In de MRI - ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

floortje82

In de MRI - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 15:39

dag lieve bokkers,
Ik moet aanstaande vrijdag in de MRi scan, voor een onderzoek naar mijn hypofyse. Nu krijg ik ook een infuus met contrastvloeistof. Bij het woord infuus krijg ik al de bibbers, maar bloed prikken vind ik daarentegen een eitje. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik hoor het graag, misschien helpt het een beetje....
Liefs nathalie

Sharon_Jims

Re: In de MRI - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:44

Ik moest erin voor mijn knie. Vond het vreemd een gevoel geven! Vraag wel om een hoofdtelefoon omdat het nogal herrie maakt!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:51

Ik moest 2 oktober voor mijn borsten.
Je krijgt een prikje in je ader en dan word er heel rustig contrastvloeistof ingespoten.
Het kan wat koud aanvoelen en mss voel je het kruipen door je aderen.
Ik vond het zelf erg meevallen, het prikje was te vergelijken met bloedprikken, qua pijn, volgens mij zelfs nog minder...

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:54

ik ben al vaker in een mri scan geweest( ik studeer psychologie,moetdus mee werken aan onderzoeken)
ben nog nooit geinjecteerd met vloeistof , maar in de mri scanner zelf liggen is geen ramp er is ruimte genoeg om je heen, alleen duurt het liggen soms wat lang.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:06

Ik heb een paar weken terug ook een MRI gehad voor mijn knie en ik zag er best wel tegenop.
Ik kreeg geen contrastvloeistof ingespoten en ik hoefde er maar tot mijn kin in, dus dat maakte het voor mij meteen al een stuk minder eng (ik ben best wel claustrofobisch)! Uiteindelijk zijn die 35 -40 minuten redelijk snel voorbij gegaan (ik kon me wel vermaken met de 'beat' van het apparaat Clown), dus achteraf gezien vond ik het écht reuze meevallen! Lachen

Succes iig!

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:28

Ik heb een MRI en een CT scan gehad, had er geen problemen mee.(was toch bewusteloos).
Laatst er weer 1 gehad, verveelde me best wel. Maar vond het niet zo super lang duren.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 16:46

Bedankt alvast voor jullie reacties! Het stelt me wel iets gerust dat jullie er niet zo veel problemen mee hebben (vooral met die contrastvloeistof! Verward ) . Vind het namelijk ook wel spannend enzo. Hebben jullie ook muziek erbij gehad?
Vraag me ook af wat ik in hemelsnaam aan moet (of juist uit Haha! ), er werd me verteld bij het maken va de afspraak dat ik niks met metalen dingen aanmocht etc.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:48

hier mag je zelf je muziek meenemen voor op de koptelefoon

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:49

Ik had een pyama broek en shirt aan, geen bh, ivm sluiting/beugel.
Contrastvleoistof wordt op dezelfde plaats ingespoten als er bloed geprikt wordt, vergelijkbare prik dus.

Infusen voor langere tijd prikken ze ergens anders omdat het in de elleboogplooi vaak niet zo lekker loopt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:50

Ik moest in mijn onderbroek en een niet te strak shirt liggen, sieraden, bh, etc mocht niet ivm magneetkracht ofzo.
Tegenwoordig hebben ze ook een hele fijne contrastvloeistof, voor de oude ben ik nl allergisch... Nagelbijten / Gniffelen
Muziek mag je zelf meenemen, maar het ziekenhuis heeft ook verschillende muzieksoorten liggen. Knipoog

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:52

Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt maar lijkt me ook een best aparte ervaring!
Succes er mee

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:08

Ik heb een aantal jaren geleden ook een MRI met contrastvloeistof gehad voor mijn knie..ze zetten teon de contrastvloeistof in mijn knie (blijkbaar doen ze dt tegenwoordig dsu niet meer??) ik vondt het vreselijk. de mri zelf vondt ik niet erg overigens..je ligt gewoon stil en het maakt idd een hoop lawaai.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:15

Ik had gewoon een simpele joggingbroek zonder ritsen, knoopjes e.d. en een t-shirtje aan, geen BH én geen make-up! Knipoog

Muziek mocht ik trouwens niet meenemen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:04

Mri..al vaak genoeg gehad voor mijn rug.Nooit vloeistof ingespoten gekregen.Heb een skeletcintigrafie(of hoe je het ook schrijft)gehad.Dat is helemaal een peuleschil maar daar werd wel radioactief spul ingespoten.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:16

neem goede muziek mee,ding maakt veel herrie(kudde bouwvakkers boven je hoofd Lachen )

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:20

hoi nathalie.
hoe is het gegaan?
is het meegevallen?
groetjes barbara.