Depressief of gestresseerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Depressief of gestresseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 18:33

hoi,

Ik ben nu 20jaar en het gaat sinds kort weer slecht met me.
Ik denk dat ik constant alles verkeerd doe ik men leven.
Ik krijg geen liefde en aandacht die ik nodig heb, en dan eis ik dat alles aan men vriend.
ik voel me nietmeer goed en denk er veel aan om te sterven.
Ik heb geen doel meer in men leven. Ik slaap heel slecht.
Ik heb hierdoor ook al heel lang geen zelfvertrouwen meer, en deze geeft men vriend me nu.
Hij heeft al gezegt dat hij meer vrijheid wou.
En deze wou ik hem geven en toen heeft hij gezegt dat hij geen kriebels meer voelt voor me.
Dit kwam heel zwaar aan, want we zijn al een jaar en 3maanden samen en we knuffelen en praten met mekaar.
Hij werkt niet en speelt de hele dag spellekes op de pc, dus ik dacht, die wilt meer aandacht om te game. (verslaafd)
Morgen gaan we erover praten..
ma het komt er op aan dat ik niet zonder hem kan.
Hij geeft me wat ik tekort kom en andersom.
we passen in mekaar.

Ik weet nie als ik nu depressief ben aan worden of gewoon stress heb,
want ik kan niemeer eten en ik kan me niet concentreren op school.

wie helpt me? Huilen

Limanade

Re: Depressief of gestresseerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:55

ik zou ff langs de dokter gaan als ik jou was
je kan op internet ook zo'n depressie zelf test doen

succes ermee Knipoog

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:00

die test heb ik al gedaan, en ik had volgens de test een depressie.
maar langs de dokter vindt ik zo vreemd, ik heb zo een gevoel dat alles in orde is, terwijl dat niet is.

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:03

Ja maar daar is de dokter voor. Ik kan je niet vertellen of het een depressie is of stress, maar dat kan je dokter wel. En hij kan je met allebei de dingen helpen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:04

NessaX schreef:
die test heb ik al gedaan, en ik had volgens de test een depressie.
maar langs de dokter vindt ik zo vreemd, ik heb zo een gevoel dat alles in orde is, terwijl dat niet is.

gewoon gaan!!!
of eventueel met een psych praten

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:10

Aah meid toch Ach gut Waarom heb je geen doel meer in je leven? Waarom denk je erover om te sterven?
Naar een dokter gaan zou ik zoiezo ook niet doen. Hooguit krijg je daarvoor antidepresief medicijnen. Misschien meer leuke dingen doen waarin je echt geintereseerd in ben? Wel zou ik met iemand gaan praten. Lucht op hoor! Mischien je ouders eventueel?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:12

arian_wolf schreef:
Aah meid toch Ach gut Waarom heb je geen doel meer in je leven? Waarom denk je erover om te sterven?
Naar een dokter gaan zou ik zoiezo ook niet doen. Hooguit krijg je daarvoor antidepresief medicijnen. Misschien meer leuke dingen doen waarin je echt geintereseerd in ben? Wel zou ik met iemand gaan praten. Lucht op hoor! Mischien je ouders eventueel?

hoe kan je dat nou zeggen?? Boos!
TS heeft hulp nodig en aan jouw antwoord heeft ze dus echt niks!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:14

kheb nog nooit met men ouders echt gepraat.
Men juffrouw op school heeft zelfs mijn mama gedwonge om me complimentjes te geven. maar men moeder kreeg het nie over haar lippen.
Ik heb nooit echt een doel gehad ooit, alleen bij men vrienden blijven voor altijd. en dat loopt ook al fout af.
en ik ben nie echt iemand die alles zegt, ik zwijg altijd en stapel alles op..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 19:15

LimaGentle schreef:

jawel, ze heeft gelijk.
een dokter kan alleen antidepressiefa voorschrijven.
maar mss wil ik niet terug gelukkig worden?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:18

NessaX schreef:
LimaGentle schreef:

jawel, ze heeft gelijk.
een dokter kan alleen antidepressiefa voorschrijven.
maar mss wil ik niet terug gelukkig worden?

