ervaringen met accupunctuur bij hoofdpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

ervaringen met accupunctuur bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:26

mijn vriend doet sinds kort accupunctuur vanwege chronische rugklachten. nou lijkt het mij ook wel wat...

ik heb al sinds mijn 16e (nu 22) aanhoudende hoofdpijn en soms ook een migraine aanval. nu heb ik al veel geprobeerd, masseren en fysio werkt niet. ook ben ik bij de mensendick geweest en heb ik podo zolen, maar het doet allemaal niets voor mijn hoofdpijn.
het komt in perioden, zo heb ik een week nergens last van en zo heb ik een week elke dag hoofdpijn. ik voel het ook aankomen vanuit mijn schouders en nek. als ik dan op tijd een ibu slik zet het meestal niet door... maar elke keer ibu slikken is nou ook niet echt goed voor je lichaam.

nu heb ik gehoord dat accupunctuur ook bij hoofdpijnklachten erg goed moet werken, zijn er bokkers die hier ervaringen mee hebben?

marleen_usar

Re: ervaringen met accupunctuur bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:46

Bij mij werkt dat erg goed en ben er altijd maanden van af na een behandeling.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 01:03

Mijn vriend heeft ongeveer dezelfde symptomen als jou, Lissy. Bij hem begint het met pijn in de nek en een verstopte neus. Tegenwoordig neemt hij het dubbele van zijn vroegere dosis pijnstiller en dan is de hoofdpijn vaak nog niet weg. Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met accupunctuur tegen hoofdpijn?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 01:12

stipje. Heb al 13 jaar hoofdpijn.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 01:16

Heb zelf hele goede ervaringen met acupunctuur. Heb 8 jaar zware astma medicijnen gebruikt en na een half jaar behandeling vrij van medicatie. Nu na drie jaar nog steeds geen medicatie gebruikt.
Door het succes bij mijzelf ben ik het zelf gaan studeren Lachen

Wat jij noemt Lissy is zeker te proberen waard bij een acupuncturist. Neem dan wel eentje aangesloten bij een vereniging.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:09

Een vriendin van mij heeft migraine, en eigenlijk elke dag wel hoofdpijn. Sinds begin dit jaar doet zij ook accupunctuur en daar is ze echt van op geknapt. Ze kan vaker op stap en is minder moe, etc. Ik zou het gewoon een keer proberen, niet geschoten is altijd mis. Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:28

Acupunctuur kan hier zeker bij werken Ja De pijn die jij beschrijft komt waarschijnlijk uit een triggerpoint in een spier. Dat pijnpunt blijft opspelen en moet daardoor uitgedoofd worden. Bij de acupunctuur steken ze er naalden in om zo het pijnpunt uit te doven.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 11:31

Ik ben hier ook in geinteresseerd. Heb al zo´n 20 jaar hoofdpijn en overweeg ook acupunctuur te gaan doen.