angst overwinnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

angst overwinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:15

Ik heb een fobie voor harde geluiden. Dat wil zeggen dat ik echt als de dood ben voor harde knallen. Vuurwerk is een ramp, en zelfs voor een knallende ballon loop ik weg/spring ik enorm in de lucht. Ik ben super gespannen als er maar het idee in mij opkomt dat er ergens iets gaat knallen.
Aangezien ik deze angst meer dan zat ben, heb ik besloten dat ik er iets aan wil doen.

Ik heb er al het een en ander over opgezocht, en iets wat steeds weer terugkomt op internet is de EFT methode. Kent iemand dit persoonlijk?
Heeft iemand misschien ervaring met verschillende andere therapieën voor het overwinnen van een angst?

CM_

Re: angst overwinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:23

ik volg dit even MM, ben benieuwt naar ervaringen van andere mensen.

het is een soort van fobie, ik heb helaas wel ervaring met fobieen , maar niet met deze

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:02

Is er helemaal niemand die ervaring heeft met het overwinnen van een fobie? Hoeft natuurlijk niet deze te zijn, maar kan me niet voorstellen dat er helemaal niemand is die ervaring hierin heeft!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:12

tja hoogtevrees maar meer een fobie voor ladders.
ben eens nagegaan waar het vandaan zou zijn gekomen maar ik ben als klein meisje met ladder en al een boom uit gerolt...
durf niet eens onze hooizolder op..
zeer vervelend.
maar misschien ook een tip om eens terug te gaan denken waar het nou eigenlijk is begonnen. neemt al een last weg hoor!

met die therapie heb ik geen ervaring

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:54

Ik heb zelf geen idee hoe de angst is ontstaan. Heeeeeel vroeger had ik het niet, maar al zeker wel toen ik een jaar of 2-3 was.
Maar ik begrijp dat je die angst nog steeds hebt ook?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:10

ik ben paaaaaaaaaanisch voor liften, treinen, vliegtuigen en alles waar je maar in opgesloten kunt zitten Scheve mond

toch heb ik laatst 2x 8 minuten gevlogen in een cessna.

Het kan dus wel. Je kunt ook pilletjes halen bij de HA en die nemen als je jezelf oefent met enge dingen. En dan later dezelfde dingen oefenen zonder pilletje.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 18:13

Ik oefen al wekelijks, zonder pilletjes dat wel.
Ik hoor bijna wekelijks vuurwerk... Ik sta dan met muziek in mn oren. Maar ik weet dat er knallen komen, alleen niet wanneer... Resultaat is dus dat ik 2 uur lang super gespannen sta, en eigenlijk minder geniet van de wedstrijd...
Daar wil ik dus van af. Omdat ik gemerkt heb dat ik na 2 jaar nog steeds niks ontspan, ben ik op zoek naar iets van een therapie of iets dat het toch afneemt. Ik blijf ontzettend gestresst. Ik zie als een blok op tegen zondag aanstaande, want dan zijn de knallen het ergste...
Kijk, dat het de rest van mn leven niet mn favoriet blijft, dat snap ik. Maar er moet toch een manier zijn waarop ik er normaal mee kan omgaan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:16

voor komende zondag zou je goede oordopjes kunnen halen, bijvoorbeeld die kneedbare,
vallen niet zo op hoor, en dan doe je gewoon je haren los .
misschien dat dat al iets scheelt?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:50

Ik heb standaard eigenlijk oordopjes met muziek heel hard in mijn oren. Dit werkt beter als van die kneedbare oordopjes. Ook morgen ga ik dit weer doen. Wel heel erg bedankt voor het meedenken Lachen