Nog aan pil en toch ongesteld..en hoe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

November

Nog aan pil en toch ongesteld..en hoe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 16:11

ik ben dus vorige maand begonnen met de pil,
ik de stopweek ongesteld geworden, duur ongeveer 2 weken(ook voordat ik met de pil begon duurde het heel lang hoor)
het is nu ong. 1/1.5 week voorbij, en gisteravond kreeg ik ineens weer krampen en nu ben ik blijkbaar weer ongesteld, maar er komt geen "gewoon" gewoon bloed uit, maar heel bruinig(lijkt wel oud bloed)
en ook lijkt het of er stukjes vlies ofiets inzitten..
heeft iemand ook zoiets gehad? en wat kan het zijn...?
ik durf er niet mee naar de huisarts te gaan...

bromfiets

Re: Nog aan pil en toch ongesteld..en hoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:14

Ik heb hetzelfde Ja

Het kan komen omdat je net met deze pil bent begonnen, dan trekt het vanzelf weg. Het kan ook zijn dat de dosering te laag is, dan komt het iedere maand terug en moet je aan je HA een zwaardere pil vragen. Meestal krijg je die pas als je minstens een halfjaar slikt met klachten.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:16

Toen ik nog maar net aan de pil was, werd ik tussendoor ook nog weleens ongesteld. Dat bruinige heb ik ook nog weleens, vaak de laatste dag, dat is meestal ook niet zo veel. Nu ik wat langer aan de pil ben, ben ik ook steeds minder lang ongesteld.voorheen 8 dagen, nu nog maar 3 en soms zelfs 2!
Die stukjes vlies is volgens mij heel normaal, je verliest ook vlies en daarbij worden bloedvaatjes beschadigd waardoor er dus veel bloed bij komt, zo heb ik het iig bij biologie geleerd Haha!
Als je het niet vertrouwd kan je altijd nog naar de huisarts bellen toch Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:17

Je lichaam moet waarschijnlijk nog wennen aan de pil (hoewel ik hier gelukkig helemaal geen last van heb gehad). Kijk het nog een paar maanden aan en bel dan de huisarts als er nog geen verandering is Lachen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:18

Het duurde bij mij 3 maand voordat het weer normaal was Lachen Dat staat ook in de bijsluiter als het goed is (of in de papieren die je van de apotheek meekreeg). Is heel normaal dus Lachen Je lichaam moet wennen aan de hormonen.

Dat bruinige is geen ongesteldheid maar kleine doorbraakbloedingkjes. Had ik overigens 3 maand lang (elke dag)

Heb je het na 3 maand nog? ga dan even naar de HA.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:20

klinkt als doorbraakbloeding. Ik heb daar ook altijd last van gehad toen ik de pil slikte. heb verschillende soorten gehad maar het mocht niet baten. Uiteindelijk was ik eigenlijk elke dag ongesteld. Nu heb ik mirena nergens last meer van.
Het is normaal dat je de eerste drie maanden van een nieuwe pil doorbraakbloedingen hebt maar het moet wel overgaan op een gegeven moment even in de gaten houden dus.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:20

Lees de bijsluiter van de pil maar eens goed door. Daar wordt waarschijnlijk iets genaamd spotting (doorbraakbloedingen) genoemd. Als ik het zo lees is dat waar jij last van hebt.
Bij twijfel kan je natuurlijk altijd bij de huisarts langs.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:23

Ik heb het soms als ik een maand doorslik (geen stopweek dus) maar dit is vrij normaal. Als je hier last van blijft houden moet je misschien een wat zwaardere pil en de dokter even bellen kan nooit kwaad natuurlijk.

hellahola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:33

Toen ik met de pil begon was het de eerste maand ook prut, ik had de eerste drie weken veel tussenbloedingen (veel, weinig, het wisselde zich af). Je lichaam moet wennen aan de pil, bij mij was het na een maand over. Maar zoals anderen zeiden als het niet over is na een paar maanden, gewoon even langs de dokter gaan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:23

Het kan zijn dat je lichaam nog even moet wennen aan de pil in het begin dat je hem gebruikt.
Even aankijken en als het zo blijft toch even naar je huisarts.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:40

Als je aan de pilt bent, denkt je lichaamelijk eigenlijk dat je zwanger bent !

Dus je lichaam gaat een soort 'nesje' maken voor het 'kindje' als je dat stopt met de pil, denkt je lichaam dat je niet meer zwanger bent, en gooit hij alles uit je lichaam, dus bloed, en slijm ect.

Dus dat er vreemde stukje's tussen zitten is niet zo heel gek...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 03:43

er is hier een centraal anticonceptie topic op bokt. stel daar je vraag eens

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:19