Is er een verloskundige in de zaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Is er een verloskundige in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 11:58

Ik heb namelijk een vraag. Clown
Ik ben nu 36 weken en 2 dagen zwanger van mijn derde kindje. De vorigen kwamen met 38 weken en 37 weken, dus de verwachting is dat deze ook niet eeuwig blijft zitten.
Nu heb ik al vanaf 33 weken en 3 dagen voorweeen. Soms een paar dagen niet, maar vanaf afgelopen dinsdag elke dag en vooral, elke nacht. Het stopt ook niet meer overdag, blijft onrustig, zeurderig en 's nachts wordt het dan even heel heftig als in : aaauuuuw dit zijn echte Bloos! en dan toch zet het niet door.

Is dat normaal? Ik heb geen blaasontsteking (is gecheckt) en ook geen ontsluiting, naja afgelopen week niet dan.
Maar ik word er letterlijk moe van, ik slaap geen nacht meer fatsoenlijk.

Wie o wie weet er echt wat van en heeft een gouden raad? Kruiken, een warm bad/ douche, paracetamol voor het slapen...allemaal geprobeerd en het helpt niet.

mieske

Re: Is er een verloskundige in de zaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:37

Waarom bel je niet je eigen verloskundige op ?
Die kan je beter antwoord geven omdat ze je voorgeschiedenis ook kent, dus pak de telefoon en bel dr even Knipoog

Verder sterkte met je zwangerschap en hoop op een beter bevalling voor je dan de mijne Tong uitsteken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:11

Lijkt me inderdaad echt iets om juist je eigen verloskundige voor de raadplegen Knipoog Succes!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 15:56

Ja die heb ik gebeld en die zegt: wacht nog maar even af...ik doe niks anders maar ben behoorlijk aanhet eind van mijn latijn onderhand. Maar goed, geduld is iets moois .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:34

Ik ben geen verloskundige, maar Pauline, ik heb ook 10 weken voorweeën gehad van Gioya. Het maakte helemaal niet uit voor mijn verloskundige, maar je moet wel rust nemen om te zorgen dat je straks nog fit genoeg bent voor de bevalling. Het is allemaal voorwerk wat er gedaan is (en ja, ik ben in 3,5 uur bevallen waarvan 1,5 uur persen). Bij mij hielp een warm bad wel, dan minderden de weeën. Sterkte ermee!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:30

Ook hier voorweeen, 6 weken lang... bij mijn oudste die pas na 41 weken geboren werd. Lekker douchen en je kalm houden, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan met 2 kleintjes om je heen! Succes met je laatste loodjes!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 17:38

Hier meld zich er nog eentje die bekend is met voorweeen.
Had ook al 8 weken lang voorweeen.
Een warme douche lekker over je rug laten spoelen wil wel wat verminderend werken en een warm bad ook.
Probeer je maar zo rustig mogelijk te houden en over je heen te laten komen.
Hoe drukker jij je maakt en hoe meer jij je tegen die zeurende pijn verzet des te erger word het.
Ik dacht ook dat het eerder zou komen maar ging bij de tweede toch 4 dagen over de datum Knipoog
Mocht je het nou echt niet meer vertrouwen,bel dan je verloskundige,misschien kan zij je geruststellen.

* werd net door mn beste vriendin gebeld die stelde dezelfde vraag, en die moet over 6 dagen bevallen Haha!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:29

Jep! Hier is er eentje in opleiding! Heb al wel veel praktijkervaring dus ik kan je wel helpen.

Zo te lezen ben je behoorlijk aan het rommelen. Vervelend dat dit al vanaf week 33 is!

Maar helaas... er is niks aan te doen! Aangezien je van de vorigen ook vroeg bevallen bent, zal het waarschijnlijk met dit kindje ook zo zijn. Maar dit hoeft niet. Vaak is het wel zo dat pijnlijke voorweeën bij iemand die al een kindje heeft gekregen, ook wat doen met de baarmoedermond waardoor je, áls je begint met bevallen, ook sneller ontsloten bent.

De reden dat de verloskundigen niks met je doen is omdat ze het kindje het liefst nog een poosje in jouw buik willen laten Knipoog Had je deze problemen gehad bij 40 weken hadden zij misschien wel gestript om de boel op gang te brengen. Nu kan dat niet, daar is het te vroeg voor. Vooral in de laatste weken groeit het kindje in gewicht en krijgt reserves mee waardoor ze de eerste weken vaak beter doorkomen.

Je hebt zelf al gezegd wat je eraan kunt doen. Hier is nog een tip:
Slaap tussen de middag een paar uurtjes. Rust ontspant de baarmoeder! Doe rustig aan, maak je hoofd leeg en laat het huishouden tijdelijk over aan een ander. Ga gewoon lekker zitten en laat de boel de boel. Het klinkt zo heel erg makkelijk terwijl dat niet zo is, maar is wel de beste tip!

Mocht je vóór 37 weken zwangerschap nou denken dat het ècht begonnen is, bel de verloskundigen dan direct hoor! Dan moet je namelijk naar het ziekenhuis toe omdat je beeb dan nog te klein is. Na 37 weken kun je gewoon (mits de vlk hebben gezegd dat alles goed is) bevallen.
Voor nu is het niet nodig om ze te bellen (als het om voorweeën gaat).

Heel veel succes, zet m op! Je moet nog maar heel eventjes Lachen
Mocht je nog vragen hebben, mijn PB staat open.