Trainingsschema zwemmen voor conditieloze ik :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Trainingsschema zwemmen voor conditieloze ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 14:32

Haai mensen!
Met ons huis (woon op kamers) zijn we sinds deze week op de gezonde toer, en nu heb ik samen met een huisgenootje besloten om een keer per week te gaan zwemmen, als sport dus. Nou ben ik nogal conditieloos en zij ook, dus ik vroeg me af hoe we moeten beginnen en hoe we het moeten opbouwen. Iemand tips?

Sjonniej

Re: Trainingsschema zwemmen voor conditieloze ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:27

Ik heb dit ook een paar winters gedaan.
Zwem op je eigen tempo, je kan beter op je eigen tempo en alleen zwemmen, dan op het tempo van je vriendin.
Kijk wat lukt. Luister goed naar je lichaam.
Begin rustig, gewoon schoolslag. Je zal merken dat je na een paar baantjes al vermoeid begint te raken. Neem dan even een rustpauze en zwem daarna weer verder.
De eerste paar keren zwom ik hooguit een kwartiertje-20 min, maar na een keer of 5 zwom ik zonder problemen een half uur. Ik heb het altijd op bovenstaande manier gedaan, geen klachten gehad (terwijl ik een erg zwakke rug heb) en toch verbeterde mijn conditie vrij vlot. Maar belangrijk is dat je naar je lichaam luisterd, niet doorzwemmen met verzuurde spieren, maar even pauzeren

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:18

gewoon rustig zwemmen tot je moe bent. dan stoppen. je lichaam geeft het zelf wel aan, maar nu ik dit lees had ik je vandaag beter kunnen laten rennen met indi geloof ik;) krijg j vanzelf ook conditie;)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:58

hebben ze bij jullie niet iets van conditie training? dus training krijgen?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 13:45

Haha, ja ja Agnes Knipoog. Ik krijg tegenwoordig 4 uur in de week gym dus daar ren ik al genoeg.
Dekoezegtboe: bedoel je in het zwembad? Ik heb daar niets over terug kunnen vinden. Maar we zullen rustig aan beginnen. Bedankt voor de adviezen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:25

je hebt in dronten ook iets van aqua gym he...dat is ook goed voor je conditie... is gewoon in het zwembad fitnessen:P springen enzo in het water...

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:38

Als je gewoon rustig aan begint en in het begin bijvoorbeeld niet langer dan 20 minuten baantjes trekt, zul je naar verloop van tijd merken dat je het langer volhoud.
Als je echt je conditie wil opbouwen moet je volgens mij vaker in de week wat doen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:26

Zoals Sjonnie het doet zo deedik het ook (en moet ik het ook weer gaan doen maar kan er de puf niet voor vinden helaas)

Suc6 er mee, je conditie schiet om hoor!!