Blaasontsteking? Verhuisd, nog geen huisarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Blaasontsteking? Verhuisd, nog geen huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:45

Nouuu wie helpt me,

Ik geloof dat ik een blaasontsteking te pakken heb. Heb al wel eerder een blaasontsteking gehad en dit is precies hetzelfde. Pijn bij het plassen, branderig, warm gevoel, klein beetje bloed plassen, constant idee dat ik naar de wc moet (nu ook, ben net 3 minuten geleden geweest).

Maar ik ben net verhuisd, sta hier nog niet ingeschreven en ik heb hier zodoende ook nog geen huisarts. Mijn huisarts zit 3 uur treinen of, afhankelijk van de drukte, het weer, de files en dergelijke, 2 tot 3 uur met de auto hier vandaan. Daarnaast moet ik natuurlijk gewoon werken enzo deze week...

Ik heb al een paar dagen wat klachten maar vandaag gedurende de dag werd het steeds erger. Ik was er ook nog een klein beetje ongesteld naast, dus dacht in eerste instantie dat het bloed daar misschien van kwam. Maar die ongesteldheid is inmiddels wel over en het komt ook alleen met plassen...

Ik heb natuurlijk al behoorlijk veel gedronken vandaag, net ook weer een liter thee gezet.

Hellep! Wat moe ik nu doen? Kan een blaasontsteking vanzelf overgaan (met veel drinken)? Zijn er homeopatische middeltjes te krijgen, kun je iets zonder recept krijgen bij de apotheek? Moet een blaasontsteking altijd worden behandeld met antibiotica..?

Verdrietig

WilmaW

Re: Blaasontsteking? Verhuisd, nog geen huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:48

In ieder geval veel drinken en morgen eens op zoek gaan naar een huisarts, misschien aan je collega's vragen of ze een goede weten.
Volgens mij gaat het niet vanzelf over.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:49

Even bij de Etos langsgaan !! Daar hebben ze bruistabletten voor bij blaasontsteking; cranberry met vitamine c is het.

Verder; vééél drinken! Veel thee schijnt te helpen en even goed rust houden zodat het zo snel mogelijk over gaat.
Het kán vanzelf overgaan, maar als je er sneller vanaf wil zijn moet je even een ochtendurine inleveren bij de huisarts. (als je klachten hebt, zijn die vaak vrij snel te krijgen hoor Knipoog )

Emori

heel veel vitamine c hielp bij mij (dus die tabletten, sinaasappelsap)
sowieso véél drinken Ja
ibuprofen tegen de pijn
en cranberrytabletten

Emori

Maud_82 en ik hebben dezelfde ideeën, hahaha *LOL*

Anoniem

WilmaW schreef:
In ieder geval veel drinken en morgen eens op zoek gaan naar een huisarts, misschien aan je collega's vragen of ze een goede weten.
Volgens mij gaat het niet vanzelf over.

Ik woon in [***], werk momenteel in Hoofddorp. Daarnaast ben ik net donderdag bij een nieuwe opdrachtgever begonnen, dus zou überhaupt niet weten of er iemand in omgeving [***] woont bij me op de afdeling.

Morgen op zoek gaan naar een dokter gaat me alleen lukken als ik te ziek ga zijn om te werken. Maar hoe pak je zoiets aan, "een huisarts zoeken"? En dat kan toch pas nadat je je hebt ingeschreven bij de gemeente?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:51

Morgenochtend direct je oude huisarts bellen en vragen of ze een recept faxen naar de dichtstbijzijnde apotheek (bij jou vandaan dan)?
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:52

Maud_82 schreef:
Even bij de Etos langsgaan !! Daar hebben ze bruistabletten voor bij blaasontsteking; cranberry met vitamine c is het.

Verder; vééél drinken! Veel thee schijnt te helpen en even goed rust houden zodat het zo snel mogelijk over gaat.
Het kán vanzelf overgaan, maar als je er sneller vanaf wil zijn moet je even een ochtendurine inleveren bij de huisarts. (als je klachten hebt, zijn die vaak vrij snel te krijgen hoor Knipoog )

Ok, ik ga flink aan de cranberry/vitamine c-tabletten dan. Zal ook vast nog wel te drinken zijn ook, neem ik aan? Das ook weer mooi meegenomen Haha!

Veel drinken doe ik al, héél veel drinken. Maar wat die huisarts betreft, das dus iets lastiger...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:52

Kiara schreef:
Morgenochtend direct je oude huisarts bellen en vragen of ze een recept faxen naar de dichtstbijzijnde apotheek (bij jou vandaan dan)?
Sterkte ermee!

Oh das een goeie! Doen ze dat zomaar zonder zeker te weten of het blaasontsteking is?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:54

Ik slik trouwens nu bijna elke dag cranberry tabletten omdat ik nogal gevoelig ben voor blaasontsteking
dus als je vaker last hebt is dat een aanrader Knipoog

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:55

probeer Popurine van Bloem.
erg goed produkt. is homeopatisch. heb er goede ervaringen mee!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:56

Er zijn dan vast wel hordes bokkers uit Schiedam die je kunnen adviseren over je huisarts?
Nog een tip; zoek het telefoonnummer van de plaatselijke thuiszorg en vraag hun om advies over de huisartskeuze. Wijkverpleegkundigen hebben met erg veel artsen te maken en weten echt wel bij wie je wel of niet moet zijn, hoewel je misschien wat tactisch moet zijn met vragen. Maar vragen om tips kan altijd.

Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) hoef je niet ingeschreven te staan bij de gemeente, maar moet je wel even contact opnemen met je ziektekostenverzekeraar.

Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:11

Ok, to do:

*Cranberrie/vitamine C-bruistabletten scoren (Etos)
*Kijken of huisarts in [***] naar apotheek hier bij mij om de hoek een recept wil faxen
*Bij thuiszorg info proberen los te peuteren over huisartsen
*Bij Bokkers info proberen los te peuteren over huisartsen
*Informeren bij zorgverzekeraar hoe dat zit met huisartsen
*Op zoek naar Popurine van Bloem (waaaaaaarrr ga ik dat vinden)

Ennehm, ik las ook nog ergens iets over cranberrysap dus daar zal ik ook even 10 liter van gaan inslaan Clown

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:12

Nouks schreef:
Kiara schreef:
Sterkte ermee!

Oh das een goeie! Doen ze dat zomaar zonder zeker te weten of het blaasontsteking is?

Wanneer jouw oude huisarts jouw gegevens paraat heeft én weet dat je al eerder blaasontsteking hebt gehad lijkt het me geen probleem!
Heb ook ooit eens zoiets gehad (geen blaasontsteking dan) en het was érg prettig dat ik bij de dichtsbijzijnde apotheek mijn medicijnen kon ophalen, dankzij de fax van de HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:14

Hmmm dan ga ik dat maar eens proberen inderdaad. Vraag me wel af of het een bezwaar gaat zijn dat mijn laatste blaasontsteking 7 jaar geleden is... Maar proberen kan natuurlijk altijd. Haha!

Edit: 3 koppen thee in 40 minuten, best goed van mezelf Haha!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 08:14

Nouks:
bij natuurvoedingswinkels waar ook veel vitamines verkocht worden hebben ze het zeker!
sterkte ermee!!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:21

cranberry sap en cranberry tablettentabletten
werkt erg goed !!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:54

enige nadeel; cranbarrysap en de bruistabletten zijn zooooo goor.... Nagelbijten / Gniffelen Clown

Gaat het inmiddels al wat beter met je ?