Zo moe en chagerijnig, nergens zin in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Zo moe en chagerijnig, nergens zin in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 20:59

hallo,

Ik hoop dat iemand het herkent, want ik word gék van mezelf.
Ik ben de laatste tijd ( zeg zo'n 2 maanden) altijd moe.. Ook in het weekend als ik gewoon goed geslapen heb.
Maar wat ik nog erger vind, ik ben zo snel op mijn teentjes getrapt, irriteer me snel aan dingen en heb nergens zin in als ik thuis kom..
Ik wil echt niet chagerijnig zijn, maar ik ben het toch. zo irritant.

Ik heb wel een druk leven, sta 5 dagen in de week 6 uur op en ga niet voor 12uur mijn bed in. Heb ook veel stress ( door geld) maar sla me hier nu al 3 jaar goed doorheen. Ik moet nog maar 2 jaar en dan ben ik klaar met mijn studie, sowieso word het volgend jaar rustiger.

Maar ik snap niet dat ik nu zo moe ben.. Gewoon uitgeput! Als ik 20 min op me paard aan het rijden ben moet ik gewoon stappen omdat ik duizelig en chagrijnig word, doordat ik moe ben.

pfeiffer heb ik gehad toen ik 13 ofzo was, dat voelde alleen heel anders.. Toen was ik moe. Nu ben ik moe én super chagerijnig. Gewoon bijna niet vrolijk te krijgen..

Ik vind dit vreselijk irritant en wil me gewoon weer goed voelen, iemand een idee wat dit kan zijn? Of herkent iemand dit soms?

Groetjes, Agnes

Carmen

Re: Zo moe en chagerijnig, nergens zin in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:01

Ik denk gewoon dat je een dipje heb.
Ik zou er even tussenuit gaan: weekje weg ofzo zou helpen. ; maar, het is nog maar de vraag of dit lukt met je studie enzo!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:03

Ja een dipje, maar ik sta wel sterk in me schoenen.. Heb al heel wat mee gemaakt maar blijf wel altijd lachen.. En ik blijf nu al 2 maanden in die sfeer hangen..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:08

Ik denk dat je nu echt "leeg" bent. je leeft nu op je reserve. Ik zou toch naar de dokter gaan. Misschien dat die weet of er iets aan de hand is. Kan ook iets lichamelijks zijn. Maar als ik je verhaal zo lees ben je gewoon op.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:11

Tja, met 6 uur slaap op een dag lijkt het me een kwestie van tijd voordat je moe en sjaggo bent...

Gewoon vroeger naar bed gaan, voldoende water drinken, gezond eten en op tijd je rust nemen, moet je zien hoe DAT helpt!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:19

Ik zie hier ook wel wat in...

Ik ben ook altijd moe, heb de laatste tijd nooit ergens zin in, ben de laatste tijd ook erg snel op m'n teentjes getrapt en m'n concentratie op school en met rijden is totaal weg. Slaap heb ik genoeg.. Maar wat het wel is is bij mij ook een raadsel!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:33

Helaas kan ik door mijn studie en paard en eigen huis niet eerder naar bed dan half 12-12uur. Maar ook in het weekend als ik echt goed slaap ( lees: 11uur naar bed en 11uur er uit) ben ik nog op.. En ik heb geen eetlust, al hoewel ik wel goed blijf eten.. Maar echt trek heb ik niet. Drinken doe ik wel goed. Gezond eten ook, geen vitamine tekort elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:35

Ik heb precies hetzelfde. Denk de laatste dagen vooral; Ik ga m'n bed niet uit, blijf lekker liggen.. Ook als ik naar paardrijden moet wat ik leuk vind. Heb er gewoon de energie niet voor Nagelbijten / Gniffelen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:40

Hm dat is echt niet fijn als je je al zo lang zo voelt. Ik heb het de laatste dagen ook heel erg, maar ik heb vrijdag de griepprik gehad en daar word ik altijd niet helemaal lekker van.
Misschien even bloed laten prikken? Misschien heb je iets onder de leden dat er niet helemaal uitkomt maar op de achtergrond je wel de hele tijd blijft dwars zitten..
Een winterdipje lijkt mij nog wat te vroeg in het jaar..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:40

