Hartkloppingen door Vitamines !?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hartkloppingen door Vitamines !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:31

Snap er zelf ook he-le-maal niks van Vork
Wij hebben thuis gewoon standaart een paar potjes met Vitamines. O.a. gewone Vitamine C van Roter. En zo nu en dan pak ik die er wel eens eentje. (Normaalste zaak van de wereld toch Huilen van het lachen)
Mááár .. Heel gek. Zodra ik deze weer aan het innemen ben, krijg ik hartkloppingen ; mijn hart gaat zooooo tekeer, veel bonken & heel erg snel kloppen (gewoon niet bij te houden) krijg het er dan ook een beetje benauwd van Nagelbijten / Gniffelen Dan slaat m'n hart een keer over en dan is het weer normaal.
Heel gek dus.
Maar nóg gekker, als ik de Vitamines niet neem .. Heb ik nergens last van Verward
Het is niet zo als ik ze inneem gelijk weer kloppingen krijg, dat is ongeveer 1 dagje erna.

Kan iemand dit verklaren Vork Ik snap er dus werkelijk niks van. En mijn ouders dus ook niet Nagelbijten / Gniffelen
Ben er dus al over uit dat ik ze niet meer hoef *LOL* Maargoed, vind het nogal gek dat het iedere keer is als ik Vitamine C van Roter inneem echt hartkloppingen krijg, neem ik ze niet heb ik ne-re-gens last van Verward

Tjaaa Vork

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Hartkloppingen door Vitamines !?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:03

Het kan zijn dat je van een bepaalde vitamine (B12) een tekort hebt. Door inname van andere vitamines, word de werking en opname van B12 nog meer belemmert. Tekort aan B12 kan hartklachten veroorzaken, en wel precies de klachten die jij aangeeft.
Heb je hiernaast ook andere, misschien onverklaarde klachten? Moeheid? Tintelingen in armen of benen? Spierpijn? het gevoel griep gehad te hebben??

Het beste wat je even kan doen is naar je HA gaan en een volledig bloedonderzoek aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:55

In november word er zowieso nog een bloedonderzoek gedaan, vanwege mijn rug Knipoog
Maar alles van wat jij hierboven noemt .. Nee

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:09

gebeurd het letterlijk tijdens het innemen? dus terwijl je de vitaminepil in je mond doet en doorslikt?
Als het dat is kan het door (onbewust) verkeerd ademen komen en omdat het nu steeds iedere keer gebeurde bouw je ook nog wat onbewuste spanning op, waardoor je toch net ff anders gaat ademen en dat krijg je het weer.
Tijdens het innemen werkt de vitamine nml nog niet en kan het ook geen wisselwerking zijn met bv een vit. B 12 tekort, het duurt nml even voor het vitaminepilletje in je bloed op wordt genomen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:09

Als je verder helemaal geen klachten hebt, is de kans inderdaad groter dat het toeval is geweest, en dat je nu door (onbewuste) spanning dezelfde klachten weer oproept. Dan zou ik me er maar niet al te druk over maken.
Maar een bloedonderzoek kan hoe dan ook geen kwaad.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:39

Renske_ schreef:
gebeurd het letterlijk tijdens het innemen? dus terwijl je de vitaminepil in je mond doet en doorslikt?
Als het dat is kan het door (onbewust) verkeerd ademen komen en omdat het nu steeds iedere keer gebeurde bouw je ook nog wat onbewuste spanning op, waardoor je toch net ff anders gaat ademen en dat krijg je het weer.
Tijdens het innemen werkt de vitamine nml nog niet en kan het ook geen wisselwerking zijn met bv een vit. B 12 tekort, het duurt nml even voor het vitaminepilletje in je bloed op wordt genomen.

Lezen Clown

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:49

Vreemd...nee nog nooit van gehoord,terwijl ik per dag 500mg. neem van dezelfde tabletjes.(Evenals mijn honden)
Mijn broer kreeg wel een keer zoveel last van hart kloppingen na het nemen van Polonisan (bijen pollen van drs.Vogel).
Hier hebben we zelfs een huisarts voor laten komen,zo erg was het.Diagnose???De pollen dus!! Boos!
Eventjes toch je huisarst raadplegen meid,gewoon voor alle zekerheid.Sterkte hé?? Ach gut .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:15

Nee het is niet op het moment dat ik ze ineem Knipoog Pas de dag erna (in de loop van een aantal dagen) Enneh, ik ga mezelf echt niet bang maken Clown Ben niet zomaar dood *LOL*
Maar ben toen gaan achterhalen, wanneer ik die hartkloppingen ben gaan krijgen. Heb niks kunnen bedenken of wat dan ook .. Maar wél de vitamines Vork

Ach, ik neem ze gewoon niet meer in .. Klaar Knipoog