.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:46

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

marlies85

Re: pijnlijke ruwe open handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:52

Wat mij heel goed helpt is voor je naar bed gaat lekker dik insmeren met callendulacreme of met vaseline en dan handschoenen aantrekken(die witte, verkrijgbaar bij drogist en apotheek)En inderdaad uiercreme prikt door dat er een licht-ontsmettende werking inzit

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:52

Dit heb ik helaas ook...
Op het moment heb ik hele rode handen, overal sneetjes, bij mijn duim is het echt opengesprongen naast mijn nagel.
Ik werk als operatie-assistent en moet dus vaak mijn handen wassen en er vervolgens alcohol overheen gooien...Nou, dan staan ze helemaal in brand! Erg pijnlijk, en helaas komt het elke winter terug.

Ik doe nu als ik buiten bij mijn paarden werk, altijd dikke handschoenen aan om mijn handen te beschermen. En ik smeer savonds als ik naar bed ga lekker vette creme op. Ik heb verschillende merken, als het maar vet is. Vooral de cremes voor ziekenhuispersoneel is fijn, en een paar jaar geleden had ik een hele fijne, maar daar ben ik de naam helaas van kwijt.

Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is, behalve vaak je handen insmeren en ze beschermen tegen kou.
Hopelijk hebben anderen nog tips, dan kan ik dat ook uitproberen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:53

Ja, callendulacreme, die is fijn! Die was ik vergreten, maar dat is echt een fijne.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:59

.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:03

Uiercreme prikt idd, maar uierzalf niet. Dat gebruik ik altijd voor m'n ruwe handen en kloven, dat werkt bij mij het beste. Ik heb zelfs speciale klovenzalf gebruikt, maar zelfs dat hielp niet.
Maar als je elke avond je handen voor het slapen gaan insmeert met uierzalf, dan genezen de kloven ook sneller.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:10

Hier nog iemand met dit probleem... Zodra het maar een beetje kouder wordt krijg ik last van kloven, sneetjes enzovoorts... Behalve dat het erg pijnlijk is, vind ik het ook niet uit zien, ik lijk wel een bouwvakker met al die wondjes aan mijn handen.

Als de temperatuur iets zakt begin ik gelijk met het dragen van handschoenen als ik naar buiten ga, lekker dik insmeren met handcreme voor ik ze aantrek. Verder een paar keer per week voor het slapen lekker dik insmeren met vaseline en dan handschoenen aan in bed. Ook heb ik altijd een tube handcreme in mijn tas en smeer ze echt minimaal 5 x per dag in. De handcreme van Vichy speciaal voor "winterhanden" en kloven is erg fijn (o.a. te koop bij de apotheek). Door deze creme herstellen de wondjes ook sneller.
Wat ook erg goed is, is creme tegen tepelkloven (wordt o.a. gebruikt door moeders die hun baby borstvoeding geven). Klinkt misschien een beetje raar, maar dit is echt een wondermiddel voor oppervlakkige wondjes. Het ontsmet, prikt absoluut niet en zorgt dat de plekjes sneller genezen. De officiële naam van deze creme weet ik niet, wij noemden het altijd tepelzalf (onder die naam kent de HA het vast wel) en is volgens mij alleen op recept verkrijgbaar. Het is een groene creme. Even checken bij de apotheek misschien... Ga van de week ook maar weer even een tubetje halen...
Laatst bijgewerkt door Hahaatje op 17-11-07 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 23:11

.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:15

Die "tepelzalf" heet Bepanthen. Goh, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, daar heb ik nog een tube van liggen van uit mijn borstvoedingstijd Vork

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:20

Lush heeft een "Helping Hands" creme, wel vettig (dus ik weet niet of je daarna de operatiehandschoenen nog goed aan krijgt...), maar helpt goed!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:25

Voor het aantrekken van de handschoenen moet ik eerst mijn handen en onderarmen 3 minuten wassen, en er daarna ruim alcohol overheen doen. Dus dan heeft creme opdoen sowieso geen zin Knipoog
Maar voor savonds lijkt me die wel ideaal, ik zal er eens voor gaan kijken Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:02

ik heb hetzelfde probleem als jij... ik vind de Dòliva-creme van de apotheek erg fijn werken... trekt snel in de huid... Lachen

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:37

Wat je hebt heet winter eczeem.

Het beste werken zalven die lekker vet zijn en absoluut geen alcohol of zelfs parfum bevatten.

Zelf gebruik ik een hele neutrale apothekerszalf voor of inderdaad zoals anderen al voorstelden uierzalf (zalf dus, geen creme).

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:40

Mijn moeder heeft dit ook. Grote sneeën in haar handen, bloeden, en extreem pijnlijk.

Ze smeert ze voor het slapengaan altijd in met een dikke laag vaseline en dan van die witte handschoenen eroverheen, maar of dit goed helpt weet ik niet. Misschien het proberen waard.
Mijn opa zei altijd: "Vet erop, al is het maar fietsenvet" Knipoog
Succes ermee in ieder geval, het lijkt me heel vervelend!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 20:27

.