Ik wil wel heel graag mijn bed uit.. Alleen mijn lichaam wilt niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:42

Het is niet gewoon een dipje, dat zeker.. Ik weet alleen niet wat het wel is.. ik ben gewoon op.. ik heb nergens meer zin in wil het liefst slapen,slapen,slapen..
Ik zie op tegen alles wat ik moet doen.. en word bij alles chagerijnig wat fout gaat. Heb geen geduld en ben stil.
Ben gewoon mezelf niet..

maar het rare is, dat alles wat ik moet doen ( school, stage, mijn paardje) heel erg leuk is.. maar ik heb gewoon geen energie.
Laatst bijgewerkt door Nessah op 28-10-07 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:42

Nessah schreef:
Ik wil wel heel graag mijn bed uit.. Alleen mijn lichaam wilt niet.

Ja dat heb ik dus ook. Dat je het gevoel hebt dat je het niet kan Nagelbijten / Gniffelen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:44

Nessah schreef:
Ja een dipje, maar ik sta wel sterk in me schoenen.. Heb al heel wat mee gemaakt maar blijf wel altijd lachen.. En ik blijf nu al 2 maanden in die sfeer hangen..

dit is het juist, heel wat meegemaakt maar toch blijven lachen..... dit ben ik namelijk ook al zo'n 2 jaar aan het doen. ik merk nu pas (na al die tijd) dat ik gewoon echt depressief ofzo aan het worden ben.

dit omdat ik nooit ergens over praat. net zoals jij (denk ik) alles opprop

sterkte!

(ps: men inbox is altijd open)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:46

Maar je voelt je geestelijk wel fit? Of is het geestelijk & lichamelijk?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:48

Het kan een begin van een depressie zijn...(wil je niet bang maken hoor!).
Als je geestelijk stress hebt, problemen, whatever, kost dat heel erg veel energie. Ik heb sinds augustus last van slecht slapen of slapeloosheid. Nu heb ik slaappillen en hoe lang ik ook slaap ik blijf oververmoeid.

Ik ben echter de laatste maanden bezig om dingen op een rijtje te zetten, te ontdekken waarom ik ben zoals ik ben en waarom bepaalde dingen steeds op mijn pad komen en andere dingen juist niet. Blijkbaar kost dit enorm veel energie (juist omdat je zo met je hoofd bezig bent).

Het is nu kwart voor negen en het voelt alsof ik dagen niet geslapen heb (ga zo ook naar bed). Ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan...Ik denk dat het verstandig is als je even gas terugneemt! Sterkte!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:51

Sorry hoor... maar ben ik nu de enige die niet snapt dat jij niet snapt hoe je zo moe komt Verward

Je slaapt weinig, hebt veel stress, en bent al langere tijd erg druk. Dit zijn de drie belangrijkste ingrediënten voor een burn-out/depressie, en zo te horen zit je er al midden in Scheve mond Ik zou maar eens dringend naar een huisarts gaan, en heel gauw rust gaan nemen voor het chronisch wordt, dan ben je nog veel verder van huis.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:52

Barmat schreef:
Tja, met 6 uur slaap op een dag lijkt het me een kwestie van tijd voordat je moe en sjaggo bent...

Gewoon vroeger naar bed gaan, voldoende water drinken, gezond eten en op tijd je rust nemen, moet je zien hoe DAT helpt!

Helemaal mee eens. 6 uur slaap per nacht of minder kan lang goed gaan maar dan ineens ben je op.
Daar helpt bijslapen in het weekend ook niet tegen. Dan kan je wel naar de dokter gaan voor een bloedtest maar grote kans dat daar dan niets uitkomt.

Wat iemand anders al aangaf praten over je problemen ipv op te kroppen kan ook helpen.
Psychische problemen kunnen zich ook heel goed uiten in lichamelijke vermoeidheid.

