slechte rug hebben geen leuke schoenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

slechte rug hebben geen leuke schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 13:48

hoi hoi

Ik heb dus een slechte rug (hernia) en zit dus altijd te kijken bij het schoenen kopen... er zijn zoveel leuke schoenen maar geen een waar ik op kan lopen... dus kom ik altijd weer thuis met betonstampers...

ik loop nu op wandelschoenen en lompe schoenen van nike.. totaal niet mijn smaak...

er zijn geen leuke schoenen die steun bieden of ligt dat aan mij?

wat van schoenen hebben jullie? en kunnen jullie er goed op lopen?

Bienotje

Re: slechte rug hebben geen leuke schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:50

Waar haal je je schoenen vandaan dan? Helaas zul je inderdaad niet voor schoenen kunnen kijken bij een schoenenreus of scapino. Maar bv. de Ziengs heeft schoenen met een goed voetbed, die niet gelijk lijken op bv. bergschoenen of klompen. Heb je het daar al eens geprobeerd?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:51

Niet meteen beginnen met lachen, maar ik draag met mijn ook slechte rug vaak ecco's, tegenwoordig hebben ze echt wel hippe modellen in hun collectie en ik heb wel mega steunzolen en die passen er goed in.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:53

ik ben hypermobiel, en moet ook op schoenen lopen waardoor ik geen last van me rug krijg.. in Bonaire kon ik me schoenen op maat laten maken, en met een extra steunzool(gewon leuke Kswiss)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 13:58

ziengs? nooit van gehoord hihi zal even kijken of er eentje hier in de buurt zit... ook een beetje een redelijke prijs dan?

zag laatst op de ecco site dat er idd leuke tussen zaten... maar ecco's zijn toch zo onbenullig duur of heb ik een ander merk voor me?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:01

Tja mijn eerste paar ecco's kocht ik in 2001 voor 129 eurie's, echter tot op de dag van vandaag draag ik ze nog steeds en zien ze er nog goed uit en heb ik alleen de hakken afgelopen zomer pas hoeven te vervangen. Voor een beetje goede schoen betaal je nu eenmaal ook, ondertussen heb ik 4 verschillende paren ecco's en die wissel ik af met de goedkope hippe schoenen of gewoon italiaans design laarzen want daar kick ik op

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:13

hier heb ik dus ook last van! Ik moet goede stevige schoenen hebben om mijn steun zolen in te doen.. heb echt al 2 jaar geen zolen meer, want anders moet ik echt met van die bergschoenen gaan lopen

Hmm.. ecco's waar verkopen ze die dan?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 14:15

http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/dam ... /detail.do

het staat bij de wandel collectie dus ik neem aan dat ze dan wel goed moeten lopen...

deze vind ik wel leuk en het is ook geen tijdelijke schoen zeg maar niet dat het volgend jaar totaal niet meer kan..

iemand enig idee hoeveel deze kost en waar deze te verkrijgen is? ik heb op shopfinder geklikt en dan komt er scapino ook te staan maar daar weet ik zeker van dat deze er niet zijn

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:41

Ecco heeft inderdaad ook goede schoenen, ik denk echt dat je je erbij neer zult moeten leggen dat aan goede schoenen ook gewoon een prijskaartje aan hangt..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:03

Kun je geen zooltjes laten maken bij een orthopeed/podoloog? Die kun je dan in heel veel mooie schoenen leggen, zodat je altijd goedpassende en mooie (!) schoenen hebt Lachen

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:12

ik heb pas nieuwe schoenen gekocht, geox.
zitten echt super! heb er veel steun aan.
er staan veel modellen op http://www.geox.com

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:18

verootjoo schreef:
Kun je geen zooltjes laten maken bij een orthopeed/podoloog? Die kun je dan in heel veel mooie schoenen leggen, zodat je altijd goedpassende en mooie (!) schoenen hebt Lachen

dat kan je wel roepen
maar in weinig schoenen passen steunzooltjes

ik heb platvoeten en chronisch ontstoken voetplaten en heb dus steunzooltjes

er zijn weinig merken waarvan je hun zooltjes eruit kan halen en je eigen zooltjes erin kan doen

ik loop swinters op timberland laarzen (daar passen mijn zooltjes dus in) en zomers op slippers

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:22

Ik draag zelf ook steunzolen, heb altijd van die megakurkleren gevallen gehad. De laatste keer ben ik bij Linnewever geweest en die heeft een ander soort steunzolen voor me gemaakt,die veel lichter zijn, niet zo log en die toch veel steun geven. Ok, van die lage instappertjes moet ik alsnog niet proberen, maar de keuzemogelijkheid is wel een stuk groter geworden. Ik draag gewoon wat ik wil dragen, alleen als ik lange stukken ga lopen, dan draag ik wandelschoenen, zodat ik m'n voeten kan insnoeren. Denk eens bv. eens een paar leuke laarzen met een goede pasvorm.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:37

Evelli schreef:
verootjoo schreef:

dat kan je wel roepen
maar in weinig schoenen passen steunzooltjes

ik heb platvoeten en chronisch ontstoken voetplaten en heb dus steunzooltjes

er zijn weinig merken waarvan je hun zooltjes eruit kan halen en je eigen zooltjes erin kan doen

ik loop swinters op timberland laarzen (daar passen mijn zooltjes dus in) en zomers op slippers

ligt eraan wat voor soort schoenen je leuk vindt Knipoog En wat voor zooltjes je hebt natuurlijk... 's zomers is het idd moeilijk, maar in winterlaarzen passen ze meestal wel Ja

