onzeker..ppd??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debsey

onzeker..ppd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 10:43

Wie heeft hier ervaring mee..

Ik word gek van mezelf.. het ene moment is er niets aan de hand en het andere moment loop ik te huilen en draai ik om in een feeks Bloos
Vooral mijn vriend is de dupe.. vaak kan ik niet meer normaal communiceren, ik wil bijvoorbeeld gewoon iets normaals zeggen en op het moment dat ik het ga zeggen komt het eruit als een woede aanval.
Eerst een hoop geschreeuw..wat overgaat in gehuil en daarna weet ik echt niet meer waar het over ging.
Ook heb ik soms het idee echt alleen te zijn (ben ik dan weer niet) maar zo voelt het vaak...daar word ik weer onzeker van en krijg ik schuld gevoel over van alles en nog wat.

Zou het ppd kunnen wezen?? heb het echt nog maar sinds 2 weken ik snap er geen hol meer van Bloos

Achterom

Re: onzeker..ppd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:46

Nee... ppd is iets waar je mee geboren bent.
Dit klinkt eigenlijk meer als een depressie ofzo. Maar ik ben geen dokter... dus ga naar je huisarts, praat er eens over. Hij kan je doorverwijzen naar iemand die hier meer kennis van heeft.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:48

Manisch (depressief)? misschien.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:50

Hoe oud ben je?

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 10:51

Wendy schreef:
Dit klinkt eigenlijk meer als een depressie ofzo. Maar ik ben geen dokter... dus ga naar je huisarts, praat er eens over. Hij kan je doorverwijzen naar iemand die hier meer kennis van heeft.

ppd is geen ziekte waar je mee geboren word...

het is een soort van zwangerschaps depressie Knipoog

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 10:51

Ik ben 25 nu... en ben 11 weken geleden bevallen van een ukkiepukkie

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:52

Ga even langs je huisarts, het kan namelijk van alles zijn; een depressie, opstandige hormonen, schildklier die niet goed functioneert etc. Vanachter een computer is er geen diagnose te geven, dus ga voor de zekerheid gewoon even langs je HA.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 10:54

daar wou ik maandag idd naar toe..maar ben zeer benieuwd of er ervaringen zijn omtrend dit Knipoog

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:56

ik heb woensdag nogal een behoorlijk terugval gehad. aanleiding hiervan kan ik ook niet geven, want ik zou het niet weten waardoor het kwam.

ik heb dan wel een verleden achter me, maar woensdag was er eigenlijk niets speciaals gebeurt. ik moet vanmiddag om 4 uur naar de HA.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:03

Debsey schreef:
Wendy schreef:

ppd is geen ziekte waar je mee geboren word...

het is een soort van zwangerschaps depressie Knipoog

Haha, bij de term ppd denk ik altijd meteen aan ppd-nos Knipoog
Dat is trouwens geen ziekte, maar wel iets waar je mee geboren wordt, vandaar Lachen

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:25

Hormoonkwestie denk ik.. heb er ook wel eens last van.. zo ineens uit het niets beginnen schelden en tieren en t gevoel hebben dat de hele wereld niks van je snapt...
Zou even langs de huisarts gaan...
@Wendy, Het is pdd-nos.. en inderdaad geen echte ziekte.. wel lastig om mee om te gaan lijkt me Lachen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:40

Post partum depressie was het d8 ik.
Je verhaal komt me heel herkenbaar over. Ik ben zelf nu bijna 8 weken geleden bevallen en heb ongeveer last van het zelfde..
Zelf denk ik dat het bij mij een combinatie is van hormonen en weinig slapen haha.. Koe Je hormoonspiegel is van slag en weer opweg om normaal te worden zoals voor je zwangerschap.. Daar kan het ook aan liggen..
Maar als je zelf denkt dat het ppd is, praat er met je huisarts over, die kan je weer verder verwijzen of je helpen iig Knipoog
En mijn pb staat ook open als je wilt kletsen Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:59

Ik heb zelf een ppd gehad, ik denk dat jij gewoon last van hormoonwisselingen hebt. Wat denk je dat er allemaal gebeurt in je lijf? Knipoog

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 13:19

geen idee... hahah wist ik maar wat er allemaal gebeurde in mijn lijf

*HEEL onzeker over alles (lichaam.relatie.sexueel gebied)
*woede aanvallen
*vergeetachtig
*huilbuien
*onrustig
*slapen en maar willen blijven slapen*
*ruzie zoeken
*Alles willen doen,,,maar er geen puf voor hebben
*geen normaal gesprek kunnen voeren (snel vergeten wat ik wilde zeggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:54

Ik had geen "gewone" momenten, ik zag het gewoon allemaal niet meer zitten. Ik had ook sterk de neiging om mijn koffer te pakken en alles achter mij te laten.

Ik denk, en hoop, dat het slechts je hormonen zijn. Je kunt via internet meer over ppd lezen, ik lees in jouw verhaal niets over geveoelns naar je kind, dat is toch wel kenmerkend voor een ppd. Maar daar ga ik zo op internet niet verder over uitweiden met betrekking tot mezelf.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 13:55

nee faye..inderdaad.. het is ook godzijdank zo dat ik ook geen nare gevoelens tegenover mijn kids heb... ik betrek alles puur op mezelf en uit het op mijn partner.