Hoesten, de hele dag door!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Hoesten, de hele dag door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 22:26

Hey bokkers,

Ik ben al ongeveer een week verkouden, begon met een gewoon hoesten en wat slijm, dichte neus, je kent het wel. Nu is het echter zo dat ik ondertussen zowat de longen uit mijn lijf hoest, zowel overdag als 's nachts. Heb nu echt hoestbuien, loop daarbij rood aan omdat ik geen lucht krijg en blijf er zowat in hangen. Ik heb al daro hoestcapsules en hoestdrank, maar tot nog toe helpt het niet echt. Ren niet zo snel naar de HA, maar wat zouden jullie doen of heeft iemand nog tips?

lorelei

Re: Hoesten, de hele dag door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:27

gewoon naar de ha gaan,dan krijg je een kuurtje en is het zo over

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:28

even naar de ha. ik heb ook buien gehad liep ik te kokhalzen omdat ik gewoon niet meer kon hoesten. gewoon spierpijn in mn buikspieren van het hoesten. ging naar ha en kreeg antibiotica toen was het zo over.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:13

Ik ken het. Ineens gigantisch hoesten, zodat je het slijm ophoest. Alleen blijft deze slijm lekker hangen, waardoor je dan geen adem meer kan halen. Probeer dan nog maar eens nog meer lucht naar buiten te persen. Geen pretje Verdrietig

Even langs de HA lijkt mij nu zeer verstandig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:19

en mss werkt stomen ook wel
water koken en dan boven bak met handdoek over je heen paar min ademhalen daar, menthol of eucaliptes in water doen werkt ook goed

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:28

Ik heb precies hetzelfde Scheve mond Echt niet grappig
Ik moet ook ff langs HA die heeft van die disks met poedertjes die heeel goed werken bij mij!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 13:01

Ben ook maar even langs de HA gegaan na 3 nachten wakker te hebben gelegen. Heb nu codeïne voor de nacht en een puffer voor overdag zodat ik meer lucht kan krijgen. De HA dacht in eerste instantie aan een longontsteking, maar dat was het toch niet. Ondanks dat ik de medicijnen ingenomen heb gisteravond voor het slapen heb ik wederom de hele nacht wakker gelegen en helpt het dus nog niet.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:07

wow, codeïne is best wel rotspul, dan ist wel heftig!
ik krijg dat voor mijn bronchitisaanvallen ook, als ik inderdaad niet meer kan ophouden met hoesten.
(Zelf vindt ik trouwens een combietje van een paracetamol en een ibuprofen tegelijk beter werken)

Als je veel last hebt van vastzittend slijm is fluimucil een goeie om te nemen en dan consequent nemen en een heel doosje opmaken (anders is het zo weer terug) Als ik beginnende last heb schrijft mijn longarst het ook weleens voor, kun je gewoon bij de drogist halen.

voor 's nachts nog een tip, probeer zo recht op mogelijk te slapen, dit onderdrukt de hoestprikkel ook een beetje en houdt het slijm lager, als je een aanval hebt die ff niet meer wil stoppen zelfs even helemaal voorover buigen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:44

ik heb dat dus ook met regelmaat als ik weer eens verkouden ben.Heb het zelfs een keer zo erg gehad dat ze me maar codeine hebben voorgeschreven voor een week, en was er ook met een week helemaal van af.Probeer melk, chocomel en al dat soort spul te mijden, dat geeft alleen maar meer slijm.Als het na het weekend nog niet over is zou ik wel even de huisarts bellen voor advies en etventueel een afspraak als dat nodig mocht zijn.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:28

Mijn moeder heeft dit ook een heel tijd gehad en kreeg ook een soort van inadem spul. Toen ging het over.

Toen kreeg ik het, en net daarvoor had ik een ribspier verrekt. Das pas rot! En je moet hoesten maar het doet zo'n verekte pijn door die ribspier..Dus je moet jezelf helemaal 'vasthouden' om je ribben zo min mogelijk te bewegen..... Oef. Scheve mond

Ik zou ook naar de HA gaan, hopelijk is het dan snel over Ja

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:19

Oh, dit heb ik ook gehad! Zo vervelend, ik stikte zowat in m'n eigen hoesten en dat dé ontzettend zeer. Ik ben toen naar de huisarts geweest, en heb toen iets mee gekregen, was er zo van af! Ik zou al sik jou was dus ff naar de huisarts gaan! Beterschap! Ach gut

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 17:41

Ben ondertussen al bij de HA geweest. Heb vannacht voor het eerst weer een beetje geslapen. Maar heb ook rugklachten, dus dan is hoesten ook geen pretje.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:08

en heb je ook wat gekregen..?
zou ook stomen eens proberen, je kunt bij de tuinen van die stoom kruiden kopen..werkt slijm oplossend en je luchtwegen komen wat tot rust..sterkte

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:09

Gewoon een virus.. had ik ook las van! gaat vanzelf over! Lachen