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 16:06

ik heb al steunzolen... niet aan laten passen maar wel goede van de schoenmaker, kan niet meer zonder....

dus dat is ook al een reden dat het lastiger is + dat ik ook nog eens een erg hoge wreef heb... voor mijn rugproblemen was het ook al moeilijk maar nu is het dus extreem moeilijk Boos!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:17

Jen33, laat eens een zooltje aanmeten anders. Als het goed is dekt iedere zorgverzekeraar dat tegenwoordig. Wie weet wat voor verschil het uitmaakt? Voor je rug, maar wie weet ook voor je keuze in schoenen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:30

steunzolen van de podotherapeut worden voor mijn verzekering echt niet vergoed hoor

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:32

Ik heb ook echt mega steunzolen, bij een instapper komen ze er boven uit, ik kan bij ecco echt heel goed slagen.

Daarbij heb ik gewoon echt leuke schoenen weten te kopen bij ze, je moet gewoon binnen blijven lopen en schoenen aanschaffen die tijdloos zijn.
In de grotere steden is vaak wel een ecco winkel aanwezig

Wellicht is het inderdaad een idee om naar de orthopeed te gaan om goede zolen te laten aanmeten, vergoed je verzekeraar ze niet (wat bij mij het geval was) dan kun je ze proberen toe te voegen bij de belastingaangifte, ik neem tenminste aan dat je nog wel meer ziekte kosten maakt die je neit vergoed krijgt.

Het is nou eenmaal zo dat wanneer je rugproblemen en steunzolen hebt je schoeisel erg belangrijk is en helaas niet altijd even modieus, maar ja wie weet heb je dan geen pijnklachten en dat is toch ook wel heel veel waard lijkt mij

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:43

ach die 130 euro waren ze me ook wel waard hoor Knipoog daar niet van
meer ziekte kosten maak ik niet die niet vergoed worden

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:44

Jen33, ik zou toch zooltjes laten aanmeten! Ja Ik heb sinds een jaar of wat ook zooltjes op maat (vanwege gatenkaas enkelbanden en hypermobiliteit) en ik wil nooit meer zonder!

Sinds ik die zooltjes heb ga ik veel, maar dan ook véél minder vaak door mijn enkels (daarvoor soms wel 6 of 7 keer op een dag), ik merk aan alles dat ik veel stabieler sta/loop en omdat ze op maat zijn zit het ook nog eens comfortabel. Knipoog Daarbij passen ze ook in al mijn schoenen (nouja, ik heb bijna alleen maar All Stars en daar passen ze perfect in), dus dat is voor mij ook geen probleem.

Bij mij werden ze trouwens voor de helft verzekerd.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:45

Ik heb as di precies een jaar geleden mijn rug gebroken door een ongeval op stal.

En sindsdien kan ik ook niet meer op 'goedkope' schoenen lopen

Ik heb nu laarzen van het merk: ecco
Echt super mooie laarzen en ze lopen heerlijk
Ik had ze vorig jaar in het bruin en nu in het zwart ( smal model)

Denk dat je gewoon naar de betere schoenwinkel moet, je betaald dan wel wat meer.
Maar ik voel het direct aan mijn rug als ik op goedkope rommel loop Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:55

Raevellie, jeetje hoe gaat het nu met jou rug dan?
Maar die ecco schoenen zijn echt toppie he? Ik zweer er ook bij. Ik wilde ook graag mooie zomerschoenen van ecco helaas hadden ze deze zomer geen mooie collectie. Ik heb het voornemen om toch wel om de 2 jaar een nieuw paar ecco's te scoren omdat ze het echt waard zijn.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:01

Ja he, de nieuwe collectie laarzen is heel grof, echt van die boots
Maar ik heb gewoon weer dezelfde mooie laarzen als vorig jaar gekocht, maar dan in een andere kleur.

Met mijn rug gaat het gelukkig erg goed.
De arts durfde geen uitspraken te doen (ahum, dat doen ze natuurlijk nooit) en ik heb echt maanden op bed gelegen, revalideren daarna en mijn paard een half jaar uit logeren!
Echt een rot tijd.

Maar nu gaat het super Pling
Ben net een maandje getrouwd met mijn grote liefde, een leuke nieuwe baan en ...ik rijd weer op mijn paard.
Wel iets minder fanatiek natuurlijk, maar mijn beestje word ook alweer een dagje ouder

En sja, als je zoiets meemaakt, merk je pas hoe je lichaam kan reageren
En hoe belangerijk goed schoeisel is..... Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:01

Ik heb dan niet zoiets heftigs, vreselijks meegemaakt als jij, maar begrijp precies wat je bedoelt, voelt fijn he om weer zo gelukkig te zijn in je leven en veel dingen die eerder geheel normaal beschouwd werden, nu ook kunt doen met wellicht iets meer inspanning. Mocht je nog wel paardrijden van doktoren?

Heb de nieuwe collectie nog niet gezien van dit jaar, heb in april hele mooie zwarte laarzen gekocht van ecco dus die mogen nog even mee zeg maar. En id ik droeg al wel goed schoeisel maar sinds ik steunzolen draag (wat volgens huisarts niet nodig was) merk ik toch echt wel een heel groot verschil hoor

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:52

Hm wat is de ongeveer de prijs van een op maat gemaakte orthopedische steunzool?

en op goedkope troep kan ik dus ook niet meer lopen Boos! ik ben nogal een koopjes jager en hoe goedkoper hoe beter (voor mn portomonee Knipoog ) maar dat zit er al een paar jaar niet meer in...