Ontsteking aan het hart-zakje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Ontsteking aan het hart-zakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 09:08

Wie heeft er ervaring mee of wie kent iemand die het heeft gehad?

Ook ik heb nu een ontsteking aan het zakje rond mijn hart. Buiten dat het pijnlijk is, voel ik me erg beroerd. Dat schijnt te komen door de schommelingen in de hartslag vanwege het vocht van de ontsteking.

Eigenlijk kan je niets meer, elke vorm van inspanning is al te veel. En dat is voor mij moeilijk te aanvaarden. OP zich steunt het mij te weten dat wanneer het over is, het ook definitief over is.

IK ben benieuwd naar mensen die hier wat meer over kunnen vertellen.

Nammie

Re: Ontsteking aan het hart-zakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 09:18

Lig je niet in het ziekenhuis dan?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 10:44

Nee, dit moet met rust en medicijnen genezen en dat mag thuis als alle onderzoeken positief zijn.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:36

Oei , doe maar kalm aan dan!
Door het geiiriteerde hartzakje heb je ook wat meer hart vocht in dat zakje zitten.
Ik neem aan dat ze met een echo gecontroleerd hebben dat dat niet teveel is?!
Maar door de druk van buitenaf het hart , dus door vocht en geiiriteerd hartzakje , heb je verhoogde kans op een snel hartritme. Die druk verstoord de elctrische geleiding in de hartspier.

Ik zou echt rust houden als ik jou was....

Sterkte!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:22

Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt niet lekker en ook wel een beetje eng... beterschap!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:08

Een vriend van mij heeft dit ook 2 keer gehad. De eerste keer dachten zijn ouders dat hij een hartinfarct kreeg oid en ze hebben direct de ambulance gebeld. Iedereen was in paniek....
Het is idd erg pijnlijk.
Ik wil jouw heel veel beterschap wensen, dat het gauw over is!!! Sterkte!!! Ach gut

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:10

Mijn vader heeft het ook gehad vorig jaar. Voelde zich een paar weken flink ziek maar daarna was hij helemaal fit en heeft er ook geen last meer van gehad.
Sterkte ermee!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 15:38

Ja, rustig aan doen is een must. Bij inspanning neemt de pijn direct toe.

Ik moet inderdaad weer een echo maken om te kijken of het vocht weg is over 2 weken (nu nog 9 dagen)

Ik ervaar het inderdaad als erg naar, ik voel me echt beroerd.
Maar goed ik wacht het af.

Bedankt voor jullie steun, dat kan ik wel gebruiken nu Pling

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 08:58

dingetje schreef:
Een vriend van mij heeft dit ook 2 keer gehad. De eerste keer dachten zijn ouders dat hij een hartinfarct kreeg oid en ze hebben direct de ambulance gebeld. Iedereen was in paniek....
Het is idd erg pijnlijk.
Ik wil jouw heel veel beterschap wensen, dat het gauw over is!!! Sterkte!!! Ach gut

Hoe lang heeft hij er last van gehad?
En duurde het lang voordat hij weer in conditie was en alles zoznder problemen weer kon?

IK vind het vreselijk om maar elke dag heel doelloos op bed of bank te liggen. Het idee dat ik niet anderskan, maakt het voor mij niet makkelijker.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:58

Ik geloof dat het alles met elkaar wel een week of 3/4 geduurd heeft, maar troost je het gaat elke dag iets beter natuurlijk!
Ik hoop dat je je niet te erg verveelt!!! Ach gut

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:10

Ja ik heb het ook gehad. Erg pijnlijk (kreeg in ziekenhuis er morfine voor), kon nauwelijks inademen. Dacht dat ik dood ging, trok door mijn kaken, keel en borst. Heb ongeveer 2 week ziekenhuis gehad en daarna thuis rust. En rust is het enige medicijn. Let wel dat als het over is en je weerstand is verminderd, of je bent vermoeid dat het weer terug kan komen. Heb het 3 keer gehad nu, de laatste keer was het gelukkig niet zo heel heftig. Maar akelig is het zeker, je kunt echt niks doen dan, alleen liggen en rust nemen. Beterschap!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:51

Joh, dat had ik nog niet gehoord, dat het terug kan komen bij eeen slechte weerstand etc. Ik heb op zich een goede conditie dus ik hoop maar dat het mij bespaard blijft.

Ja, pijnlijk is het zeker. Bij mij trekt het ook in mijn linker arm. BIj liggen neemt het inderdaad bij mij af maar ik geloof dat dat ook per geval verschilt. Als ik niet genoeg rust neem, verneem ik dat direct doordat de klachten toenemen en ik het ook benauwd krijg.

Ik hoop voor jou dat de laatste keer ook de laatse keer blijft. In ieder geval beankt voor je antwoord.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:53

Een vriend van mij heeft het ook gehad. Die voelde zich ook erg beroerd en kon op een gegeven moment niet meer de trap op. Toen bleek zijn hartzakje ook ontstoken.
Volgens mij is hij daarna 1 week thuis geweest en is toen weer aan het werkt gegaan.

Het lijkt mij heel naar. Veel sterkte en beterschap.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:31

Ik werk / loop stage op cardiologie!! daar liggen idd ook wel eens mensen met een ontstoken hartzakje / pericarditis!

Ik wens je veel sterkte! en vooral rust houden!!