Ooglaseren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Ooglaseren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:15

Zijn er mensen die dit hebben gedaan? Werkt het?
Ik word doodziek van t feit dat ik mn bril steeds kwijt ben. En lenzen kan ik niet dragen. Maar het liefst ben ik gewoon van die hele bril af..

Ben nu aan t kijken hoe en waar ik dit het beste kan laten doen eventueel

xXLiekeXx

Re: Ooglaseren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:16

M'n pa heeft dit gedaan, typ als ik thuis ben of morgen wel meer.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:45

Ik heb het gedaan en ben er iedere dag nog heel blij mee Haha!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:32

Ik heb gehoord dat als je ogen gelasert zijn je dan later als je staar krijgt o.i.d. daar niet meer aan geholpen kan worden. Weet niet of het waar is, maar toch wel iets om over na te denken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:18

Ik heb ook mijn ogen laten laseren... op 39 jarige leeftijd... en ik ben er iedere dag weer gelukkig mee.

Ik heb wel een maand of 2 last gehad van Halo's een soort van circels om de koplampen heen maar dat is ook weg getrokken.

Als ik het morgen weer zou moeten doen ging ik weer liggen op die tafel.

het is een fabel dat je staar kan krijgen, mensen zonder bril kunnen ook staar krijgen op latere leeftijd en wat dan nog, daar kunnen ze tegenwoordig ook goede behandeling aan geven denk maar aan de staar operaties.

Het enige dat mij kan overkomen op deze leeftijd is dat ik in de toekomst een leesbrilletje nog zou kunnen hebben... ach die krijgen wel allemaal als we boven de 40 komen.

Ik heb het bij carevision laten doen en ben er nog iedere dag dolgelukkig mee....

Ga er gewoon voor je heb er zoveel gemak van.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:27

nee ik bedoel niet dat je er staar van kan krijgen, maar dat ALS je staar krijgt, ze dat minder goed kunnen behandelen door het laseren.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 08:59

kler schreef:
Ik heb gehoord dat als je ogen gelasert zijn je dan later als je staar krijgt o.i.d. daar niet meer aan geholpen kan worden. Weet niet of het waar is, maar toch wel iets om over na te denken.

Dat is absoluut niet waar!

TS: Kijk eens op de site van visionclinics.nl daar kan je als het goed is een onderzoek vinden dat de consumentenbond onlangs gedaan heeft Lachen

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:46

marina schreef:
kler schreef:

Dat is absoluut niet waar!

TS: Kijk eens op de site van visionclinics.nl daar kan je als het goed is een onderzoek vinden dat de consumentenbond onlangs gedaan heeft Lachen

Ik denk dat niemand nog kan zeggen dat die absoluut niet waar is. De lange termijn effecten, en dan bedoel ik 20 jaar of langer, zijn helemaal nog niet bekend. Zolang wordt het nog niet gedaan.

Dit is ook de reden waarom ik het niet laat doen. Voor hetzelfde geld zit je over een aantal jaren met veel problemen. Dan liever nu nog even mijn bril ophouden. Ik heb maar 1 stel ogen en wil er ook in de toekomst nog graag plezier van hebben.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 09:50

Mijn man heeft al een jaar of 7 geleden zijn ogen laten laseren en hij ziet perfect. Heeft nergens last van gehad.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:26

mijn zus heeft het laten doen en die is er super tevreden over!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:59

Wat als je ogen toch weer achteruit gaan? Kun je dan nog lenzen dragen of kan dat door het laseren dan niet meer?
Ik heb ook nog een cylinder in mijn lenzen, kunnen ze dat ook corrigeren?

Ik zit er nl. ook aan te denken om het te doen.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:16

Mijn moeder heeft haar ogen onlangs laten laseren en ze is er erg tevreden over! Ze kreeg zelfs een film mee van het laseren zelf en ze heeft eerst een aantal gesprekken gehad zodat ze wist hoe en wat.
Voor het laseren zelf had ze wel wat schrik, maar dat viel haar reuze mee!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:21

Mijn moeder heeft een heel aantal jaar geleden haar ogen laten laseren, toen werd haar niet verteld wat de effecten waren bij droge ogen waar ze altijd last van had.
Ze heeft nog ruim 1.5 jaar moeten druppelen en ziet nu nog steeds niet optimaal (bril in auto en bij tv kijken), maar ze zou het zo weer doen!

