Brandnetelallergie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Truf

Brandnetelallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 19:58

Vandaag kwam ik tijdens het vangen van een kip met mn pols in de brandnetels, eerst maar even de kip weer aan de goede kant van het hek gezet.
Het deed gelijk flink zeer, het hele gebied waar de brandnetel me te pakken had werd het dik met wat bultjes(de 'prikken'). Daarbij had ik kippevel(heb ik altijd met brandnetels) en begon te trillen. Ik heb er calendulan op gesmeerd, daardoor werd de pijn wel minder. Het voelde alsof ik een flinke sprint dat getrokken, was wat rillerig.
De pijn was dus vrij snel weg, maar het is nog zeker 4 uur dik geweest en heb me ook nog een tijd wat rillerig gevoelt. Met vlagen heb ik nog kippevel, denk omdat het wat jeukt. Er zitten nu alleen nog rode stipjes.

Ik heb altijd wat heftige reacties gehad op brandnetels, maar zoals vandaag was toch wel extreem. Heb dat ik een jaar of 6 was een keer met korte broek en t-shirt in de brandnetels gelegen(trauma Clown ), was ook niet fijn, maar ging snel over.

Zou het een allergie zijn? Zijn er meer mensen die dit hebben?

Storm

Re: Brandnetelallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:33

Ik heb het ook eens gehad, kat was over de schutting geklommen en ik moest hem tussen de hoge brandnetels gaan halen, ik had ballarina's aan en omdat het bij mijn vriend thuis was, had ik geen andere schoenen bij me.
Het was helemaal dik en opgezwollen en het heeft uren pijn gedaan. In het begin had ik jeuk, maar als ik eraan zat deed het pijn, daarna ging de jeuk weg en bleef de pijn.

Ik denk als je lichtjes in aanraking komt met een brandnetel dat het meevalt, maar bij flink contact, zoals bij jou en mij, krijgt je lichaam toch best veel gifstofjes binnen.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 23:22

Opzich was het niet echt flink contact, denk dat er maar ong 7 bultjes hebben gezeten. Nu heb ik er geen last meer van, zitten nog wel rode stipjes waar korstjes lijken te zitten.
Vooral de reactie dat k begon te trillen en me rillerig voelde vielen mij op, had jij dat ook?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 07:45

Nee trillerig was ik niet. Misschien toch een allergische reactie dan...

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:03

Trufje goed beeeziiig Haha!

T zou me niets verbazen als je weer ns ergens allergisch voor zou zijn. Het klinkt wel verdacht veel op een allergische reactie!