Je schrijft wel dat je geen tijd hebt om eerder te gaan slapen maar misschien wordt het toch eens tijd om te denken aan een bijrijdster zodat je in ieder geval een paar dagen eerder naar bed kunt.
Dan liefst een betalende. Dan kan je misschien ook een middagje per week minder gaan werken?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 21:57

@nicci88: Thanks
@Paula : Sja ik weet het eigenlijk niet, als ik chagerijnig ben dan denk ik diep van binnen van; doe toch es normaal.. Maar ik kan het niet.. ik blijf gewoon chagerijnig.. Heel raar
@laetitia : Dat is het juist, ik zou zo graag wat gas terug willen nemen, maar dat kan niet.. Ik zit midden in mijn studie, heb een eigen paard en een huis en een vriend.. Mijn vriendinnen zie ik amper omdat ik daar geen tijd voor heb.. Ik zou niet weten wat ik zou moeten schrappen.. Ik doe alles zo snel mogelijk om vroeg thuis te zijn.. Maar school is ook ver reizen ect.
@verootjoo : Ik snap ook wel dat ik te weinig slaap heb, alleen ik sla me er zo lang al door heen zonder overdreven moe te zijn ofzo. Ik zou willen dat ik rust kon nemen, maar net als nu heb net een week vakantie gehad en echt élke dag uitgeslapen.. Maar ben gewoon nog doodop.. Dat was vorig jaar echt niet.. Dan was ik na een week vakantie helemaal 100% uitgerust.. Nu voelt het alsof ik alsnog een hele zware week achter de rug heb, terwijl ik zowat niks heb gedaan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:59

Nessah schreef:
@verootjoo : Ik snap ook wel dat ik te weinig slaap heb, alleen ik sla me er zo lang al door heen zonder overdreven moe te zijn ofzo. Ik zou willen dat ik rust kon nemen, maar net als nu heb net een week vakantie gehad en echt élke dag uitgeslapen.. Maar ben gewoon nog doodop.. Dat was vorig jaar echt niet.. Dan was ik na een week vakantie helemaal 100% uitgerust.. Nu voelt het alsof ik alsnog een hele zware week achter de rug heb, terwijl ik zowat niks heb gedaan..

Je lichaam kan dit idd lang aan, maar op een gegeven moment is het op. Dan heeft je lichaam alles gegeven wat hij kon. En op dat moment is het écht belangrijk dat je rust krijgt, je kunt door op deze manier door te gaan namelijk onherstelbare schade aanrichten. Eén weekje herfstvakantie heb je dan niet genoeg aan hoor

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 22:00

@lindsey: Ik heb een bijrijder, voor elke dinsdag. Dus op dinsdag slaap ik langer. In principe slaap ik dus maar 4 dagen per week 6 uur en de rest gewoon netjes 8uur of langer. Dus dat is toch niet heel erg.. Die dagen heb ik ook les en dat moet voor mijn opleiding ( doe paardensport opleiding en moet op een bepaald niveau eindigen).. Dus ik zou niet weten waar ik die extra uurtjes slaap vandaan moet pikken..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 22:03

Maar wat moet ik dan? Ik volg een zware studie anderhalf uur reizen van mijn huis.. dichterbij is die opleiding niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:07

Proberen te zorgen dat je elke dag vroeger in je bed ligt Ja Ik kan natuurlijk niet in jouw schema kijken, maar ik volg bv ook een studie met 3 uur reistijd per dag, heb ook een paard, maar lig wel elke dag om tien uur in bed Lachen

Ik weet niet wat je nog meer allemaal doet natuurlijk, maar dat zou ik iets minder proberen te doen Lachen Desnoods denk je even minder aan school, en doe je er een jaartje langer over... dat is iig beter dan na je studie helemaal niet meer kunnen werken omdat je chronisch vermoeid bent geraakt Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:08

dit jaar klagen er meer mensen dan anders over de winterdip.
we hebben ook bar weinig zon gezien afgelopen jaar. Knipoog

doe een kuurtje onder de zonnebank,werkt enorm goed, is ontspannend en ik vind het geweldig helpen tegen de najaarsblues Haha!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:11

Ik herken je situatie.. Doe eigelijk ook teveel, slaap dus te weinig en loop om alles te stressen, wat overigens niemand merkt omdat ik het van binnen doe zeg maar.. Ben ook vrij snel chagerijnig de laatste tijd. Gisteren begon ook opeens alles te draaien, best eng eigelijk.. Scheve mond

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:34

erg herkenbaar
heb ik ook gehad,
de dokter zei dat ik een burn-out had
ik dacht dat dit mij niet zou overkomen

heb toen een tijdje shiatsu therapie gedaan
daar kwam ik echt geweldig vandaan