Lage bloeddruk, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Lage bloeddruk, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:34

Ik heb nu 2 jaar lang te kampen met een lage bloeddruk..
Het begon met een val op de vloer, later een keer midden in de nacht, waarna ik enorm lag te braken en enorm ziek was geworden. Dokter vertelde me dat ik een hersenschudding had..
Maar de vraag die me knaagde, nadat ik weer 3 keer flauwgevallen was, waarom??
Dokter had mijn bloeddruk opgemeten en deze bleek veel te laag.
Rond de 80 om 50.
Ik voelde me heel snel moe, futloos en er moest gauw iets aan gebeuren..
Ik heb van die ijzertabletten gekregen geloof ik, maar het belangrijkste, ik moest meer zout in mijn eten, en mijn bloeddruk opjagen!!
Veel pieksporten (dat je echt keihard aan het sporten bent) zou de oplossing zijn...

Ik ben inmiddels 2 jaar bezig, en ook als ik even niks doe, merk ik meteen dat het slechter gaat en ik kan vallen. Eigenlijk ben ik best benieuwd wie er nog meer kampen met deze problemen..

Groetjes,
Karin

elady

Re: Lage bloeddruk, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:40

Ik heb zelf geen last van een lage bloeddruk, maar vraag me af dat als de dokter je ijzertabletten + zout (verhoogd je bloeddruk) voorschrijft, waarom je dan nog steeds problemen hebt bij je lage bloeddruk.

Heb je zelf het gevoel dat er een stijgende lijn in zit qua beterschap of blijf je de symptomen houden? Dan zou het kunnen zijn dat je niet goed ingesteld bent qua medicijnen en dan zou je terug kunnen gaan naar je dokter.

Vervelend meid, hopelijk gaat het snel beter!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:43

Ik ben weer van die tabletten af Knipoog

Ik kan nl niet de hele tijd aan die tabletten blijven, en bovendien houden ze best wat vocht vast, dus zou zo rond als een tonnetje worden Knipoog

Ben vooral benieuwd wie dit nog meer heeft en wat goed hij hem/haar werkt Lachen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:49

ik heb het ook maar zat niet aan de medicijnen. Heb een chronische lage bloeddruk en het laagste wat bij mij gemeten is , was 60 om 40. Veel te laag uiteraard. Moest ook extra zout gaan eten. Dit hou je even vol maar niet zo lang omdat ik het gewoon niet lekker vindt.
Het enige nadeel is inderdaad na het sporten, uitgaan( veel dansen), voel je je flauw en ga je onderuit.
Ben in mijn hele leven al zo vaak flauw gevallen dat het niet meer te tellen is.
Vaak ook hersenschuddingen na die tijd want ja de vloer geeft niet mee.
Wat bij mij werkt is optijd extra zout aanvullen. Ik ben al niet gek op chips enzo maar neem voor mijn eigen veiligheid een avond in de week een bakje chips. Ook de zoute dropjes vindt ik niks maar die zitten standaard in de kast.
Helaas kun je er weinig aan doen heeft de huisarts gezegt, het grote voordeel vindt hij dat ik nooit een te hoge bloeddruk zal krijgen, want dat is nog slechter.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:49

Dropjes eten Vingers aflikken Werkt bij mij het beste.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:57

idd wendel, hoog zal ie niet snel worden Knipoog
zoute drop kan ik ook al niet meer zien Clown

Als je flink gesport hebt, en je zit even, dan voel ik m ook goed zitten, ik heb ook vaak isostar (*bevat veel ijzers/mineralen) om het juist na het sporten te drinken. dat wil ook nog wel eens werken...
Maar ik heb het vaak zat dat ik het voel aankomen en dat het even daarna te laat is.
ergste vond ik dat het een keer gebeurde toen ik op stage was, in de klas vol met kinderen Clown

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:07

Beter te laag dan te hoog!

Ik heb het ook. Zit in de familie. In mijn pubertijd had ik er meer last van. Mijn record was geloof ik 90/45...

Helaas is er niets aan te doen. Bij mij scheelde het wel om regelmatig te eten en voldoende te bewegen.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:23

Mijn bloeddruk is ook heel laag, ook rond de 80/50 meestal. Vroeger heb ik er wel last van gehad, snel flauwvallen bij snel opstaan etc. Vooral uit bad stappen was leuk.... geeft echt niet mee zo'n tegelvloer.
Ik heb ook van die ijzertabletten gehad, maar daar werd ik helemaal naar van. Ik eet wel nog steeds heel veel zout.

Mijn bloeddruk is nog steeds laag, maar ik moet zeggen dat ik er de laatste jaren, eigenlijk al een jaar of 5, weinig last meer van heb gek genoeg.
Na mijn 21e is het een stuk minder geworden met het ineens gestrekt gaan, komt eigenlijk niet meer voor. Wel nog af en toe sterretjes als ik erg enthousiast opsta, maar ik val niet meer flauw.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:00

Bij mij kan hij oppeens heel laag zijn en als ik dan buk val ik bijna,ik gebruik dan Kelpasan van Vogel en dan is hij na een week of 2 weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:25

Ook ik heb een lage bloeddruk,in de pubertijd was ie echt te laag..moest ook zout nemen, dropjes,chips,enzo.
Nu (26)valt het wel mee...alleen soms nog zo duizelig,en het idee dat ik nog slaap als ik allang wakker ben..
Van het weekend nog,paardrijdend,en dan ineens voel ik mezelf een soort slapende vaatdoek.
Maar echt flauwvallen,nee,al jaren niet meer.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:24

ook ik heb een lage bloeddruk.
heel snel duizelig, het idee bewustzijn te verliezen.
Tegenwoordig ga k ook heel snel trillen.
Heb een onregelmatige hartslag er door gekregen, en voel me vaak Futloos..

heel erg vervelend.. maar het zin in de familie..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:28

Ook ik heb een lage bloeddruk. Waarvan het is gekomen weet ik niet, maar ik weet dat ik het vanaf mijn 15e al heb (waarschijnlijk al eerder). Als ik lang sta krijg ik het warm word ik draaierig etc. Vooral als ik vantevoren niet veel gegeten heb.

