Tanden knarsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

angelfire

Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 19:14

Al meer dan een jaar heb ik erg gevoelige tanden.
Als ik chocola eet, dan lijkt het net of in al mijn kiezen gaatjes zitten, en soms gaat het door merg en been.
Ik heb dit aan de tandarts verteld, maar hij zei dat ik geen gaatjes had.
Nou zei mijn vriend gisterochtend:
Heb je vanacht nou vicks snoepjes zitten eten? (ben op t moment verkouden)
Ik zo nee? hoezo?
Oh ja dan was je denk ik weer eens aan het tandenknarsen..
Nou lekker.. No Cheer
Hij word er dus gewoon wakker van.
En dit is bijna elke nacht zo.
Zijn er meer hier die er last van hebben?
En hebben jullie zo'n 'bitje' voor snachts?

wendely

Re: Tanden knarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:16

Ik heb het zelf niet, maar heb jij wel zo'n bitje dan?
Zoniet zou ik even een afspraak maken bij de tandarts om een te laten maken. Want dat knarsen kan ook de gevoeligheid van je tanden verklaren.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:18

dat van die gevoelige tanden heb ik ook
dan is je tandvlees terug getrokken en heb je met koud of warm of zoet eten of drinken een rot gevoel
poetsen met sensodyne en een hele zachte tandenborstel helpt bij mij erg goed.. en niet te hard 'rossen' want dan poets je je tandvlees alleen maar meer weg en dat komt nooit meer terug

ook tandenknarsen/klemmen doe ik ook Tong uitsteken
je kan zo'n bitje aan laten meten bij de tandarts en dat is best prijzig.. wat ik deed is gewoon een boksbitje kopen bij de sportwinkel... neemt het probleem niet weg maar je hebt geen/minder last van je tanden en kiezen

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 19:21

Ja ik ga morgen ook gelijk de tandarts bellen, ben als de dood dat het mijn gebit verpest!
Weet iemand ook of dit vergoed wordt door de verzekering?
En heeft iemand ervaring met zo'n bitje?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:22

angelfire schreef:
Ja ik ga morgen ook gelijk de tandarts bellen, ben als de dood dat het mijn gebit verpest!
Weet iemand ook of dit vergoed wordt door de verzekering?
En heeft iemand ervaring met zo'n bitje?

meestal word zo'n bitje niet vergoed.. alleen als je een heel uitgebreid pakket hebt.. maar dan nog niet voor de 100%
zou het gewoon ff navragen bij je verzekeringsmaatschappij Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:38

Dag,

Ik ben ook zo'n geval die elke nacht tanden knarst!! Vriendlief werd er ook altijd wakker van, ik was toen naar tandarts geweest en moest ik welliswaar (jaja) in gips happen (voor zo'n bitje voor de nacht), bij mij is welliswaar alles door mijn verz gewoon netjes vergoed! Ben aanvullend verzekerd bij Groene Land Achmea!
Naja nu slaap ik elke nacht met een bitje in, alleen tis niet zo's succes hoor (althans bij mij niet) want de volgende ochtend zodra ik wakker wordt ben ik mn bitje kwijt, denk bij me zelf van ach heden, hoe het komt ik duw elke keer weer mn bitje uit de mond tijdens mn slaap! Errug vervelend, maja tandarts ken niks aan doen verder, hij zeg zo'n bitje moet helpen..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:21

Ik heb sinds een maand zo'n bitje. Ik knars echt al onzettend langs en wa shet nu eens goed zat Tong uitsteken
prijs was iets minder, 304 euro voor zó'n bitje, maar moet dan wel zeggen dat ie echt supergoed op maat gemaakt is. Echt niet te vergelijken met zo'n "boksbitje"

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:24

ik knars 's nachts ook en heb ook een bitje, daar staan al behoorlijke sporen in Haha!
ik zie ook dat mijn tanden (voor en hoek) errg vlak zijn vergeleken met andere mensen.
Ook mijn tong heeft en truucje geleerd om dat gekke plastic ding uit mn mond te krijgen. 'S ochtends ben ik mijn bitje ook ltijd kwijt, dat is wel erg vervelend.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:43

