Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suus schreef:Nou het klinkt wel alsof je er verslaafd aan bent hoor. Lijkt me niet zo gezond. Ik zou toch proberen om er geen meer te pakken zonder dat je echt pijn hebt.
Lenneke_ schreef:Ik ben 'verslaafd' geweest aan RenniesIk had regelmatig last van brandend maagzuur, dus nam ik een Rennie. Dat hielp goed, maar ik moest het steeds vaker nemen. Op het laatst zowat om het uur. M'n maag was helemaal ontregeld door dat spul.
Ik heb toen van de huisarts andere tabletten gekregen om m'n maag weer een beetje op orde te krijgen, dat hielp goed en ik heb er nu nooit meer last van.
Ze zeggen wel 'je kunt het vaak gebruiken' Maar dat is absoluut niet waar.
Pas dus maar op met zelfzorgmedicatie (hoe noem je dat?)
Lotte1990 schreef:In grote doses (4 tegelijk ed.) is het weldegelijk slecht voor je hart. Maar idd ook voor lever en nieren, meer op lange termijn.
Guinevere schreef:Er zit niks in paracetamol waar je verslaafd aan kan raken, maar het is wel degelijk mogelijk om er (zoals met alles eigenlijk) psychologisch aan verslaafd te zijn. Het klinkt in ieder geval alsof je jezelf goed kan beheersen, dus nog even doorbijten, dan slijt de gewoonte vanzelf.
Misbruik op de lange termijn is trouwens slecht voor je lever, niet zo zeer je hart.