Goede Foundation

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmarloes

Goede Foundation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:25

Hoi!

Ik merk dat ik steeds vaker rode plekjes enzo krijg op mijn gezicht. Normaal heb ik geen foundation op maar met uitgaan bv. lijkt het me toch wel fijn een goede foundation te hebben. Maar ik heb géén idee welke foundation nou wel góed dekt. Daarom mijn vraag, wat is een goede foundation?

BeLoVeD

Re: Goede Foundation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:26

Misschien kun je beter wat proberen te doen aan die rode plekjes?! Waar worden ze door veroorzaakt? Door een vette huid of juist een droge huid?

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:28

Ja daar werk ik ook aan.. Ik heb een vette huid en ook veel last van puistjes. Ik heb in andere topics goed gekeken wat ik er tegen kan doen enzo en houd mijn huid nu ook héél goed schoon. Maar soms komt het gewoon en als het dan nét is met uitgaan voel ik me wat fijner als ik toch een goed foundation heb. Lachen

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:30

Ik heb die van de DA, bevalt me best Lachen Gebruik het alleen bijna nooit Tong uitsteken

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:31

ik gebruik een camouflage stift/creme van bioterm en een gekleurde dagcreme van estee lauder. Die is wel erg duur maar werkt echt fijn en je voelt niet dat je iets op hebt

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:39

Maybelline New York, mousse foundation, matt.
Ik vind die echt heel goed, alleen wel duur... Maar je doet wel lang met zo'n potje!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:47

Maybeline is inderdaad erg goed. Die van de DA vind ik persoonlijk super rotzooi. Ik denk dat als je het alleen gaat gebruiken voor het stappen dan zou ik voor de dure Maybeline gaan. Dan gaat je gezicht ook niet zo glimmen, dat vind ik echt vies staan.

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:49

Die Maybelline Dream Matte Mouse daar zat ik zelf ook al aan te denken. Die wilde ik eerst kopen maar ik dacht, misschien zijn er nog betere. Maar die is dus wel aanbevolen Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:50

foundation van Dermalogica is super.

romatjuh

Ik gebruik foundation van Vichy, is bij de apotheek te koop. Wel heel duur maar super fijn.

BeLoVeD

Ja en ik zou dan gewoon ff naar de DA gaan voor advies. Hier bij de DA's weten de verkoopsters je meestal goed te adviseren, welke kleur je nodig hebt enz.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:53

Ik gebruik de mousse van Hema.. heel fijn en zacht. Zorg wel dat je de huid goed schoonmaakt. Zelf gebruik ik daar de reinigingsdoekjes van de Hema voor (is er voor verschillende typen huid) daarmee maak je snel je huid schoon zonder dat het uitdroogt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:54

Koop een foundation met gele ondertoon, niet met roze want zo benadruk je rode vlekjes. Liefst op waterbasis, want op olie basis maak je je huid viezer.

Die van Clinique zijn erg goed Ja

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 20:04

@ Schimmelig: Is de Dream matte Mousse van Maybelline dan goed? want je zegt met geel en niet met roze.. maar ze zijn toch niet geel & roze Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:06

ik heb foundation van de hema.. omdat ik dus erg veel rode plekjes heb. heb ook een probleem huid (ontzettende acne nu intoom gehouden door de diane pil). met deze foundation zie je niet erg goed dat je een foundation op heb maar hij dekt wel goed de rode plekjes en het wordt goed egaal. het is 1 vd goedkoopste en een tube kost geloof ik 2,70.
als je er eentje wilt hebben die wat duurder is zou ik voor max factor gaan (die goed is voor de oudere huid Haha! ) weet het type helaas niet zo 1,2,3 voor je Bloos

(op de foto's n mijn profiel, heb ik de hema foundation op)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-07 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:07

Ik heb van Rimmel, vind ik ook goed Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:11

De mousse van Maybelline vond ikzelf niet zo heel effectief. Met een sponsje krijg je het maar moeilijk over je gezicht vind ik. je smeert ook al snel teveel op waardoor je een nogal vreemd effect krijgt Clown Dat is mijn ervaring er mee.

Je hebt nogal wat soorten foundations, op olie basis, op water basis, met gele, of roze ondertoon (dat betekent dus niet dat ze geel of roze zijn Tong uitsteken ). Vraag het eens bij een DA-winkel, daar staan altijd wel mensen die er van weten, dito voor de winkels met de duurdere merken. Ikzelf heb misschien 20 verschillende merken geprobeerd en wat mij erg beviel was Clinique, smeert makkelijk uit, op waterbasis en dekt goed Lachen
Je kunt natuurlijk ook rode vlekjes weg werken met een camouflage stift.

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 20:15

Okee bedankt Lachen Ik zal het dan nog maar eens navragen Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:52

Dream Matte Mouse van Maybelline is erg goed.

Ik heb nu ook Infinity van Loreal, die is ook erg goed.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:05

Schimmelig schreef:
De mousse van Maybelline vond ikzelf niet zo heel effectief. Met een sponsje krijg je het maar moeilijk over je gezicht vind ik. je smeert ook al snel teveel op waardoor je een nogal vreemd effect krijgt Clown Dat is mijn ervaring er mee.