Ik wil het ook nog gaan doen als ik wat geld over heb Ja

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:53

MarjaG schreef:
Wat als je ogen toch weer achteruit gaan? Kun je dan nog lenzen dragen of kan dat door het laseren dan niet meer?
Ik heb ook nog een cylinder in mijn lenzen, kunnen ze dat ook corrigeren?

Ik zit er nl. ook aan te denken om het te doen.

Ik had een cilinder, maar die hebben ze ook weggehaald.

Als je bang bent voor het laseren, kun je er ook nog over denken om een lens te laten inplanteren.
Dit proces is weer omkeerbaar.
Het kost alleen wat meer.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:13

LZP -> MW

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:07

maar hóé gaat dan dan precies dat laseren opzich?
je gaat liggen op tafel en dan...?!....

ik heb al mijn hele leven een bril, en wil al mijn hele leven lenzen, maar die zijn er niet voor mijn oogsterkte (ik heb hoge kromming en hoge cilinder) dus misschien wil ik op latere leeftijd laseren, maar ik heb het liefst gewoon alsnog lenzen of bril, maar ik wil gewoon kunnen kiezen of ik met of zonder bril door het leven kan gaan.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:36

Ik heb mijn ogen in augustus 2006 laten laseren. Ik ben hier heel erg tevreden over en heb nergens last van gehad! Ik zie perfect en mijn ogen zijn in uitstekende conditie.

Het laseren opzich vond ik heel spannend. Je krijgt oog druppels die je oog verdoven en daarna ga je liggen opeen tafel. Er komt een klem om je oog om hem open te houden en met een klein apparaatje zuigen ze je hoornvlies een stukje omhoog. Dan snijden ze een halve cirkel in je hoornvlies en klappen ze dat stukje om zodat daaronder gelaserd kan worden. Het laseren zelf duurt maar een paar seconden, afhankelijk van de stertke van je ogen ik had links bv -7 en daar duurde het 6 sec en rechts -4 en waren ze met 4,5 sec klaar. De laser is zo afgesteld dat als je ook maar 1 milimeter beweegt met je oog dat hij afslaat om vervolgens de draad weer op te pakken. Het kan dus zijn dat ze bv 12 sec met je oog bezig zijn maar dat ermaar daadwerkelijk 5 sec gelaserd is. Direct na het laseren kon ik al zonder bril goed zien. Het was wel wat waterig allemaal de 1e dag maar de 2e dag was echt perfect. en sindsdien is het alleen maar beter gegaan. Ik moest binnen een jaar 6 keer terug voor controle en alles was goed ! Er gaat nog steeds een wereld voor me open als ik in de ochtend wakker word en niet eerst mijn bril moet zoeken voordat ik wat kan zien !

Het laseren doet overigens absoluut geen pijn !

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:20

Geweldige uitvinding. Ik heb het 6 jaar geleden laten doen, om 2 uur 's middags onder de laser en om 10 uur 's avonds zag ik messcherp. Beide ogen had ik -8 en een stevige cilinder. Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:50

Mijn cilinder is er ook uit gehaald... en ik ben ook van mijn nachtblindheid af gekomen.. het is een uitvinding.

Ik zag eigenlijk gelijk alles scherp en dan wel 's ochtends naar beneden komen en je bril willen pakken hahahaha.... geweldig.
Was zo blij dat ik in bed tv kon kijken zonder bril dat ik iedere avond op tijd naar bed ging....

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:54

Ik heb het 3 jaar geleden laten doen! Ik ben er superblij mee. Ik heb wel 2 dagen veel pijn gehad maar dart kwam door een kleine complicatie. Ik zat dag 3 alweer, met zonnebril op, op het paard. AANRADER!!!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:57

Ik ben hier ook erg benieuwd aar. Wat waren bij jullie de kosten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:48

ik volg even