Wie heeft er ook zo'n last van de winter'depressie'? koud,kachel snel weer aan,sneeuw,vroeg donker,bladeren,wind,regen, tijdsverschil. Vroeger vond ik de winter altijd zo leuk, leuke sneeuwpoppen maken enzo. Nu krijg ik alleen maar sneeuwballen tegen mijn hoofd aan ( haha grappig..) en vind het té koud. Blegh ik vind de winter echt niet meer fijn! Ook zo vroeg donker, even lekker een avondje buitenrijden zonder verlichting kan echt niet meer! Mooi goedje van moeder natuur,maar ik ben er niet zo blij mee!
ik heb er zelf geen last van maar tegen een winterdepressie had ik gehoord dat als je elke dag iig tussen 11 en 1 even buiten bent je het niet kan krijgen
Op zich vind ik het wel een gezellige tijd. Donker, lichtjes hier en daar, sinterklaas en kerst, maar aan de andere kant vind ik het vreselijk tijd vanwege in het donker moeten opstaan en in het donker weer thuis komen van je werk. Sneeuw en ijs mag er wel komen, maar dan het liefst in de kerstvakantie, dan ben ik toch niet veel op pad.
Het is buiten koud en donker ja... Maar als je dan binnen bent, en het wordt sinterklaas en kerst met de verwarming lekker hoog vin dik het ook wel weer heerlijk. Alleen die overgang van het afscheid nemen van zomer naar begin herfst is ook erg deprimerend ja. Maar meer dan een klein dipje kan ik eht niet noemen.
Nee hou wel van de winter lange donkere avonden, kaarsjes aan.. wel gezellig. Hou alleen niet van dat ijskoude weer dat je handen en voeten bevriezen...
Maar verder heb ik geen winterdip hoor.. Vind de zomer ook vaak TE warm zo warm dat je nergens meer zin hebt om wat te doen, en het duurt zolang voordat het eindelijk donker is en s,ochtends meteen weer licht. En s,avonds kun je niet slapen omdat het te warm is... Iedereen gaat aan het strand liggen bakken in de zon waar ik sowieso al een hekel aan heb.. Dus nee winter klinkt niet zo verkeerd
Ik voel me vaak veel rap 'slecht' in de winter. Vooral door de lange terug reis van school naar huis (45 min.) dan is het pikdonker, en dan gaat school nog eens voor, en ga dán nog maar eens naar je paardje toe hé. Ook de regen en de koude werkt vaak frustrerend, en tja....
En ik heb er echt zin in! Heerlijk laat allemaal maar komen, sneeuw, koud, met k*tweer lekker binnen zijn. Haha zit er echt op te wachten. Vooral ook omdat december echt wel mijn maand is. Sinterklaas, mijn verjaardag, 1 jaar met mijn vriend, kerst, oud & nieuw. I love it!
Hier is het iedere winter raak, maar ik merk dat als ik de hele dag dan in het zonnetje bezig ben ik weer stukken beter in m'n vel zit. Ik kan echt niet tegen dat snelle donker en weinig zon
kitty_gomez
Geplaatst: 29-10-07 21:13
.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ben ook echt iemand die accuut een winterdip krijgt als het vroeg donker is. Ik ben echt een avondmens, en kan er écht niet tegen als na 6en de dag eigenlijk gewoon is afgelopen.. Nee, niet fijn!
Oooh heerlijk dat het weer vroeg donker is! Lekker knus binnen alle lichtjes/kaarsjes aan, warme thee en chocomel terwijl buiten de wind waait, regen en sneeuw tegen het raam klettert.
Gezellig! Ik ben gek op dat soort dingen! Sneeuw vind ik ook helemaal niet erg. Hoe kouder hoe beter!