Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miryamk schreef:Mijn vader heeft vanaf maandag een prednisonkuur (in combinatie met chemo) niet voor MS maar een nieraandoening. Hij heeft sinds gisteren zo'n hoge suikerspiegel dat hij insuline moet gaan spuitenDat schijnt door de prednison te komen. Die bijwerking was hem vantevoren niet meegedeeld.
Gelukkig is het in jouw geval maar een hele korte kuur, succes en sterkte.
Remy schreef:Bedankt voor jullie reacties. Even een misverstand uit de wereld helpen; het gaat niet om mijzelf maar om mijn zus.
Er is 2 weken geleden MS bij haar geconstateerd en ze heeft zojuist een 5 daagse infuus (stoot)kuur achter de rug. Ze is bang, moe en onzeker en slecht (of eigenlijk totaal niet) geïnformeerd over bijwerkingen van die kuur, laat staan over de kuur zelf. Ze heeft niet eens van haar arts te horen gekregen wat MS nou eigenlijk precies is, dat heb ik haar zoveel mogelijk proberen uit te leggen adhv info die ik op het internet heb opgezocht op patienteninformatie-sites![]()
Wat mij opviel is dat het lijkt of ze ontzettend fel, boos, agressief lijkt te zijn terwijl dat direct voor die kuur nog niet zo was. Even los van het verwerkingsproces en haar ongemakken (ze is er momenteel slecht aan toe) vroeg ik mij af in hoeverre dit te maken kon hebben met die kuur. Dan wordt het ook voor de mensen om haar heen wat makkelijker om te plaatsen.
Die trouwens niet is aangeslagen, ze moet nu naar een ander ziekenhuis om daar nogmaals een andere kuur te gaan volgen...