Altijd maar die buikpijn, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Altijd maar die buikpijn, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 13:21

Hallo allemaal,

Ik moet het even van me afschrijven ik heb het nu helemaal gehad met mijn stomme buik!

Al verschillende jaren heb ik erge last van buikpijn, soms kan ik hierdoor ook helemaal niets. Net zoals vandaag. Ik kan alleen maar een beetje zitten lopen doet super pijn.

Nu zeggen ze dat ik een prikkelbare darm heb, dit kan inderdaar kloppen want als ik sommige dingen eet kan ik nu al zeggen dat ik savonds kapot ga van de buikpijn. Elke keer weer het doet zo een pijn.
Steeds als ik die buikpijn heb voel ik me lusteloos en heel erg slap, heb het idee dat ik soms flauwval maar dit gebeurt gelukkig nu.

Nu had mijn moeder dit ook altijd kreeg nooit verdere onderzoeken, ik krijg dit ook niet. Nu heeft mijn moeder afgelopen zomer in het ziekenhuis gelegen dit was een echte rottijd, onze dokter zei toen mijn moeder ziek werd dat ze een ontstoken darm had en heeft hiervoor medicijnen gekrijgen het geen niet over en had geen ontlasting meer. Ze kreeg een qlisma (of hoe je dat schrijft Bloos)

Er kwam nog niets uit de pijn werd erger en onverdragelijk. De dokter zei nou om je gerust te stellen laten we een darmscopie maken zodat je je verder niet druk gaat maken dat het iets anders.

Dus mijn moeder ging op woensdag naar het ziekenhuis, en kon daar dus blijven met SPOED!! Ze had een poliep in haar darm die bijna haar hele dikkedarm afsloot hij was zo zwaar dat hij de endeldarm helemaal naar binnentrok als een sok nou hij heeft er blijkbaar al 10 jaar gezeten! En altijd maar gezegt dat is je prikkelbare darm. Ze vonden het nog geen spoed om te opereren en ze zouden het gaan pellen in een paar keer. Zo gezegt zo gedaan. Vrijdag zouden ze voor het eerst gaan pellen. Dit lukte niet hij was te groot dus een operatie voor de maandag gepland er zou waarschijnlijk ook een stuk darm van rond de 10/15 cm weg moeten worden gehaald.

IN het weekend ging het helemaal mis, op zaterdag kreeg ze een neusslag dat via daar de ontlasting eruit kon en de druk van haar darmen af was. De darm lukte het niet meer hij ging opzwellen en stond bijna op klappen. Deze dag mochten wij de hele dag bij mijn moeder zijn. 1 arts wou meteen opereren op de zaterdag hij zegt die gaat niet langer meer. 2 andere artsen zeiden dit kan allemaal nog wel we wachten gwoon tot maandag.

Nou zondagochtend kregen we telefoon ze is met spoed naar de OK gebracht haar darm staat op springen ze heeft de nacht maar net aan overleeft.
Wij wachten en wachten op een telefoontje eindelijk rond 3 uur half 4 telefoon de operatie is geslaagd!!! Ze hebben 20cm er tussenuit gehaald zoveel was er afgestorven!!!! Mijn moeder heeft een stoma gekregen, helaas. Gelukkig kwamen we erachter dat dit maar tijdelijk was! Misschien moest ze diezelfde week nog 1x onder het mes ze wisten niet of ze genoeg darm weg hadden gehaald. Dus het was nog een week vol met spanning. Mijn moeder is sterk ze geneesde super echt werkelijk!! Ze hoefde niet nog een operatie gelukkig!! Na bijna 3 weken kwam ze weer thuis!! Een bed benede en ze was er weer wat een rust wat een blijheid!!

Nu is de stoma weer teruggelegt in augustus en mijn moeder ze knapt suuuuuper op wat is het toch een sterke vrouw! Alle verplegers kijken ervan op hoe snel ze het wel niet doet! Na 1,5 week was ze alweer thuis na de operatie!! Mijn held ze leeft nog ze is weer thuis!! Alles ging zo goed!!!

Maarja ik heb dus ook altijd zo een buikpijn, en dit heeft allemaal nogal wat schrik opgeleverd. Elke keer heb ik die buikpijn wij zijn allemaal bang dat ik het ook het (het kan namelijk erfelijk zijn) Ik heb nog ergere pijn als mijn moeder soms had. Nu mag ik zo weer naar de dokter elke keer krijg ik ook maar geen onderzoeken we willen weten wat er nu aan de hand is waarom heb ik dit ik wil ervanaf!!!!

Sorry ikmoest het allemaal even kwijt Bloos

Liefs HouVanUtopia

Gowlan

Re: Altijd maar die buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:25

Ik wil niet zeggen dat het hetzelfde is, maar mijn buurvrouw had dit ook jaren, misschien een verder onderzoek in het ziekenhuis want mijn buurvrouw had echt zoveel pijn dat ze bijna niks kon, liet ze verder onderzoek doen en ja, ze had slokdarmkanker.
het was al uitgezaait en ze dachten dat ze misschien nog 3 maanden had, 3 weken later was ze overleden.
Je moet niet schrikken want het wil niet direct zeggen dat jij dit ook hebt, maar je moet als je er echt zo veel last van hebt je even laten onderzoeken voor de zekerheid.
mvg, Patricia

Ooh Edit:*
Heel erg veel sterkte, het valt je ook zwaar tegen zo! Ach gut
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 14-11-07 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Re: Altijd maar die buikpijn, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:26

Jeetje wat een verhaal. Ik zou toch echt een doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen, zeker na aanleiding van het verhaal van je moeder!

