Hoe duidelijk maken aan HA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Hoe duidelijk maken aan HA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:43

Hallo bokkers,

Aangezien ik al een lange tijd te maken heb met rugklachten en ik meerdere keren fysiotherapie gehad heb wat alleen maar tijdelijk helpt, heb ik nu een afspraak gemaakt met de HA. Ik ben al vaak op mijn rug gevallen, laatste keer op een hek met mijn rug en heb mijn rug al 2 keer gekneusd gehad.
Ik heb het idee dat ik niet serieus genomen wordt door mijn HA. Loop en sta momenteel helemaal scheef en heb bij alles wat ik doe ongeveer rugpijn. Er zijn ook nog nooit foto's of iets dergelijks gemaakt. Hoe maak ik de HA nu duidelijk dat dit serieus is?

Ben trouwens geen enorme pieper die overal voor naar de HA gaat.

Germatje

Re: Hoe duidelijk maken aan HA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:45

Nou goed duidelijk uitleggen wat wanneer is gebeurt, niet alleen wat betreft vallen maar ook fysiotherapie behandelingen.
Zeg dat je bij ongeveer alles rugpijn hebt en dat je het niet vertrouwd (tenminste dat maak ik er uit op?). Anders wat het na de behandelingen wel minder geworden en gebleven.
Hopen dat hij je serieus neemt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:29

Kan je fysiotherapeut je niet terugverwijzen naar de huisarts? Dat doet die van mij met mij wel.

En anders gewoon volhouden. Jij weet dat het niet klopt en dat je pijn hebt. Alles aangeven en zeggen dat je nu lang genoeg van alles hebt geprobeerd en je graag wat verder onderzoek wil aangezien het op dit moment niet fijn is om mee te leven.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:33

hoi,

Hier nog een scheef iemand. Heb vreselijke klachten gehad na een paar keer vallen, huisarts noemde het stress Boos!
Uiteindelijk kwam ik de buurman van mijn tante tegen, hij is orthomanueel arts. Hij bekeek mijn rug en nek en wist waar de klachten vandaan kwamen. Hij heeft me weer recht "getimmerd" Clown
Klachten waren na een paar behandelingen over! Ben toevallig vandaag weer geweest. De behandelingen zelf zijn pijnlijk, worden bij mij voor een groot deel door de verzekering vergoed en je hebt geen verwijsbrief nodig.
Succes ermee en laat je niet afschepen hoor!!

Pb-en mag altijd;)
Laatst bijgewerkt door Catori op 31-10-07 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:34

kun je niet naar chiropracticer gaan??

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 22:56

Wil dit mogelijk ook voorstellen aan de HA. Ben erg benieuwd wat hij zal zeggen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:09

Mensen met rugklachten worden niet altijd serieus genomen door de HA. Ik loop momenteel al bijna 5 jaar met een geblesseerde rug. Heb wekenlang bij de HA gezeten, maar die deed niks. Kreeg pijnstillers en dat was het. Uiteindelijk kwam ik kruipend over de drempel bij de HA, kon niet op of om, toen schrok ze zich rot. Vanaf toen ben ik serieus genomen en heb ik onderzoeken en therapie gehad. Het zal bij mij nooit meer overgaan (er is helaas te lange tijd overheen gegaan waardoor er al wat beschadigd is), maar doormiddel van m'n rug/buik spieren sterk houden kan ik het in balans houden en zijn er momenteel zelfs dagen dat ik nergens last van heb. Ik kan maar een tip geven, druk erop zetten, doordrukken bij je HA.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:15

sjaslique schreef:
Hallo bokkers,

Aangezien ik al een lange tijd te maken heb met rugklachten en ik meerdere keren fysiotherapie gehad heb wat alleen maar tijdelijk helpt, heb ik nu een afspraak gemaakt met de HA. Ik ben al vaak op mijn rug gevallen, laatste keer op een hek met mijn rug en heb mijn rug al 2 keer gekneusd gehad.
Ik heb het idee dat ik niet serieus genomen wordt door mijn HA. Loop en sta momenteel helemaal scheef en heb bij alles wat ik doe ongeveer rugpijn. Er zijn ook nog nooit foto's of iets dergelijks gemaakt. Hoe maak ik de HA nu duidelijk dat dit serieus is?

Ben trouwens geen enorme pieper die overal voor naar de HA gaat.

Gewoon doordouwen. Ik heb een jaar terug een ongeluk gehad, hij heb me nooit naar het ziekenhuis gestuurd. Nooit fotos gemaakt van mijn nek en mijn rug. en daar loop ik nu dus ook mee Constante rug en nek pijn, want doortrekt naar me benen en me hoofd, ben ook zo krom als een hoepel.

Ik heb gewoon doorgezet bij mijn HA uiteindelijk heeft hij me naar een neuroloog gestuurd voor een mri scan die nogsteeds niet is gebeurt, Want er zijn nu wel fotos gemaakt van mijn wervels, en ben verwezen naar een mensendieck therapist(of hoe je het ook noemt). Geen idee of het werkt, maar hoop het wel./

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:26

Ben ik dan de enige gelukkige met een huisarts die me wel serieus neemt?.
Toen ik afgelopen maart bij hem kwam met een 3e hernia hoefde ik niet eens te zeggen wat er was..hij zag het al.

Kun je niet iemand meenemen? Of een brief van de fysio dat fysio niet het gewenste resultaat haalt en dat er verder gekeken moet worden.

Ga niet zomaar naar een andere therapeut voor je weet hoe de binnenkant eruit ziet.
Het kan je helpen maar ook schade aanrichten.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:39

Hier nog iemand met dezelfde ervaringen. Haha!
Met rugklachten naar de huisarts (heb in mijn jeugd scoliose gehad, = kronkel in ruggegraat). Nu kreeg ik weer last van mijn rug. Leek me toch gezien mijn 'verleden' belangrijk om even naar de HA te gaan. Hij heeft mijn rug nagekeken... zag niets, als je over een maandje nog last hebt, dan kom maar terug! Boos!

Toen ben ik maar naar een goede ostheopaat gegaan. Toen ik me aan het uitkleden was kon hij al zien dat ik last van mijn rug moest hebben!!... bedoel maar...
Ostheopaat heb je geen verwijzing voor nodig en het werd destijds vergoed door de verzekering.

Heeft mij goed geholpen!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:39

kun je niet via een bedrijfsarts doorverwijzing vragen voor foto's en nader onderzoek in het zkh?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 10:42

Ben inmiddels bij de HA geweest. Zowaar ben ik nu eindelijk een keer serieus genomen. Hij schrok ervan zo scheef als ik sta. Heeft ontstekingsremmende pijnstillers meegegeven zodat de spanning er hopelijk wat minder door wordt. Daarnaast moet ik weer naar de fysiotherapeut en als dat weer niks uithaalt zal er verder gekeken worden.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:21

Een osteopaat is een hele goede tip, die je echt uit moet proberen. Zoek anders een fysio die ook manueel therapeut is. Die kunnen ook met een paar extra ogen naar je rug kijken.