nee dat is de grootste onzin!! een huisarts kan veel meer
kan er zo kwaad om worden om die reactie's.. ben zelf ook depressief geweest dus ik weet er alles van
als je zo door blijft lopen zonder hulp gaat het van kwaad tot erger..
en niet gelukkig wil worden? als dat zo was vroeg je hier ook niet om hulp!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:23

Hoezo zou je niet terug gelukkig willen worden dan?
Als je naar de huisarts gaat dan kan hij wel aan jou horen of je een depressie hebt, wat je er dan vervolgens mee doet moet je zelf weten. Misschien komt hij dan met medicijnen of met therapie maar als je dat niet wil dan hoef je die niet te nemen hoor. Maar in het geval van depressie is kan Therapie heel veel helpen.
Ik denk toch dat het meer met stress te maken heeft en dat je daardoor in paniek raakt en denkt dat alles niet lukt en het leven geen zin meer heeft.
Als je aan dat sterven denkt, denk je dan ooo, ik ben echt bang dat ik er geen zin meer in heb en wil sterven of denk je gewoon van ik wil sterven(zonder enige angst dus)?

Edit: Het is inderdaad een goed teken dat je hier om hulp vraagt. Als het echt zo ernstig was vroeg jij hier echt niet om hulp.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:29

LimaGentle schreef:
arian_wolf schreef:

Dat is alleen mijn mening. Nagelbijten / Gniffelen Ik wou de TS alleen maar helpen.

Mischien wil je niet gelukkig worden.. Omdat je nu gewoon in een megadip zit? Nu zie je geen nut meer in het leven. Maar dat komt er wel weer! Echt!
Lijkt me mischien wel handig om naar een psygiater te gaan. Die snapt je en kunnen jullie erover praten. Praten lucht altijd op. Hoe moeilijk dat ook is. Ben zelf ook echt geen prater (Heb zelf ook wat problempjes)Ik stapel het ook op en in een keer komt dan al mijn verdriet,woede etc eruit. Iritant he?.. Maar dat komt ook omdat je alles voor jezelf houd. Alles stapelt op. Daarom echt met iemand erover gaan praten! En ik bedoelde het niet fout hoor.. Over dan antidepresifia. Alleen het lijkt mij niet zo handig. Als je er gewoon echt niet meer uit komt (Als je heb geprobeert heb om erover te praten etc) Dan zou ik antidepresivia gebruiken. Als je het eenmaal gebruikt is het ook lastig om er vanaf tekomen. Hoop dat je er wat aan hebt En je kan altijd een PB sturen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:45

En trouwens een depressie heb je pas als de klachten en de gedachtes die je hebt 6 weken aanhouden. Iedereen heeft wel eens zulke gedachtes, maar dat betekend niet gelijk dat je depressief bent, want als dat zo zou zijn, dan zou bijna heel Nederland depressief zijn.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:50

mijnlieverd schreef:
En trouwens een depressie heb je pas als de klachten en de gedachtes die je hebt 6 weken aanhouden. Iedereen heeft wel eens zulke gedachtes, maar dat betekend niet gelijk dat je depressief bent, want als dat zo zou zijn, dan zou bijna heel Nederland depressief zijn.

Als je veel aan de dood denkt, is dat niet oke... En zoals je leest voelt ze zich toch duidelijk ongelukkig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:53

Geluk komt niet van buiten , maar van binnen.

Verwacht je dat je geluk zal krijgen door iets wat je moeder , vriend of medicijnen doen ? Dat kun je wel vergeten , als je zo denkt zul je je hele leven een depressie hebben , dat gaat ECHT NIET werken. Bovendien leg je nu een enorme last bij je vriend neer. Je stelt hem verantwoordelijk voor jouw geluk.

Als je iemand van je weg wilt jagen is dat precies hoe je het aan moet pakken.

Geluk komt je niet aanwaaien , de wereld draait niet om jou.

Gewoon jezelf een schop onder de kont geven en zèlf iets gaan doen aan je leven. Zoek zelf een doel , zoek zelf dingen waar je plezier in hebt , probeer anderen een plezier te doen ipv. af zitten te wachten tot iets of iemand jou vermaakt.