Ik heb het ook altijd gedaan. Mijn tanden zijn daardoor op sommige plaatsen enorm afgevlakt en ik heb om de haverklap een ontwrichte rechterkaak Clown Op zich voel ik het al bijna niet meer als mijn kaak nog maar eens enorm vastzit, heb ook nooit zo'n bitje oid gehad.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:47

ik heb wel zo'n bitje en heb het al lang niet in gehad, dus ga dat maar weer eens opzoeken Bloos

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:52

@Tieneke: Ik heb ook dat met mijn kaak ed, echt geen fijn gevoel mn kaak zit dan soms helemaal vast, en als tie los komt dan hoor je me toch ineens pats (en vriendlief zegt dan zo zo dat klinkt niet best) ik zeg hem dan van hoor jij dat dan hij zo ja heel goed, ik zeg dan het doet ook verrekte pijn als tie zo hard pats zegt dat mn kaak los schiet..
Ik heb het nu nog steeds en zou me god nie weten wat het zou kennen zijn waardoor mn kaak vast zit!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:48

ik heb ook jarenlang geknarsetand ik hoefde geen bitje , slapen met je raam open is een oplossing weet niet of je het al hebt geprobeerd je knarsetand vaak door zuurstof te kort in je slaap

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:21

Ik knars ook met mijn tanden en dat deed ik al jaren lang. En had niet eens in de gaten totdat mijn vriend steeds bleef zeggen dat ik knarste met mijn tanden en best hard, volgens hem.

Ik weet wel dat ik wel raar vond dat ik altijd van die scherpe randjes had en dat ie soms gevoelig was. Maar met de dank aan mijn vriend weet ik nu waarom. Maar heeft wel lang geduurd voordat ik naar tandarts durfde en gebitje liet maken.

Mijn gebitje lijdt wel aardig onder, heeft al sporen. Maar gelukkig is dat mijn gebitje en niet mijn tanden zelf. Mijn gebitje blijft gelukkig hele nacht goed zitten totdat ik hem eruit haal.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:12

superrizzo schreef:
ik heb ook jarenlang geknarsetand ik hoefde geen bitje , slapen met je raam open is een oplossing weet niet of je het al hebt geprobeerd je knarsetand vaak door zuurstof te kort in je slaap

Beetje koud.. Clown
Heb ook gelezen dat het door stress kan komen, en dat kan dan wel kloppen.
Ik heb maandag een afspraak en de 20e heb ik dan mijn bitje!
Lekker gipshappen, blehh. Vork

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:32

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen doe ik het niet snachts maar overdag Tong uitsteken. Als ik niet goed in m'n vel zit merk ik dat ik het heel erg doe. Als ik op de brommer terug rijdt richting huis doe ik het ook (verveling). Tandarts weet er niks van Clown hoop dat ik het mezelf af kan leren door er goed op te letten.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:33

Als ik heel erg gestresst ben of gespannen dan knarsentand ik ook in mijn slaap. Ik heb nu zon bitje in en doe het niet meer:).

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:57

Ja ik doe het ook, k heb nu een bitje en dat gaat super! Werd ook helemaal vergoed, ben aanvulllend verzekerd via groene land. Ik heb een half jaar enorme spierpijn gehad van het knarsen. Dat was zo erg dat ik niet meer goed kon eten/lachen. Ik werd gek van de pijn. Elke dag slikte ik Nurofen (das ook niet echt goed voor je!)
Nu ik een bitje (heet officieel een splint vlgns mij) heb heb ik gelukkig geen last meer want het was echt vreselijk.
Ga dus op tijd naar je tandarts voor je die pijn krijgt wat ik had. ( Mijn spieren waren helemaal overbelast van het klemmen/knarsen).
Het komt bij mijn trouwens van de stress!
Nog iets, als je hem s'morgens kwijt bent kan het zijn dat ie te los zit en dus niet meer goed op je kiezen klikt, niet strak genoeg zit zeg maar.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:58

Ik heb precies hetzelfde als jou!!!!!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:38

ik heb precies hetzelfde!!

Ik word niet wakker van het knarsen maar mijn ouders ergeren zich er kapot aan!

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:29

Dan zullen jullie net als ik enorme kaakspieren hebben. haha dat vertelde mn tandarts me gister !