Ik moet het even van me afschrijven ik heb het nu helemaal gehad met mijn stomme buik!
Al verschillende jaren heb ik erge last van buikpijn, soms kan ik hierdoor ook helemaal niets. Net zoals vandaag. Ik kan alleen maar een beetje zitten lopen doet super pijn.
Nu zeggen ze dat ik een prikkelbare darm heb, dit kan inderdaar kloppen want als ik sommige dingen eet kan ik nu al zeggen dat ik savonds kapot ga van de buikpijn. Elke keer weer het doet zo een pijn.
Steeds als ik die buikpijn heb voel ik me lusteloos en heel erg slap, heb het idee dat ik soms flauwval maar dit gebeurt gelukkig nu.
Nu had mijn moeder dit ook altijd kreeg nooit verdere onderzoeken, ik krijg dit ook niet. Nu heeft mijn moeder afgelopen zomer in het ziekenhuis gelegen dit was een echte rottijd, onze dokter zei toen mijn moeder ziek werd dat ze een ontstoken darm had en heeft hiervoor medicijnen gekrijgen het geen niet over en had geen ontlasting meer. Ze kreeg een qlisma (of hoe je dat schrijft

Er kwam nog niets uit de pijn werd erger en onverdragelijk. De dokter zei nou om je gerust te stellen laten we een darmscopie maken zodat je je verder niet druk gaat maken dat het iets anders.
Dus mijn moeder ging op woensdag naar het ziekenhuis, en kon daar dus blijven met SPOED!! Ze had een poliep in haar darm die bijna haar hele dikkedarm afsloot hij was zo zwaar dat hij de endeldarm helemaal naar binnentrok als een sok nou hij heeft er blijkbaar al 10 jaar gezeten! En altijd maar gezegt dat is je prikkelbare darm. Ze vonden het nog geen spoed om te opereren en ze zouden het gaan pellen in een paar keer. Zo gezegt zo gedaan. Vrijdag zouden ze voor het eerst gaan pellen. Dit lukte niet hij was te groot dus een operatie voor de maandag gepland er zou waarschijnlijk ook een stuk darm van rond de 10/15 cm weg moeten worden gehaald.
IN het weekend ging het helemaal mis, op zaterdag kreeg ze een neusslag dat via daar de ontlasting eruit kon en de druk van haar darmen af was. De darm lukte het niet meer hij ging opzwellen en stond bijna op klappen. Deze dag mochten wij de hele dag bij mijn moeder zijn. 1 arts wou meteen opereren op de zaterdag hij zegt die gaat niet langer meer. 2 andere artsen zeiden dit kan allemaal nog wel we wachten gwoon tot maandag.
Nou zondagochtend kregen we telefoon ze is met spoed naar de OK gebracht haar darm staat op springen ze heeft de nacht maar net aan overleeft.
Wij wachten en wachten op een telefoontje eindelijk rond 3 uur half 4 telefoon de operatie is geslaagd!!! Ze hebben 20cm er tussenuit gehaald zoveel was er afgestorven!!!! Mijn moeder heeft een stoma gekregen, helaas. Gelukkig kwamen we erachter dat dit maar tijdelijk was! Misschien moest ze diezelfde week nog 1x onder het mes ze wisten niet of ze genoeg darm weg hadden gehaald. Dus het was nog een week vol met spanning. Mijn moeder is sterk ze geneesde super echt werkelijk!! Ze hoefde niet nog een operatie gelukkig!! Na bijna 3 weken kwam ze weer thuis!! Een bed benede en ze was er weer wat een rust wat een blijheid!!
Nu is de stoma weer teruggelegt in augustus en mijn moeder ze knapt suuuuuper op wat is het toch een sterke vrouw! Alle verplegers kijken ervan op hoe snel ze het wel niet doet! Na 1,5 week was ze alweer thuis na de operatie!! Mijn held ze leeft nog ze is weer thuis!! Alles ging zo goed!!!
Maarja ik heb dus ook altijd zo een buikpijn, en dit heeft allemaal nogal wat schrik opgeleverd. Elke keer heb ik die buikpijn wij zijn allemaal bang dat ik het ook het (het kan namelijk erfelijk zijn) Ik heb nog ergere pijn als mijn moeder soms had. Nu mag ik zo weer naar de dokter elke keer krijg ik ook maar geen onderzoeken we willen weten wat er nu aan de hand is waarom heb ik dit ik wil ervanaf!!!!
Sorry ikmoest het allemaal even kwijt

Liefs HouVanUtopia