Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:De mousse van Maybelline vond ikzelf niet zo heel effectief. Met een sponsje krijg je het maar moeilijk over je gezicht vind ik. je smeert ook al snel teveel op waardoor je een nogal vreemd effect krijgtDat is mijn ervaring er mee.
Je hebt nogal wat soorten foundations, op olie basis, op water basis, met gele, of roze ondertoon (dat betekent dus niet dat ze geel of roze zijn). Vraag het eens bij een DA-winkel, daar staan altijd wel mensen die er van weten, dito voor de winkels met de duurdere merken. Ikzelf heb misschien 20 verschillende merken geprobeerd en wat mij erg beviel was Clinique, smeert makkelijk uit, op waterbasis en dekt goed
Je kunt natuurlijk ook rode vlekjes weg werken met een camouflage stift.
Lara_Silver schreef:Ik heb ook Dream Matt Mousse. Met een sponsje is gewoon een handigheidje hoor.Als je dit onder de knie krijgt geeft het super effect! En met een sponsje smeer je juist minder omdat je door het vocht veel beter kunt verdelen.
Vloeibare foundations vind ik maar grote troepzooi, je krijgt er vreselijk glimmende huid van en ze verkleuren snel als je je bij fout licht op maakt. Dan loop je dus rond met een oranje kop.
Ik heb gelukkig zeer weining puistjes en een heldere huid dus ik gebruik mijn foundation juist om roodheidjes weg te werken. Maar voor het uitgaan doe ik mijn hele gezicht (hals en decolte, verkomt lijnen) en dan kan ik je Maybeline absoluut aanbevelen! Ik heb 2,5 jaar met mijn potje gedaan. En het is ook niet zo duur vind ik: 11.50,-.
Maar gewoon dus een tip voor alle foundation gebruiksters: sponsje! Gewoon een beetje vochtig maken en beetje foundation er op, deppen en dan met een (niet te) vochtig stukje spons goed uitwrijven. Heb dit niet verzonnen maar komt uit het boek van Cindy Crawford, en die weet er wel het een en ander van...