Sterkte ermee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:30

Mijn dochter is 6 jaar ziek geweest en alleen maar buikpijn,was al vaker getest op allergie bij de huisarts.Kwam nooit iets uit,en ben toen naar een allergie centrum geweest en daar bleek dat ze koemelk eiwit allergie had. Pijn is nooi normaal het is een signaal dat er iets niet goed is.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:33

even met je vuist op tafel slaan bij de dokter en eisen dat je gezien de omstandigheden verder wilt zoeken en doorverwezen wil worden!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 15:16

Bedankt voor de reacties.
Ik kom net van de dokter af en moest meteen door naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.

Door mijn klachten en pijn in mijn buik, tegen koorts aan denk hij misschien aan een blinde darm ontsteking.
Hier heb ik al vaker last van gehad maar hij is nooit doorgekomen.

Ze hebben er spoed achtergezet en vandaag rond 5 uur belt de dokter met de uitslag

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:34

sterkte!!!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:51

En heb je al een uitslag??

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:19

ok gelukkig doen ze nu wel wat. Ik ben ook benieuwd naar de uitslag

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:49

Nou ik moest meteen door naar het ziekenhuis,,,bloed laten prikken hij dacht dat het blinde darm ontsteking was! hij zegt neem maar gewoon 6 paracetamols op 1 dag dan heb je geen krampen meer mam en ik zijn beetje boos weggegaan als ik voglende weer heen ga gaan we een echo eisen!!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 11:06

Vandaag nog steeds last...wel iets minder weten niet wat we moeten doen

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 14:20

Mag nu weer naar de dokter we mochten niet langer meer wachten...

pfff als ik nu ook maar eens wist wta er was!

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:37

ik heb ook heel lang buikpijn gehad. Heb een paar onderzoeken gehad in het ziekenhuis waaruit bleek dat ik een lactose intolerantie heb. (koemelk-suiker)

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:47

Hmm,, zo'n erge buikpijn is altijd een signaal voor het een of ander.
Kan vanalles zijn, van allergie tot kanker ( hoewel dat op jou leeftijd niet logisch zou zijn.. )

Maar ik zou echt verder onderzoek eisen TOTDAT je een uitslag hebt van wat het is !

Dokters uit zichzelf grijpen toch pas in als het al veel te laat is..

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:54

Gewoon op je strepen gaan staan bij de huisarts en anders bij een andere HA een second opinion aanvragen.
Net zo lang heen gaan tot ze door hebben dat het ernst is en je een volledig onderzoek geven. Zijn ze nou helemaal mal, je moeder is er notabene aan geopereerd.
Ik weet toevallig uit betrouwbare bron dat als een HA te veel doorverwijzingen geeft met vals alarm hij/zij zowel van het ziekenhuis als de verzekerings maatschappijen een tik op de vingers krijgt, veel huisartsen zijn niet zo happig op doorverwijzen daardoor.
Ben benieuwd of er al wat meer bekend is?
Succes!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 20:02

ja klopt ik hoorde dat ook dat ze neit meer zoveel mogen..

vandaag weer terug geweest weer bloed prikken kwam weer nites uit..dus ze doen weer niets

Wat is een second opinion?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:36

goh wat vervelend voor je zeg!
een second opinion is dat je de problemen bij een andere arts voorlegt.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:45

Ik zou eens even heeel erg boos worden op joud okter of desnoods een andere dokter zoeken! Het is NIET normaal dat jij zo met een bloedonderzoekje waar niks uitkomt weggestuurd wordt!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:12

Idd boos worden!
Soms denken artsen ook, kan nog niet op zo'n leeftijd.
EIS gewoon een onderzoek. En anders op zoek gaan naar een andere arts, die het onderzoek wel wil doen.

Toen ik 4 was, heeft mn moeder ook een bepaald onderzoek geëisd bij mij, artsen zeiden, dat komt nog niet voor op die leeftijd. Maar mooi dat mijn moeder gelijk had, en we mijn eetgewoontes konden aanpassen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 00:08

Ik heb ook bijna daaglijks buikpijn. De ene dag wat meer dan de ander, en ik moet toegeven dat het voor mij zo normaal is geworden dat ik het vaak niet eens meer merk. Heb regelmatig op de eerste hulp gezeten (ook 's nachts) omdat ze dachten dat ik een blinde darmontsteking had.

Ik ben er nu achter dat ik maandelijks erg veel last heb van mijn eisprong Pling , maar wat voor de rest de oorzaak is van mijn buikpijn ben ik nog niet achter.

Succes meid, en laat je niet afschepen bij de huisarts. Jij weet zelf het beste wat je voelt!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 21:35

Nou ik had dus een blaasontsteking die nog binnenin ofzo iets zat....

Nou ik heb ook een prikkelbare darm maar dit was ech tniet te houden