Ik heb het heel vaak als de hoefsmid komt, omdat je dan toch een tijdje stil moet staan.. Scheve mond
Geen idee wat je er tegen kunt doen, ik heb er gelukkig niet extreem veel last van.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:33

Ik heb ook een lage bloeddruk (zeggen ze altijd als bloed ga geven) Maar heb er geen last van

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:36

Hier ook een lage bloeddruk, 80 over 60.
Het schijnt trouwens wel een familiekwaal te zijn, die voornamelijk bij vrouwen voor komt.. Het slaat vaak 1 of 2 generaties over, dus vraag het eens na bij je oma..
Verder heb ik het advies gekregen om drop te gaan eten en ben toendertijd hiervoor aan de pil gegaan, deze werkt ook bloeddruk verhogend..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:11

Ik had dit ook. In tegenstelling tot de rest van mijn familie, die allemaal een te hoge bloeddruk hebben.
Ik ben ook aan de pil gegaan en heb nu een bloeddruk van 100/80. In plaats van de 80/50 die ik had.
Ik voel me ook een stuk beter. Geen last meer van flauwvallen, sterretjes, draaierig. In ieder geval niet door een te lage bloeddruk.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:19

Ik had tot een paar jaar terug ook altijd een te lage bloeddruk met flauwvallen etc erbij.
Nu heb ik er nog alleen last van als het benauwd is, warm, of met veel inspanning...
Hij was vroeger 90 om 60 en bij 55 of 50 ging ik out Ja
Tegenwoordig is hij 100 om 80. Gewoon goed gezond eten en vooral regelmatig eten. Zout is een oplossing!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:21

ik ook erg lage, ook mijn hartslag is stuk lager dan normaal ( ben topsporter zeiden ze tegen mij)
Ik moet vooral met opstaan uitkijken, als ik uit een stoel omhoogspring, word ik 2 sec, later enorm duizelig en moet me echt vastpakken anders val ik om

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:07

Jups, ik heb ook een lage bloeddruk. Paar jaar geleden flauw gevallen, naar de dok geweest en de assistente heeft de dokter dr nog bij gehaald omdat ze het eigenlijk niet geloofde. Het is nu wat beter geworden, maar nogsteeds lager dan normaal.
Heb er vaak last van gehad, zoals jullie al zeggen, bij het opstaan sterretjes enzo. Nu valt het wel mee, alleen door ook nog een best slechte doorstroming vaak koude handen en voeten, die ook voor geen meter warm willen worden.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:16

Ik heb het ook.. Enige wat de dokter tegen mij zei was dat ik weer vlees moest gaan eten ( was vegetarier ), en meer zout. En dat ik er gewoon mee moest leren leven, want er is niks aan te doen. Het is wel irritant, als je een keertje niet genoeg eet ofzo, zie ik meteen alles drie keer dubbel. Ik ben ook vaak flauw gevallen inderdaad.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:33

Ik heb ook een lage bloeddruk en er de laatste tijd met enige regelmaat last van. Nagelbijten / Gniffelen Kan slecht mijn evenwicht houden etc, érg vervelend. Ook met snel opstaan word ik vaak dwiel. Moe ben ik inderdaad ook heel veel, zelfs als ik genoeg geslapen heb. Ik heb het idee of is er niet veel aan te doen en zul je er maar mee moeten leven. Doe ik ook, al sta ik wel eens wat gammeler op m'n benen. Vork Op het werk van het jaar ook, moest telkens tassen van de grond halen, dus op en neer bukken, op een gegeven moment begon alles te draaien, ben maar even gaan zitten, was bijna out. Nagelbijten / Gniffelen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 23:17

ik heb het inderdaad ook erg snel als ik niet goed gegeten heb...
's morgens heb ik alleen zoo geen zin om te eten Nagelbijten / Gniffelen
vriendlief vind het niks...

wat helpt het best bij jullie??

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:46

In Januari heb ik erg veel last van gehad. Veel duizelig en moe. Ben ook veel rood vlees gaan eten.

Zorgde dat ik altijd dropjes bij me had.
Nu gaat het beter, maar nog steeds is mijn bloeddruk redelijk laag alleen nu ben ik alleen nog maar vaak moe.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:46

Heb er ook last van. In rust heb ik een bloeddruk van 90 om 50. Na het sporten wil de onderdruk nog wel eens wat zakken waardoor ik snel moe en duizelig ben en ook misselijk word.
Ik heb van de dokter ijzertabletten en als ik me echt zwak voel, eet ik een pakje TUC-jes, lekker zout. Verder is er weinig aan te doen. Het irritante vind ik dat ik snel moe ben.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:53

Ik heb het ook. Geen idee wat mijn bloeddruk is, ik ben ook niet vaak echt flauwgevallen. Maar wel idd de sterretjes, zwart voor mijn ogen en duizelig. De dokter zei ook dat ikzoute drop moest eten, maar ik lust geen drop. Maar gewoon zout helpt ook wel, bijvoorbeeld een kopje boullion drinken helpt ook vaak!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:58

Wat ik al eerder zei, Kelpasan van Vogel helpt erg goed.