Het komt echt niet aanwaaien , je zal het zelf moeten doen.
Niet teveel nadenken over wat je allemaal mist en dat je niks hebt om voor te leven , maar DOE er iets aan !

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 19:55

Je kan zelf denken en voelen wat je wilt,maar dat kun je zelf in de hand hebben..als je alles zwart ziet ga jeje ook zo voelen...als je kijk naar wat je wel heb elke dag,dan zal je al na een tijdje beter voelen...
En een vriend die de hele dag niks doet ,dan alleen maar spelletjes heb je ook helemaal niks aan!

verder moet je zelf wat van je leven maken,der is niemand die voor jou weet wat goed en wat niet goed is...
en aan de dood denken doet iedereen wel eens Clown

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:06

Arian_wolf: Dat snap ik, maar het ligt eraan hoe je aan de dood denkt. Er is een verschil in van dat je echt denkt ik wil dood of dat je bang bent om te gaan denken dat je dood wilt. Daarom mijn vraag ik ook aan haar hoe ze het precies bedoeld.
En als je aan de dood denkt is dat niet ook oké, maar dat ligt er dus wel aan hoe je er precies erover denkt. Ben je daar dus bang voor dat je gaat denken dat je dood wil dan heeft het gewoon met angst en paniek te maken, dan kan je in therapie gaan of er zelf mee leren om te gaan om dat soort gedachtes te negeren.
Heb je echte de gedachte in je hoofd van ik wil dood, dan moet je rap naar de huisarts en die kan dan verder helpen!
En niet elke dip is een depressie, iedereen heeft wel eens een dip, maar het is net hoe zwaar je er aan tilt. Als je op bed gaat liggen(b.v.) en alleen maar gaat zitten piekeren hoe rot alles is enz. daar wordt het echt niet beter van.
Een dip mag en tuurlijk je emoties uiten is goed, maar je moet wel dingen gaan doen die je weer opbeuren en niet blijven meimeren.
het moet niet je hele leven gaan beheersen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:28

ik heb gewoon die gedachte omdat mijn vriend de persoon was die me alles gaf dat ik minder had.
Ik heb geen zelfvertrouwe dus dan denk je automatisch dat je niets goed kan doen en geen doel hebt in het leven.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:30

mijnlieverd schreef:

tis nu al ongeveer 3weken en half.
ma als ik elke avond pieker over alles en huil
en op school helemaal uitgeput op aankom.
zou ik zo snel mogelijk alles willen oplossen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:33

pmarena schreef:
Geluk komt niet van buiten , maar van binnen.
Verwacht je dat je geluk zal krijgen door iets wat je moeder , vriend of medicijnen doen ? Dat kun je wel vergeten , als je zo denkt zul je je hele leven een depressie hebben , dat gaat ECHT NIET werken.

nee ma als ik gelukkig ben, is er wel altijd iets dat me terug ongelukkig maakt.
en ik krop zoiezo alles op,ik praat er nooit over nrm.

het is makkelijker het zeggen dan het te doen hé.Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:49

Ik weet het , ben net zo Knipoog

Maar als je er niks aan doet ben je over 10 jaar nog net zo , en over 20 jaar hetzelfde verhaal. En dan zit je inmiddels zo vastgeroest erin dat je er bijna niet meer uit kunt komen.

Je bent op een gegeven moment ook vatbaarder voor de rot-dingen dan voor de mooie dingen , dan voelt het alsof je alleen maar ongelukkige dingen overkomen , omdat de mazzeltjes je niet opvallen.

Bvb. iets kleins , je hebt trek in een reep chocola ofzo , ik noem maar wat. Je gaat naar de winkel : alle chocola op. Dan baal je , dat gebeurd jou weer , jij hebt ook altijd pech , wat is het leven toch küt een reep chocola is al teveel gevraagd Scheve mond

Dat gevoel.

Maar als je naar de winkel gaat en er liggen 10 verschillen soorten chocola , dan ben je niet blij maar vind je het normaal.

Snap je wat ik bedoel ? Als je mazzel hebt dan zie je het niet , maar als je pech hebt dan zie je dat juist heel groot.

