Rode vlekje na douchen ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Rode vlekje na douchen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 19:25

Sinds een paar weken heb ik na het douchen rode vlekjes op me arm en in me nek. ziet er uit als zonneallergie Clown

Iemand enig idee hoe dit komt?

Ze zitten er overigens de hele dag, maar na het douchen worden ze roder...

Pluttersput

Re: Rode vlekje na douchen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:27

Kan van de warmte zijn ofzo? Jeuken ze ook? Dan kan het misschien een soort allergie zijn voor een douchecreme of shampoo die je gebruikt? Ik heb dat bij herbal essences, ben ik ook allergies voor. Krijg allemaal rode bultjes..
Groetjes, mij

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 19:29

ja die in me nek die jeuken heel erg, de hele dag door Huilen , die op me armen niet. Van de warmte kan het nog wel eens zijn, ik douche altijd heel heet, maar dit doe ik altijd al, en ik ben geen andere douchecreme oid gaan gebruiken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:31

Nee, maar het zou kunnen dat ze iets veranderd hebben in het spul. Ik was eerst ook niet allergisch, nu dus wel.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:33

Dan kanhet inderdaad zo zijn dat ze een andere ingredient hebben gebruikt.
Ik kan bijvoorbeeld niet tegen head and shoulders.
Te aggresiesf voor mijn huid en krijg er vlekjes van.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:35

ik heb dat altijd op mn benen als ik te lang & heet douch.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:37

Ik heb het ook en het komt door te lang en te heet douchen ik heb het bijvoorbeeld op mijn voeten als ik heel erg lang gezweet heb in mijn paardijlaarzen

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:39

Hm,, enige wat in mij opkomt is ook door de douchegel ja.. kan inderdaad iets veranderd zijn.

Maar omdat je zegt dat je ze gewoon ook hebt, alleen ze worden met douchen roder.. dan ga ik weer denken dat het aan iets heel anders ligt Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:39

Kan heel erg goed door te warm douchen komen, probeer dat niet te doen want het is gewoon echt niet goed voor je huid.
En als je éérst niet allergisch was hoeft dat niet te betekenen dat je dat nu nog niet bent. Allergie kan plotseling ontstaan,, dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:40

ja maar ze zegt dat ze het gewoon de hele dag heeft,, alleen dat het met douche erger wordt..

dus dan is de oorzaak niet het hete douchen =) toch ?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:42

Daar kan je weldegelijk de hele dag een geïrriteerde huid van houden.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:44

kehdra schreef:
ja die in me nek die jeuken heel erg, de hele dag door Huilen , die op me armen niet. Van de warmte kan het nog wel eens zijn, ik douche altijd heel heet, maar dit doe ik altijd al, en ik ben geen andere douchecreme oid gaan gebruiken.

Geen beginnende eczeem? ik heb het nu in de winter in me nek een vlekje en me ellebogen en het jeukt gigantisch en heb het alleen in de winter, begint met vlekje en word door krabben steeds groter, heb zalf voor en die werkt opzich wel, triamcinol heet het.

Ik word zo gek van de jeuk dat als ik douche water op 40 graden en dan jeukt het niet meer, weet wel dat het heel slecht is maar van die jeuk word ook helemaal gek dus.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:48

Lotte1990 schreef:
Daar kan je weldegelijk de hele dag een geïrriteerde huid van houden.

oh Huilen van het lachen dat wist ik niet..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:01

Ik heb dat standaard als ik onder de douche vandaan kom. Ben namelijk allergisch voor geparfumeerde douchegel. Probeer je eens een tijdje te wassen met ongeparfumeerde douchegel. Bijvoorbeeld Zwitsal. Misschien helpt het! Sterkte Lachen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 20:38

Nou volgens mij ga ik proberen om iets kouder te douchen, en zwitsal gebruiken.

Als het helpt zijn jullie mijn helden Tong uitsteken

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:51

Misschien gewoon de combinatie van warm douchen en de verwarmingen die weer aan gaan? Ik krijg er ook allemaal droge plekken van. Ik probeer ook kouder te douchen, maar warm douchen is zo fijn!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:18

Hmm ken het idee wel. Ik douche meestal best warm, daar heb k ook wel mooie rode vlekken van Clown en daarnaast moet ik eens in de zoveel tijd van douchegel wisselen, omdat ik rode stippels aan de binnenkant van mn elleboog. Dan gaat het weer een tijd goed, maar na n jaar ofzo kan ik weer gaan wisselen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:20

ik heb altijd rode vlekken, en ik douche redelijk koud, is daarna weer over men tante en moeder hebben het ook

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:21

warmte allergie... iets minder warm douchen en je huid insmeren met een of andere olie...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 17:47

Ik heb het ook na het douchen, al een aantal jaar. Ik dacht eerst dat het door het harde water kwam (kalk), maar het is steeds een periode wat erger en an weer wat minder. Zit nu in een periode dat ik vooral in m'n hals vlekjes heb, die pas na ruim een half uur wegtrekken. Korter en kouder douchen werkt wel iets, maar ook niet altijd.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 18:32

Nou ik heb andere douchegel aangeschaft en babyolie ipv kokos olie. Nu nog volhouden iets kouder te douchen (moet zeggen, nu het kouder wordt buiten dat mijn douchewater steeds warmer gaat Tong uitsteken ). en kijken of het er beter van wordt....

BTW Yessy; ik dacht eerst ook dat het kwam door hard water, maar volgens de website van de watermaatschappij, hebben we hier middelmatig hard water

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:19

Ik heb het ook al mijn hele leven. Toen ik nog wat jonger was kocht mijn moeder op doktersadvies seba med voor mij. Dat is geheel ongeparfumeerd. En wat toendertijd de enige zeep. Tegenwoordig gebruik ik meestal douchegel van kneipp met die kruiden. En heel vreemd dit helpt heel erg goed. Ik heb nu wel nog een uur rode vlekken, vooral op mijn billen, maar het jeukt niet meer.
Ik ben dus allergisch voor bepaalde produkten, gewoon uitproberen wat wel en niet werkt. Geheel zonder geurtje douchen vind ik zelf niet zo.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:56

Ik heb 't zelfde dat Coby heeft. Ik heb daarbij ook snel last van exceem, als ik niet genoeg drink & als ik niet genoeg gezond eet etc. Dus ik heb er ook zalf van de dokter voor. Lachen

Ik gebruik sanicur douchegel en die is ook erg fijn!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:35

Oew, dit heb ik ook Nagelbijten / Gniffelen Wist niet dat het van het douchen kwam Vork
En ik heb nu ook al zo'n rare plek op mijn arm nadat ik de douchegel die ik gekregen heb heb gebruikt, ah oh Clown
Ik zal er even op letten Tong uitsteken Maar ik heb het dus ook, en het jeukt idd als een bezetene Clown