goed *LOL*.
Jammer dat je pfeiffer hebt dat maakt het een stuk lastiger