Zwangerschapsklachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Zwangerschapsklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 16:09

Hoi,

Ik heb een vraagje,
bij mijn pa op zijn werk is er een meisje van net 20 en ze is zwanger. Nu is ze pas 2 maanden zwanger maar ze meld zich al ziek, ze zou last hebben van haar banden en ze kan ook absoluut niks meer tillen. Mijn pa is bang dat ze zich aansteld, ze proberen ook alles voor haar te regelen, dat ze niks hoeft te tillen en niet lang hoeft te werken ed, maar ze weigert alle hulp, ze probeert het niet eens.

Nu is mijn vraag, als je 2 maanden zwanger bent, kun je dan al zo'n last hebben dat je niks meer kan?

Het is NIET mijn bedoeling om mensen boos te maken omdat mijn pa denkt dat ze zich aansteld (hij is ook niet haar leidinggevende, slechts een collega, dus het is ook niet de bedoeling om haar 'weg' te krijgen oid), ik vraag dit omdat ik nog nooit een kind heb gehad, mijn ma nergens last van had, dus we willen gewoon weten of het mogelijk is dat ze nu al op bed blijft liggen van de klachten.

Bedankt voor de antwoorden!

paix

Re: Zwangerschapsklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:11

lijkt me erg onwaarschijnlijk! Lachen ik ben zelf ook nog nooit zwanger geweest. maar vaak genoeg leraren gehad die bijvoorbeeld net voor hun zwangerschaps verlof waren en dan nog gewoon met zware boekentassen liepen en nooit een les die uitviel! en goed dat zijn wel de extremen maar als die zolang door kunnen lijkt mij het wel er onwaarschijnlijk dat zij na 2 maanden al last hebben!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:13

Ik heb zelf ook nog nooit een kind gehad Tong uitsteken Maar volgens mij heb je juist in de eerste weken last van de zwangerschap. Dus het kan prima. Onderschat daarbij de invloed van hormonen niet Knipoog Iedereen gedraagt zich er anders onder. Geen een zwangerschap is hetzelfde, en geen een zwangere vrouw ook niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 16:15

Het is gewoon een beetje sneu voor mijn pa,hij is bijna 60 en moet nu dubbel zo hard werken, dag na dag zelfs als hij eigenlijk vrij is.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:16

Sowieso is de ander niet. Het ligt ook maar net aan je eigen lichaam. Ik heb vaak genoeg als ik ongesteld ben al last van mijn bekken. Sommige mensen hebben dan al zo'n pijn in hun rug dat ze zich dan al ziek moeten melden.

Toch iets voor ARBO neem ik aan. Als zij nu al zo'n last heeft is de fysiotherapeut onder andere een optie.
Misschien is ze ook wel een beetje bang en voorzichtig dat kan ook best. Dat ze zelf liever niets meer tilt.

Ik denk dat ze gewoon even een gesprek moeten hebben en zoals ik al zei desnoods de ARBO

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:23

Mijn ervaring is dat je in het begin van je zwangerschap voornamelijk last hebt van moeheid en misselijkheid. En dat maakt werken ook wel wat zwaarder.

De klachten die dit meisje heeft, had ik pas vanaf een maand of 5. Dat je echt merkt dat tillen zwaarder wordt, omdat je buik in de weg begint te zitten en je meer gewicht meesleept.

Of ze zich aanstelt, kan niemand behalve zij zeggen, want iedere zwangerschap en ieder lichaam is anders. Al denk ik wel dat ze wel erg vroeg deze klachten heeft Knipoog
Het is wel even vervelend voor de andere werknemers, dat kan ik me voorstellen.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:54

Iedereen is anders, en zo ook elke zwangerschap. Voor de één is zwanger zijn een pretje voor de ander een ware hel.

Ik ben op dit moment 9 maanden zwanger van mijn 1e kindje, moet nog twee kleine weekjes en kan inprincipe alles nog.
Ik ben niet moe te krijgen, kom net uit een verhuis en poets elke dag fanatiek. Natuurlijk werk ik niet meer en móet ik uit alle bestwil rustig aandoen maar dat wil absoluut niet zeggen dat dat voor iedereen geld. Ik ben trouwens net 19 jaar geworden.

Een vriendin van mij is vanaf maand 1 ziek zwak en misselijk geweest. Allerlei complicaties en kwalen gehad die je je maar kan bedenken. Ze was op en kapot. Kon niet meer. Zo zie je maar, de verschillen zijn groot.

Deze jonge vrouw voelt zelf het beste aan of ze kan werken of niet. Een oordeel is snel gemaakt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:02

Inderdaad, iedereen is anders. Daar kan je echt niks over zeggen.
De één gaat fluitend zijn zwangerschap door, de ander is vanaf dag 1 tot het eind zwak ziek en misselijk.

