Zal er dan eindelijk verder gekeken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Zal er dan eindelijk verder gekeken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 11:54

Hey Bokkers,

Ik ben al zeker 2 jaar aan het tobben met mijn rug. Is gekneusd geweest door een val en sinds dien rugklachten die iedere keer weer meer en dan weer minder zijn. Het werd de laatste tijd weer zo vervelend en pijnlijk dat ik weer naar de HA gegaan ben. Hij schrok ervan zo scheef als ik stond en ik moest fysiotherapie. Probleem is dat dit niet meer vergoed wordt. Toch met de fysiotherapeut gebeld, maar die kon zo niks voor mij betekenen. Wilde weer terugbellen naar de HA wat ik nu het beste kon doen, maar kon de HA niet te pakken krijgen. Nu kwam ik maandag thuis en kreeg ik van mijn moeder te horen dat de fysiotherapeut gebeld had. Nu heeft de HA weer contact opgenomen met de fysio omdat de HA vermoed dat ik een whiplash heb. Moet nu dus donderdag naar de manueel therapeut om te zien wat het nu is en hoe verder. Hoe het verder moet met paardrijden is nog de vraag, maar ben zo bang voor het antwoord op die vraag. Sigaar

Lise81

Re: Zal er dan eindelijk verder gekeken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:34

Veel succes iig.

Komend jaar dus even aanvullend verzekeren bij een verzekering waarbij genoeg behandelingen worden vergoed !!!

Ik denk dat je nog een hele weg te gaan hebt als je er al 2 jaar mee rond loopt.

Niemand kan je verbieden om paard te rijden, en het is ook niet per definitie slecht of goed.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:32

Ben vandaag bij de manueel therapeut geweest. Heb een lichte vorm whiplash. Volgens zeggen hebben ze wel vanaf nu tot en met de zomer van 2008 werk eraan om alles weer zo goed mogelijk te krijgen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:37

nog een lange weg te gaan dus! succes! en paardrijden?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:42

Ik mag paardrijden, maar ik mag er niet afvallen. Makkelijker gezegd als gedaan en ik mag alleen op rustige paarden. Dus ben er nog niet goed uit wat ik hiermee doe. Dus als iemand tips heeft, zijn die welkom.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:50

Je paarden vooraf altijd aan de longe Knipoog en misschien een nek-kraag dragen.

Als je ergens op stapt heb je natuurlijk altijd een kans dat je er af valt (dus ook van je fiets).

Wel prettig dat je nu wel onder behandeling bent.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:54

ja precies, even de heetheid van je paarden afhalen en gewoon niets gaan opzoeken.

en voorzichtig doen!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:48

Nekkraag zou ik niet doen. Bij whiplash is het juist zaak de spieren sterker te maken, door het dragen van een nekkraag maak je ze juist zwakker.

Als het echt een whiplash is, dan betwijfel ik ernstig of er nog iets aan te doen valt. OVer het algemeen word namelijk na 2 jaar van een eindtoestand gesproken.... Maar wie weet ben jij net de uitzondering op die regel!!!

Wat betreft verzekering en fysio's: Als je een welwillende HA en fysio hebt, valt dit wel enigzins te omzeilen. Niet helemaal zoals het hoort, maar ja, je bent nu verzekerd zoals je verzekerd bent en die fysio heb je nodig. Als je eerst naar de fysio ging voor je rug, dan ga je nu voor je nek (nieuwe indicatie, dus nieuwe 9 behandelingen). En anders ga je voor spanningshoofdpijn. Het een hoort namelijk bij de ander, en geen van de dingen is in 9 behandelingen op te lossen. Soms is eht trouwens ook mogelijk om via een Arbo of husiarts wél verlenging te krijgen, even overleggen met je verzekering.

Tsja, en paardrijden met een whiplash. Ik doe het al 4 jaar..... En in die 4 jaar ben ik er echt nog weleens vanaf gevallen, zonder dat dat de zaak erger maakte. Ik moet er alleen wél andere dingen voor laten, door gebrek aan energie en het krijgen van hoofdpijn na inspanning ed. Maar het rijden op zich is geen probleem.

In elk geval succes en veel sterkte!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 01:57

Ik bedoelde met nekkraag eerder zo'n ding wat ook gebruikt wordt bij auto-racen e.d. en dan alleen om natuurlijk als je op je paard zit. Anders is het idd niet bevordelijk. Weet niet of het prettig is of functioneel is voor paardrijden.
Persoonlijk zou ik er niet mee op een paard gaan zitten.

Verder is lalidan de ervaringsdeskundige.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:33

Citaat:
Ik bedoelde met nekkraag eerder zo'n ding wat ook gebruikt wordt bij auto-racen e.d. en dan alleen om natuurlijk als je op je paard zit. Anders is het idd niet bevordelijk

Sorry, dan had ik je niet goed begrepen!

En wat betreft dat ervaringsdeskundige zijn: Ik weet hoe het bij mij is. Maar ik weet ook van andere mensne met whiplash, dat die het anders hebben. Dat is juist een van de problemen met whiplash, dat het zo divers is.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 18:03

Heb vandaag wel paardgereden, maar het merendeel van de les gestapt en wat gedraafd, maar verder heel rustig aan gedaan. Niks voor mij zo fanatiek als ik altijd ben. En zelfs van het rustig aan doen heb ik last. Verdrietig
Een nekkraag zou denk ik ook niet bepaald handig zijn voor het paardrijden.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:20

Klinkt bekend in de oren, ik heb dan wel geen wiplash, maar wel een beperking vanwege mijn rug. Ik mag ook wel paardrijden, maar er niet afvallen. Eigenlijk best vreemd, op wat voor paard je ook rijd, je kunt altijd vallen, dat is een groot risico.
Als je een wiplash hebt, zal je dit altijd blijven merken, zeker na 2 jaar.
Wat ik heb zijn therpaie/correctiezolen. Die kun je laten maken bij een Podoloog. Het zijn een soort steunzolen, alleen dan veel dunner.
Sinds ik die zooltjes heb heb ik (bijna) geen pijn meer. Ik zweer erbij en wil ze voor geeen goud kwijt! Misschien ook iets voor jou? Het zal je pijn erg verlichten Lachen
Heel veel sterkte met je rug Lachen