Lens draait in oog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Lens draait in oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 09:38

Hoi,

Ik heb maar 1 (zachte)lens, dit omdat mijn andere oog nagenoeg blind is.
In dat oog zit ook nog een cilinder en die word verholpen door de lens maar dat is nu het probleem.
Er staat een klein streepje op de lens en die moet je naar beneden in je oog doen, als ik dat doe zie ik alles helemaal scherp. Maar de lens draait steeds in mijn oog! Dus ik ben zo ongeveer de hele dag de lens weer goed aan het draaien.
Komt dit omdat ik maar met 1 oog kijk?
Hebben anderen hier ook last van?
Zijn er lenzen die dit niet hebben?

Bedankt voor jullie antwoorden!

Marieke_K

Re: Lens draait in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:54

Dan is je lens niet meer goed!

Ik heb het zelf namelijk ook gehad met 1 lens (heb er twee met cilinder) en er moet een zwaartepuntje in de lens zitten waardoor deze goed draait, maar als die niet werkt dan moet je een nieuwe lens krijgen.

Mijn lenzen zitten heel de dag goed, mits ik in mijn ogen wrijf of even er mee heb liggen slapen, dan zijn ze gedraaid en moeten ze weer even goeddraaien, maar dat gaat vanzelf!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:14

Volgens mij is hij dan idd niet meer goed, met dat zwaartepuntje. ik heb ook cillinders, maar ik heb er verder geen last van dat hij draait. Wel had ik een keer mascara op mijn lens en je zag dan wel dat je lens mee naar boven en beneden gaat als je knippert. Hele tijd zwart stipje die voor mijn oog heen en weer schoot *LOL*

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 15:49

Ik heb het bij iedere lens, dus dat hij niet goed is kan eigenlijk niet. Ik heb ook eens lenzen van een ander merk gehad, en die deden het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:57

Geen idee. Ik weet wel dat ik geen zachte lenzen kan hebben wegens cilinderafwijkingen. Dus misschien zul je toch aan de zuurstofdoorlatende lenzen moeten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:58

de meeste mensen hebben het ook als hun ogen niet "goed" staan ik heb t zelfde als de TS 1 oog is bij mij maar echt in werking, ik heb een paar keer lenzen geprobeerd maar ze liggen gewoon niet goed. dat merkte ik heel erg met kleurlenzen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 15:59

Die heb ik gehad, maar omdat ik maar 1 lens draag, gingen mijn ogen verschillend staan en leek het net of ik scheel was. Ik kreeg de hele dag door opmerkingen daarover.
Met een zacht lensje heb ik daar helemaal geen last van. En het oog wil ook wat he? Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 16:01

Weet iemand of een lensimplantaat ook met ciliner kan? En zit zo'n implantaat vast of kan die ook weer wegdraaien?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:08

Yeps, zie hier mijn topic viewtopic.php?f=136&t=854053

Ik heb 2 flinke cilinders.
Een lensimplantaat zit met haakjes aan je iris vast en kan dus niet draaien.

Ik ben nu in afwachting van de operatie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 17:27

Fitzroy schreef:
Yeps, zie hier mijn topic viewtopic.php?f=136&t=854053

Ik heb 2 flinke cilinders.
Een lensimplantaat zit met haakjes aan je iris vast en kan dus niet draaien.

Ik ben nu in afwachting van de operatie.

Dank je voor je antwoord!
Ik ga meteen even kijken in je topic!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:35

je lens hoort wel te bewegen op je oog, maar ze horen in vertikale richting te bewegen.
ze bewegen dan met het knipperen mee. dit is nodig, omdat zo het traanvocht onder de lens steeds verfrist wordt (om ernstige problemen van bacterien te voorkomen).

maar een cylinder lens hoort niet te draaien. dan zie je namelijk niet goed, zoals jij al beschrijft.
Ga naar je optometrist (in ieder geval naar de gene waar je je lenzen hebt gekocht) om ze na te laten kijken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 17:47

Driebergen,
Ik ben al eens bij de opticien geweest en toen heb ik een ander soort meegekregen. Maar die draaide ook. Toen zei de opticien dat ik het eens zonder cilinder moest proberen maar dat was helemaal niks.

Ik moet nu weer nieuwe bestellen voor een half jaar en ik denk er nu over na om eens bij een andere opticien te vragen wat de mogelijkheden zijn. En ik las een stuk over een lensimplantaat, maar ik weet niet hoe duur dat is en of ze dat uberhaupt wel doen bij mensen met maar 1 werkend oog.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:54

hmmm... ik weet dat er in zachte lenzen tot een beperkte mate cylinders in geslepen kunnen worden. een opticien kan je inderdaad beter inlichten over ander type lenzen die je zou kunnen proberen. of misschien past die lens niet goed (er zijn allerlei verschillende vormen). harde lenzen zouden ook een optie kunnen zijn.

Toen ik stage liep voor mijn orthoptie opleiding (die test de samenwerking tussen de ogen) heb ik wel zo'n operatie gezien met zo'n lensinplantaat. ook het vooronderzoek heb ik bijgewoond. net als bij een laserbehandeling zaten daar best wat voorwaardes aan. en het gebeurd met name bij zeer hoge min-sterktes. ik begreep dat er ook cylinders in kunnen. mocht de opticien je niet verder kunnen helpen, dan zou een oogarts je meer uit kunnen leggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 22:58

Ik denk ook dat ik maar eens naar een oogarts ga, omdat ik dus maar 1 oog heb is het bijzonder irritant als je wazig ziet.
Ik heb vroeger wel harde lenzen gehad, maar omdat ik er maar 1 draag ging ik scheel kijken en zakte mijn 1e oog dicht. Daarom ben ik overgestapt op een zacht lensje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:11

faye schreef:
Geen idee. Ik weet wel dat ik geen zachte lenzen kan hebben wegens cilinderafwijkingen. Dus misschien zul je toch aan de zuurstofdoorlatende lenzen moeten.

Ik heb maandlenzen met cylinder, kan wel hoor, vroeger kon dat niet.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:17

Als je hele grote cilinderafwijkingen hebt kan het nog niet Knipoog .

En je zegt dat het streepje boven moet? Probeer het streepje eens onder, misschien dat dat wel werkt. Wb cilinder maakt dat nml niks uit, 180 graden draaien.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 23:23

Ik doe het streepje al naar beneden, dus dat is het ook niet.
Het is wel lastig, ook heb ik veel last van eiwit op mijn oog, dus ik ben de hele dag de lens goed aan het draaien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:56

Ik weet niet hoelang je de lens al hebt, maar je moet terug gaan naar de opticien. Ik heb ook moeilijke ogen en bij mij draaide de lens ook steeds weg, maar ze kunnen het wel goed krijgen, de berekening die ze hebben gemaakt klopt net een ietsje niet en die moetenz ze herstellen. Moet binnen je garantie vallen, immers zij moeten je een goede lens aanmeten.

Ik ben toen 4 keer terug geweest en uiteindelijk heb ik lenzen gekregen die goed zaten. Maar je moet wel een echte en goede opticien hebben. Specsavers bv dat is prut, daar had ik ook lenzen van, echt prut, maar een goede opticien, of eventueel een oogarts die kan voor jouw een lens aanmeten die goed blijft liggen.