Hersenschudding door basketball?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Hersenschudding door basketball?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 00:05

Pfoeh.

Vandaag met gym konden we kiezen tussen dansen en basketballen, en ik koos dus voor dat laatste. We moesten enkele opwarmoefeningen doen, waaronder een dribbel-estafette. Ik had net de bal aangespeeld gekregen en wilde wegdribbelen, tot ik een keiharde dreun bovenop mijn hoofd voelde. 'k Zakte door de klap half in elkaar, alles werd even wazig en het duurde ook wel even voordat ik doorhad dat ik dus een basketball op mijn hoofd had gekregen. Vriendin die achter me stond, schrok zich een hoedje en vroeg of het wel ging, ik had nog niet helemaal goed door wat er gebeurd was en zei dat het wel goed ging en dribbelde weg. Toen ik aan de overkant was, voelde ik toch wel dat het niet helemaal goed ging, heb de bal doorgegeven en ik ben gaan zitten. Vanaf dat moment hebben verschillende leraren met mij gesproken, naderhand zeiden ze mij dat ik nogal afwezig leek en moeilijk te bereiken was. Ik had behoorlijke pijn aan m'n kop, maar uiteindelijk zakte dit wat tot een flinke hoofdpijn en ik dacht dat het wel goed zat. Toen ik echter van school naar huis fietste, begon het weer ontzettend te dreunen en voelde ik me ontzettend ellendig worden. Thuis direct nog een apsirine ingenomen, weer rustig gaan zitten, maar het wilde niet verdwijnen. Op advies van mijn moeder even gaan liggen. Toen ik eenmaal lag werd ik plotseling heel moe en ik begon misselijk te worden. Nu nog steeds heb ik knallende koppijn, aspirine wil niet helpen, en ook ben ik met vlagen opeens ontzettend misselijk. Bovenop mijn hoofd zit ook een beetje een bult.
Mijn vader dacht gelijk aan een lichte hersenschudding en iedereen zeurt nu tegen me dat ik rustig aan moet doen en me voorlopig niet in moet spannen. Probleem is alleen dat ik morgen moet werken en woensdag heb ik paardrijden, en dat wil ik natuurlijk ook niet missen.

Ondanks dat ik dit verhaal gewoon even kwijt wilde, wil ik ook aan jullie vragen wat jullie denken. Is dit een lichte hersenschudding of is dat te overdreven? Moet ik echt rustig aan doen of kan ik wel gewoon werken e.d.?

_Charlotte

Re: Hersenschudding door basketball?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:09

Zou best kunnen hoor!
Ik had ook een lichte hersenschudding met gym, maar dan met voetbal.

Had ook de dingen die jij nu omschrijft.
Zou wel even rustig aan gaan doen!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:10

Ik heb al een aantal keer een hersenschudding gehad en als je ''weg'' bent geweest kan je spreken van een hersenschudding is mij verteld.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:13

Ik roep dan altijd meteen: "Je kan niet schudden, wat je niet hebt Tong uitsteken "

Maar even serieus:
Ik zou toch wel even (platte) rust houden hoor. In ieder geval morgen even thuisblijven Ja

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:23

Trouwens als je echt out bent geweest dan moet je wel even om het uur wakker gemaakt worden

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:29

Klachten lijken inderdaad op een lichte hersenschudding.
Platte rust is niet per definitie nodig, je moet rusten zolang je je nog niet goed voelt; luister naar je lichaam, die geeft vanzelf aan wanneer je even moet gaan zitten/liggen en wanneer je weer wat kan gaan doen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 20:37

Ben vandaag naar school geweest en dat ging goed Lachen Alleen het fietsen naar school ging niet helemaal lekker, toen ik op school was ben ik dan ook even rustig gaan zitten. Tijdens mijn werk ook lekker rustig aan gedaan, het ging wel, alleen rond een uur of 5 begon ik me weer ellendig te voelen. Gelukkig hoefde ik maar tot 6 uur en toen ik thuis kwam ben ik gelijk even gaan liggen.