Ofwel : het komt echt van binnen , hoe je er zelf tegenaan kijkt.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:56

ja ik snap je,
het is vanbinne en door die kleine dingen wordt het gewoon erger.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:05

Dat kun je zelf tegengaan door jezelf een schop onder de kont te geven. Kijken naar wat je WEL hebt , bewust zijn van mooie / goede / fijne dingen , alle mogelijkheden en kansen die je hebt. Je daarop concentreren en niet op de tegenslagen. Dan vorm je je zelf om naar een positief iemand ipv. in dat negatieve te blijven hangen.

Kijk bvb. eens een avondje naar een programma van mensen die erg ziek zijn , of erge honger hebben , of hun hele familie kwijt zijn en niemand op de hele wereld hebben , of hun huis kwijt zijn en echt geen toekomst hebben. Dan schaam je je dood dat je zelf zit te sippen en te somberen om in verhouding kleine dingen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:29

ik zou toch maar naar een dokter gaan, die kan je eventueel doorverwijzen naar een therapeut of psychiater.

Geen doel in je leven? Dat gevoel moet je weg werken.
Ga eens zitten met een stuk papier en schrijf eens op wat je heel erg graag zou willen doen. Wat is jouw grote droom?
Schrijf het puur voor je zelf op, niemand anders hoeft het te lezen, JOUW grote droom. En kijk dan eens in hoeverre je -ook al is het maar een heel klein stukje- iets van die droom kunt realiseren. Wat voor actie zou je daar voor moeten ondernemen?
Kun je niet iets uit je liefde voor paarden halen?

Ik heb zelf een depressie gehad en het heeft gemaakt dat ik weer ben gaan paardrijden en uiteindelijk zelf een paard gekocht heb. Dat was mijn droom, een eigen paard. (en inmiddels heb ik er zelfs twee)
En dat werd dus mijn doel. En ik ben er heel gelukkig van geworden en heb het helemaal zelf moeten doen.
Want dat is beslist waar, geluk heb je zelf in de hand. Alleen zie en voel jij dat op dit moment niet zo. Dus ergens moeten je ogen geopend worden. Het leven heeft zoveel leuks te bieden!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Je mag me ook PB-en.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:35

Symbeami schreef:
ik zou toch maar naar een dokter gaan, die kan je eventueel doorverwijzen naar een therapeut of psychiater.

Geen doel in je leven? Dat gevoel moet je weg werken.
Ga eens zitten met een stuk papier en schrijf eens op wat je heel erg graag zou willen doen. Wat is jouw grote droom?
Schrijf het puur voor je zelf op, niemand anders hoeft het te lezen, JOUW grote droom. En kijk dan eens in hoeverre je -ook al is het maar een heel klein stukje- iets van die droom kunt realiseren. Wat voor actie zou je daar voor moeten ondernemen?
Kun je niet iets uit je liefde voor paarden halen?

Ik heb zelf een depressie gehad en het heeft gemaakt dat ik weer ben gaan paardrijden en uiteindelijk zelf een paard gekocht heb. Dat was mijn droom, een eigen paard. (en inmiddels heb ik er zelfs twee)
En dat werd dus mijn doel. En ik ben er heel gelukkig van geworden en heb het helemaal zelf moeten doen.
Want dat is beslist waar, geluk heb je zelf in de hand. Alleen zie en voel jij dat op dit moment niet zo. Dus ergens moeten je ogen geopend worden. Het leven heeft zoveel leuks te bieden!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Je mag me ook PB-en.

Dit vind ik een heel goed idee!

En zorg dat je weer een doel hebt in je leven, niet heel je leven moet van je vriend af hangen. Snap wel dat je dat idee hebt, zou er ook niet aan moeten denken dat mijn vriend bij me weg zou gaan, maar er zou zonder hem ook nog wel een leven zijn ook al lijkt dat dan op dat moment niet zo.

Er moet toch wel ergens iets zijn waar je goed in bent? Je hebt best wel goede eigenschappen.
Ga die ook een eens opschrijven. Werk aan je zelfvertrouwen.