Je hebt nogal wat soorten foundations, op olie basis, op water basis, met gele, of roze ondertoon (dat betekent dus niet dat ze geel of roze zijn Tong uitsteken ). Vraag het eens bij een DA-winkel, daar staan altijd wel mensen die er van weten, dito voor de winkels met de duurdere merken. Ikzelf heb misschien 20 verschillende merken geprobeerd en wat mij erg beviel was Clinique, smeert makkelijk uit, op waterbasis en dekt goed Lachen
Je kunt natuurlijk ook rode vlekjes weg werken met een camouflage stift.

Ik heb ook Dream Matt Mousse. Met een sponsje is gewoon een handigheidje hoor. Knipoog Als je dit onder de knie krijgt geeft het super effect! En met een sponsje smeer je juist minder omdat je door het vocht veel beter kunt verdelen.

Vloeibare foundations vind ik maar grote troepzooi, je krijgt er vreselijk glimmende huid van en ze verkleuren snel als je je bij fout licht op maakt. Dan loop je dus rond met een oranje kop.
Ik heb gelukkig zeer weining puistjes en een heldere huid dus ik gebruik mijn foundation juist om roodheidjes weg te werken. Maar voor het uitgaan doe ik mijn hele gezicht (hals en decolte, verkomt lijnen) en dan kan ik je Maybeline absoluut aanbevelen! Ik heb 2,5 jaar met mijn potje gedaan. En het is ook niet zo duur vind ik: 11.50,-.

Maar gewoon dus een tip voor alle foundation gebruiksters: sponsje! Gewoon een beetje vochtig maken en beetje foundation er op, deppen en dan met een (niet te) vochtig stukje spons goed uitwrijven. Heb dit niet verzonnen maar komt uit het boek van Cindy Crawford, en die weet er wel het een en ander van...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:06

Ik ben ook erg tevreden over Dream Matt Mouse.
Voor rode vlekjes helpt ook een camouflage stift (een groene)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:26

Ik was net van plan om hierover een topic te starten toen ik dit topic zag. Vork Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede foundation. Ik heb nu die van Miss Helen en die dekt niet echt goed en gaat er ook erg snel af. Als ik het 's morgens voor school op doe en ik kom 's middags rond half 4 thuis, is het er al bijna af. Nagelbijten / Gniffelen Mij is ook de Dream Matt Mousse van Maybelline aangeraden, dus die ga ik zeker halen!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:35

Ik gebruik foundation van Maxx Factor. Fijne foundation.
Die Dream Matte Mouse heb ik ook gehad, kreeg daar een vreselijk droge huid van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 01:41

Heb zoveel foundations geprobeerd.. liggen bij mij tientallen potjes, tubes en flesjes na 1 of 2 x gebruikt in de kast; of te glimmend of te mat of te dekkend (maskereffect). Was het op een keer zo zat dat ik bij de Douglas om advies gevraagd heb. Heb nu Color Ideal van Lancome en ik wil echt nooit anders meer. T is een heel lichte foundiation waarbij de kleur zich aan lijkt te passen aan de huid. Nul zichtbaar, natuurlijk effect maar vlekjes zijn direct weg. Wel prijzig spul trouwens 37 euro maar wat mij betreft elke euro waard.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 01:46

Lara_Silver schreef:
Ik heb ook Dream Matt Mousse. Met een sponsje is gewoon een handigheidje hoor. Knipoog Als je dit onder de knie krijgt geeft het super effect! En met een sponsje smeer je juist minder omdat je door het vocht veel beter kunt verdelen.

Vloeibare foundations vind ik maar grote troepzooi, je krijgt er vreselijk glimmende huid van en ze verkleuren snel als je je bij fout licht op maakt. Dan loop je dus rond met een oranje kop.
Ik heb gelukkig zeer weining puistjes en een heldere huid dus ik gebruik mijn foundation juist om roodheidjes weg te werken. Maar voor het uitgaan doe ik mijn hele gezicht (hals en decolte, verkomt lijnen) en dan kan ik je Maybeline absoluut aanbevelen! Ik heb 2,5 jaar met mijn potje gedaan. En het is ook niet zo duur vind ik: 11.50,-.

Maar gewoon dus een tip voor alle foundation gebruiksters: sponsje! Gewoon een beetje vochtig maken en beetje foundation er op, deppen en dan met een (niet te) vochtig stukje spons goed uitwrijven. Heb dit niet verzonnen maar komt uit het boek van Cindy Crawford, en die weet er wel het een en ander van...

Joh, smeer al make-up sinds 1874 ofzo Haha! Weet dus goed hoe ik een sponsje moet hanteren Tong uitsteken , maar vond het echt een nare foundation terwijl ik toch een vrij normale huid heb. 2,5 jaar met een potje doen vind ik trouwens een beetje vies, no offence - maar zo lang moet je het eigenlijk niet laten staan. Hooguit een maand of 6 Nagelbijten / Gniffelen