Ik heb in het begin ook heel veel last van mijn bekken gehad, hoe dat kwam wisten ze niet. Gelukkig doe ik geen zwaar werk ( zit op kantoor ), dus dat was geen probleem. Vanaf een week of 14 ging het een stuk beter, maar echt lekker zit het niet ( toevallig vannacht nog uren wakker gelegen ). Als ze zich ziek meldt, zal ze toch naar de Arbo moeten.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:22

Erleyne, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo ook, alle anderen die zullen reageren in dit topic en zwanger zijn.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:30

Jij ook gefeliciteerd! Jij bent er bijna vanaf! Heerlijk zeg, ik zie er echt nog tegenop die laatste maanden! Ik werk momenteel ook nog maar 50% ( ondanks mijn lousy kantoorbaantje ), ik wou dat ik nog zoveel energie had!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:35

Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje, en ik heb twee totaal verschillende zwangerschappen.
Voor iedereen is iedere zwangerschap weer anders. En ja het kan dat je negen maanden lang nergens energie voor hebt en je beroerd voelt, en je kunt je ook 9 maanden lang kiplekker voelen en alle andere varianten zijn ook mogelijk.
Belangrijk om mee te nemen in je "beoordeling" is hoe zij voorheen functioneerde en hoe zij reageerde als ze zich niet goed voelde. maakte ze dan om iedere scheet die dwars zat al een drama of was het een bikkel.
Ik denk niet dat wij kunnen zeggen of zij zich aanstelt of niet.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:35

Hoi

Tuurlijk kun je met 2 maanden al erg last er van krijgen.Ik werdt bij de 6de week erg ziek en zo merkte ik ook dat ik zwanger was !! Tot onze dochter werdt geboren ben ik erg ziek geweest heb zelfs 2 keer in ziekenhuis gelegen (zwangerschapsvergiftiging) en daarna ook nog weer maar ik deed wel gewoon mijn werk/Stage en als het even niet ging ging ik naar boven (werkte in restaurand)Even rustig zitten en daarna gewoon weer aan de slag Haha! Ook de verhuizng en alles heb ik gewoon meegedaan.Alleen de zware dingen niet daar had ik mijn vriend voor.
Bij de 2de was het heel anders had nergens last van en het was ook echt genieten.Niet eens last van misselijk gehad
Laatst bijgewerkt door FamBloem op 28-10-07 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:39

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:42

nee hoor die is al een beetje verder.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 23:17

moonie, dat topic heeft er niks mee te maken hoor, dat gaat ook heel ergens anders over, het meisje waar ik het over heb werkt al veel langer bij het bedrijf waar mijn pa ook werkt en ze heeft al een contract voor onbepaalde tijd.

Bedankt voor jullie antwoorden, als ik het zo lees kan het dus heel goed dat ze al flinke klachten heeft. Nu ken ik het meisje ook persoonlijk, en ze heeft altijd wel wat. Maar goed, ik weet nu een beetje meer over de klachten die er kunnen zijn.
Bedankt iedereen!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:34

Op zich kan je vanaf het begin klachten hebben maar dit is een minderheid. Bandenproblematiek bij 8 weken lijkt me eerlijk gezegd opvallend. Het feit dat ze op alle aanpassingen (lichter werk, korter werken) afwijzend reageert geeft me geen goed gevoel . Ik zou een bedrijfsarts maar eens heel goed naar laten kijken.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:15

Ik had pas later in de zwangerschap klachten, bandenpijn had ik al met een week of 17.
Maar zoals hier boven beschreven, dat verschilt per persoon.
Wel vervelend voor je vader!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 01:43

Ik had deze zwangerschap al vanaf week 10 zo erg last van mijn bekken dat ik nauwelijks meer kon lopen soms. Maar met fysio was ik er met 13 weken (3 weken flink oefenen) weer redelijk doorheen, nu met 33 weken tja...
Maar je kunt het niet beoordelen, veel is hormonaal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:43

Ik was zo ziek als een hond en echt doodmoe Ja
Maar ik moest ook met 9 weken al zwangerschapskleding aan want ik paste mijn kleren al niet meer. Op internet zeiden ze dat dit alleen mijn darmen konden zijn. Nou niet dus, op controle bleek het wel degelijk mijn baarmoeder te zijn. Dus bandenpijn zou ook echt goed kunnen hoor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 22:51

Thnx allemaal!
Ik heb het er al met mijn pa over gehad. Hij heeft nu een beetje meer begrip voor haar. Hopelijk knapt ze snel een beetje op en kan ze weer een beetje aan het werk.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:55

3 keer zwanger geweest, 3 keer zelfde verhaal:

maand 1 tot 3: hondsmoe en misselijk
maand 4 tot 6: niks aan de hand, alleen zat dat buikje af en toe in de weg
maand 7 tot 9: zure oprispingen omdat m'n maag te weinig plaats had in m'n buik, maar voor de rest waggelde ik rustig verder

de laatste keer ben ik blijven paardrijden tot ik 7 1/2 maand ver was (op het laatste natuurlijk enkel nog stappen) en daardoor had ik deze keer géén last van rugpijn.
de wervels en spieren in mijn rug werden zo lekker soepel gehouden. Pling

last van tillen als je pas 2 maand ver bent kan ik me moeilijk inbeelden.
maar het kan natuurlijk best zijn dat ze van de gynaeco niet meer mág tillen ivm. mogelijke verwikkelingen...