Ik heb geen allergie, maar wel een intolerantie. Ik word er domweg misselijk van.
Al jarenlang heb ik eigenlijk alle zuivel uit mijn dieet gegooid, en een recept bij de HA gehaald voor kalktabletten.
Wat betreft recepten: Ik loop niet vaak tegen problemen aan.... Als je bijvoorbeeld dingen maakt waar kaas overheen gaat, laat ik de kaas gewoon weg.... Maar het hangt er denk ik wel vanaf hoe erg de allergie is en hoe snel je reageert. Van een beetje kookroom of wat boursin quisine krijg ik, mits ik het in kleine porties neem, geen last. Ik heb bijvoorbeeld ook geen last van chocoladepasta, maar ik weet dus niet hoe erg het met jou is..... anders word het wereldje inderdaad wel erg klein.
Doordat ik geen allergie heb en alleen een intolerantie én de reactie volgt binnen een uur, heb ik zelf heel goed uit kunnen vinden waar ik wel en niet tegen kan, maar als ik jouw verhaal zo lees, ligt dat bij jou ook wat moeilijker... Wat misschien wel een tip is is een eetdagboek bij te houden. Hierin noteer je wat je eet en drinkt en hoe laat, en of je wel of niet klachten hebt, veel of weinig klachten enz. Zo kan je misschien een patroon ontdekken.
Verder zou een dietiste je inderdaad waarschijnlijk wel kunnen helpen!!
Succes!!