Om alle onzin uit de weg te helpen: Pfeiffer kun je niet!! een tweede keer krijgen. De ziekte kan wel érg lang duren en je kunt er een behoorlijke nasleep van krijgen (omdat je lichaam weer op krachten moet komen), maar het is niet mogelijk om Pfeiffer voor de tweede keer te krijgen.
Wist je trouwens dat heel veel mensen Pfeiffer hebben gehad zonder er iets van te merken?
Wat je wel kunt krijgen, zijn andere virussen die helaas erg op Pfeiffer lijken, maar die zijn dus niet precies hetzelfde. Daar kun je dus ook andere symptomen bij krijgen (naast de moeheid).
Ook hoor ik veel mensen klagen over dat ze even geen puf meer hebben om iets te doen en dat ze misschien (weer) Pfeiffer hebben. Als je echt Pfeiffer of een 'broertje' daarvan hebt, heb je niet 'even de puf niet meer'. Dan stort je gewoon echt in als je alleen maar opstaat.
Zelf heb ik ervaring hiermee. Twee jaar geleden kreeg ik steeds vaker last van vermoeidheid. Het schooljaar was net begonnen en ik moet altijd erg in het ritme komen, dus we gingen eigenlijk gewoon uit van een beetje oververmoeidheid. Af en toe een dagje uitrusten en dan weer door. De vermoeidheid werd echter van kwaad tot erger tot ik uiteindelijk zo moe was dat ik hele dagen lag te slapen. En als ik wakker was, vielen mijn ogen gewoon dicht van de vermoeidheid. We merkten dat er iets niet klopte en daarom heeft de huisarts me toen laten testen op Pfeiffer. Wat bleek; ik had Pfeiffer al gehad, want ik had dus antistoffen in mijn bloed. Nooit wat van gemerkt trouwens. Maar Pfeiffer kon het dus niet zijn. De huisarts zei dat het waarschijnlijk tussen mijn oren zat, dat het psychologisch was en zei tegen mijn moeder dat het was omdat ik niet naar school wilde. Onzin natuurlijk. Na een tijdje bleek dan ook uit een later bloedonderzoek dat ik wel degelijk ziek was, ik had ook zo'n 'broertje' onder de leden.